Tack Swedie!

Status
Ej öppen för fler svar.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Vill passa på att tacka Swedie (med flera?) för den tuffa tröjan som jag nu fått i brevlådan! Det måste ha varit ett otroligt jobb att rent logistikt och administrativt få till en sån gigantisk beställning! Helt fantastiskt tycker jag att man kan beställa en tröja med ett eget tryck på, och det dessutom för en mycket rimlig peng!
Tack än en gång och så önskar jag Er en trevlig sommar!
MR Z.

Fått?
Fan vad schysst att de delas ut gratis utan förtjänst! En eloge för det stora ideella arbete som måste ligga bakom. Jag beundrar verkligen alla som lägger ner så stor energi, helt utan eget ekonomiskt intresse, på att ekipera oss hojåkare! :tummenupp

Fått?
Fan vad schysst att de delas ut gratis utan förtjänst! En eloge för det stora ideella arbete som måste ligga bakom. Jag beundrar verkligen alla som lägger ner så stor energi, helt utan eget ekonomiskt intresse, på att ekipera oss hojåkare! :tummenupp
Läser man ordentligt så står det "för en rimlig peng" he he!
Som sagt en stor hatt av för dessa personer!

Vassego, även fast jag nu på sistone dock bett tryckeriet göra det mesta då jag iaf förr gjorde typ allt själv och hatade det innerligt. Ville då knappt sälja tröjorna för det var inte värt den lilla förtjänst det ibland blev. Det är fortfarande inte speciellt stor förtjänst i relation till vad tröjorna kostar i totalen.

Men det är kul att dom är uppskattade :)

Korvgubbe, du bara måste säga något sådant för att få uppmärksamhet?

Korvgubbe, du bara måste säga något sådant för att få uppmärksamhet?

Nej, det har absolut inget med uppmärksamhet att göra och det har heller inget med dig eller tröjorna som sådana att göra. Det är helt enkelt en reaktion på att folk ser en klassisk affärsidé(försäljning) som något "schysst" å "hyggligt".

Jag är dessutom ganska övertygad om att du är tillräckligt kunnig och erfaren för att kunna göra en hygglig förtjänst som gör det hela mödan värt. Det tar inte många omgångar att hitta hyggliga tröjor till ett hyffsat inköpspris samt ett vettigt tryckeri som gör att marginalen blir bekväm på varje enskilld tröja. Jag säger inte att du täljer guld med kniv på något sätt men om inte tröjorna är gjorda av kashmir så lär det bli en hyffsad extrainkomst.
Men jag kan inte annat än gratulera för det är ju varje näringsidkares dröm att kunderna både ska betala och tacka glatt för att de får köpa det säljaren säljer.

Nej, det har absolut inget med uppmärksamhet att göra och det har heller inget med dig eller tröjorna som sådana att göra. Det är helt enkelt en reaktion på att folk ser en klassisk affärsidé(försäljning) som något "schysst" å "hyggligt".

Jag är dessutom ganska övertygad om att du är tillräckligt kunnig och erfaren för att kunna göra en hygglig förtjänst som gör det hela mödan värt. Det tar inte många omgångar att hitta hyggliga tröjor till ett hyffsat inköpspris samt ett vettigt tryckeri som gör att marginalen blir bekväm på varje enskilld tröja. Jag säger inte att du täljer guld med kniv på något sätt men om inte tröjorna är gjorda av kashmir så lär det bli en hyffsad extrainkomst.
Men jag kan inte annat än gratulera för det är ju varje näringsidkares dröm att kunderna både ska betala och tacka glatt för att de får köpa det säljaren säljer.

Jo, du sa det för att få uppmärsamhet. Och det var rätt fult oxå.

Övrig info att tillägga för att minska den typ av attityd du visar:

vissa tröjor kostar 350 kr att trycka... därtill ska frakt (55-80 kr), plus påsar, läggas till och ja "tiden" jag tar mig att administrera osv är inte inräknat då heller.

Så du kan nog sänka din tro i om att det ens är i närheten av att tälja guld.

