Tack för det, Folksam

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
Fick till en hyfsad försäkring på min ducce och teckande den igår. Idag när jag skulle ställa på hojen så meddelade Vägverket att det inte fanns någon försäkring. Ringde Folksam och kom till en sur nissa som mest undrade om det var jag som ägde hojen. Förklarade det ett antal gånger och sedan sa hon att det var "strul med datan" så hon kunde inte kolla i bilregistret. Har försökt komma fram till Folksam de senaste två timmarna utan resultat och sedan stänger de växeln tio minuter före utsatt tid.

Jag vill köra hoj ikväll! :4skrika

Tristan skrev:
Fick till en hyfsad försäkring på min ducce och teckande den igår. Idag när jag skulle ställa på hojen så meddelade Vägverket att det inte fanns någon försäkring. Ringde Folksam och kom till en sur nissa som mest undrade om det var jag som ägde hojen. Förklarade det ett antal gånger och sedan sa hon att det var "strul med datan" så hon kunde inte kolla i bilregistret. Har försökt komma fram till Folksam de senaste två timmarna utan resultat och sedan stänger de växeln tio minuter före utsatt tid.

Jag vill köra hoj ikväll! :4skrika

Ja men ring till 036-125898
Hon heter Åsa och jobbar hemifrån. jag ringde till henne så skrev hon upp att jag ringt och att försäkringen gällde från och med det att jag lagt av luren... :banana

AndersJohansson skrev:
Ja men ring till 036-125898
Hon heter Åsa och jobbar hemifrån. jag ringde till henne så skrev hon upp att jag ringt och att försäkringen gällde från och med det att jag lagt av luren... :banana

Spelar ju ingen roll om de inte uppdaterar i bilregistret, kan ju inte ställa på den.
Men tack ändå.

fokksam har faktiskt haft problem. när jag ställde på min kom en räkning på 139kr/månad, inte 1680 som det var förra året. De hade nått strul sa de. tråkigt att snacka med nån "sur" snubbe bara....

Geiger skrev:
Så där är det alltid. Fick ringa IF 3 gånger innan jag kunde ställa på hojen.

På tal om IF !"#"!#¤" :död :huvet :4skrika

I februari blev jag lovad en halvförsäkring på min gixxer 1000, när jag i dagarna ringde och ville ändra min garageförsäkring till en halvförsäkring, fick jag veta att dom höjt priset med ungefär 75%. Jag gav dom min åsikt om såna affärsmetoder, krävde även pengarna tillbaka för hem- och mc-försäkringen. Få se hur det går! "hon" på IF skulle tala med "chefen"! :fatta!

R.Lehtipalo skrev:
På tal om IF !"#"!#¤" :död :huvet :4skrika

I februari blev jag lovad en halvförsäkring på min gixxer 1000, när jag i dagarna ringde och ville ändra min garageförsäkring till en halvförsäkring, fick jag veta att dom höjt priset med ungefär 75%. Jag gav dom min åsikt om såna affärsmetoder, krävde även pengarna tillbaka för hem- och mc-försäkringen. Få se hur det går! "hon" på IF skulle tala med "chefen"! :fatta!

Fick du det klassiska "jag ringer upp dig när jag har kollat det hela"

i så fall kan du skita i det

jag väntar fortfarande på att IF skall ringa ,har gjort det nu i 1½ år

Försäkringsbolagen försäkrar sig om att de aldrig ska betala ut något till någon. Exempel: Krossad ruta på bil. Sjävlrisken är ju så hög att man skiter i försäkringen och tar det själv för att det blir billigare. Samma sak med hojen. Helförsäkringen är så dyr så man väljer trafik alt. halvförsäkring och sen så självrisken på det. Skulle hojen välta eller liknande så får man ta hela kostnaden själv... Tråkigt med försäkringsbolagen, t.o.m. skamligt!

Tristan skrev:
Spelar ju ingen roll om de inte uppdaterar i bilregistret, kan ju inte ställa på den.
Men tack ändå.

Jasså. Men fungerar det inte att gå in på www.vv.se och ställa på där då? Fungerade för mig iaf. Ringde henne. Gick in där sen. Elller om jag gjode tvärtom. Minns inte.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park