Jag har alltid gjort dessa tröjor för att det är kul att folk vill kännas igen när man kör hoj oxå. Det har varit tillfällen då jag så gott som gått back...

Senaste omgångarna går jag enbart på kvalite då jag inte vill ha klagomål då sådant kostar mycket att göra om, porto osv.

Jo, du sa det för att få uppmärsamhet. Och det var rätt fult oxå.

Övrig info att tillägga för att minska den typ av attityd du visar:

vissa tröjor kostar 350 kr att trycka... därtill ska frakt (55-80 kr), plus påsar, läggas till och ja "tiden" jag tar mig att administrera osv är inte inräknat då heller.

Så du kan nog sänka din tro i om att det ens är i närheten av att tälja guld.

Jag har alltid gjort dessa tröjor för att det är kul att folk vill kännas igen när man kör hoj oxå. Det har varit tillfällen då jag så gott som gått back...

Senaste omgångarna går jag enbart på kvalite då jag inte vill ha klagomål då sådant kostar mycket att göra om, porto osv.

Ja jävlar..

Du har alltid spelat på att få folket på den här sidan att tro att du sliter så mycket och att du inte tjänar något och att du egentligen gör det för skojs skull. Du får folk att KÖPA reklamtröjor som du sedan gnäller på inte genererar någon inkomst. Sen när är reklam gratis? Får folket som annonserar här på sidan göra det gratis? Du får folk att samla pengar till en server trots att reklamintäkterna på sidan kan köpa en ny server i månaden.

Allt detta har gjort att du kan köpa radhus, bilar, hojar och att köra RR.

Nu har du ju dessutom sålt sidan för en god slant vilket kanske är trist då du nu måste skatta för lönen.

Nä. Sluta spela martyr och stå upp för att du är en girig jävel som med en stulen idé från potatoes forumet faktiskt lyckats rätt bra på att tjäna pengar på oss forumdeltagare.

Ja jävlar..

Du har alltid spelat på att få folket på den här sidan att tro att du sliter så mycket och att du inte tjänar något och att du egentligen gör det för skojs skull. Du får folk att KÖPA reklamtröjor som du sedan gnäller på inte genererar någon inkomst. Sen när är reklam gratis? Får folket som annonserar här på sidan göra det gratis? Du får folk att samla pengar till en server trots att reklamintäkterna på sidan kan köpa en ny server i månaden.

Allt detta har gjort att du kan köpa radhus, bilar, hojar och att köra RR.

Nu har du ju dessutom sålt sidan för en god slant vilket kanske är trist då du nu måste skatta för lönen.

Nä. Sluta spela martyr och stå upp för att du är en girig jävel som med en stulen idé från potatoes forumet faktiskt lyckats rätt bra på att tjäna pengar på oss forumdeltagare.
Du pratar i nattmösan herr duktig själv.

Tråden handlar om tröjor. Pratar inte om annat!

Jag har i övrigt 2 andra jobb och jobbar på sidan om det med diverse annat oxå. Det finansierar mitt hus, bil, mitt levende och övrigt.

Pengar från SH är reklampengar ja, det finansierar roadracingen just nu.

Sen när har jag frågat om pengar till servern? Det var kanske 5-6 år sedan och då var det en helt annan sak, då hade SH inga inkomster att tala om.

Ja herregud, idén är unik till potatoes och de är har säkert patent på att åka med en tröja på sig.

Nu är DU patetisk och du grundar ditt skitsnack på något du inte vet något om.

Kul att du iaf vågar tala ut, dock har du pangfel i typ allt. Hoppas det känns bättre nu, du verkar oxå vara en som velat sagt det där länge o väl.

Du har alltid spelat på att få folket på den här sidan att tro att du sliter så mycket och att du inte tjänar något och att du egentligen gör det för skojs skull.
Jag har fått intrycket att det är tvärt om. Jag menar alltså att S säkert sliter en hel del. Men också att han säkert tjänar en del pengar. Och varför inte? Men ett tack till oss som gör forumet till vad det är då och då skulle såklart inte skada.

:)

vad beträffande tröjor så är det skillnad på att trycka 40 st med samma tryck och 40 st där alla ska ha sitt eget "c u sucker"-citat på ryggen. Ny tryckplåt för varje tröjja...

Du pratar i nattmösan herr duktig själv.

Tråden handlar om tröjor. Pratar inte om annat!

Jag har i övrigt 2 andra jobb och jobbar på sidan om det med diverse annat oxå. Det finansierar mitt hus, bil, mitt levende och övrigt.

Pengar från SH är reklampengar ja, det finansierar roadracingen just nu.

Sen när har jag frågat om pengar till servern? Det var kanske 5-6 år sedan och då var det en helt annan sak, då hade SH inga inkomster att tala om.

Ja herregud, idén är unik till potatoes och de är har säkert patent på att åka med en tröja på sig.

Nu är DU patetisk och du grundar ditt skitsnack på något du inte vet något om.

Kul att du iaf vågar tala ut, dock har du pangfel i typ allt. Hoppas det känns bättre nu, du verkar oxå vara en som velat sagt det där länge o väl.

Ok.. Tröjor var det.

"Åååh, det är såå jobbigt och väldigt dålig förtjänst att få reklam över hela sverige.."

Det är ju bara att grattulera att du får folk att betala för att ge dig reklam.

Den reklam som i sin tur generererar den trafik den som genererar i reklamintäkter is storleksordningen en mille per år? Minst en halv iaf.

Jo det är verkligen synd om dig att du tjänar så dåligt på tröjorna. :rolleyes:

Den svenska avundsjukan är tydligare än någonsin... Keep up the good work Swedie! :tummenupp

Ja.. Jag är lite avundsjuk.. Jag skulle också vilja att mina kunder betalade mig för min reklam :(

Jag har fått intrycket att det är tvärt om. Jag menar alltså att S säkert sliter en hel del. Men också att han säkert tjänar en del pengar. Och varför inte? Men ett tack till oss som gör forumet till vad det är då och då skulle såklart inte skada.

:)

Det folk inte verkar fatta är att det är vi användare som gjort den här siten till vad den är. Swedie har dock fått pengarna för det och oavkortat låtit dem betala leksaker till sig själv istället för att investera tillbaka pengarna och utvecklat siten.

Det enda "tack" jag vill ha är att han lyckade utveckla den här siten till något utöver "våra" diskutioner.

Last edited:
helvete vad griniga människor är. låt grabben tjäna sina stålars. Alla som tjänar pengar är värda vartenda öre.

helvete vad griniga människor är. låt grabben tjäna sina stålars. Alla som tjänar pengar är värda vartenda öre.

Jag har inte sett någon i tråden som stör sig på att det tjänas pengar, det är väl bara bra om någon tjänar pengar, om inte annat så för vår kära välfärd som denne då kan bidra till?

Jag vet i och för sig inte riktigt vad diskussionen handlar om å andra sidan, jag håller mig nog tanför tills jag begripit det vid närmare eftertanke.

Jag har inte sett någon i tråden som stör sig på att det tjänas pengar, det är väl bara bra om någon tjänar pengar, om inte annat så för vår kära välfärd som denne då kan bidra till?

Jag vet i och för sig inte riktigt vad diskussionen handlar om å andra sidan, jag håller mig nog tanför tills jag begripit det vid närmare eftertanke.

Diskussionen handlade först om tröjorna SH säljer, sen handlade den om pengarna som tjänas på sidan, senare hur pengarna används och nu hur sidan utvecklats genom alla pengarna som tjänats.

Inte han som driver Jamba ringtones! Han borde kölhalas :mad:
Han kanske är en skittrevlig kille/transvestit. Du ska inte dömma folk efter deras hemsida. :mattias

Jag tycker faktikt inte att nån har så mycket med ekonomin på den här siten o göra.
Dom som jobbar med den och det runtomkring. Men resten ska väl skita i hur fan det går.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet