Tändstift Yamaha R1 2001

Hade du lagt ut en video om att den inte laddade nu?

Ta en titt på generatorn visuellt först och kolla efter brända spolar. Antar den är lättåtkomligast.
Ser den frisk ut, mät lite.

Är väl förmodligen bara laddningsregulatorn som lagt av. Byt kontakterna och uppdatera till en Shindengen MOSFET.
Haha förlåt för ”clickbaiten” men de var min gopro jag menade😂 dock köpte jag ett nytt batteri för märkte att de gamla hade dålig med kräm trots jag hade kört med den 😀

Haha ja de var dålig stil😂

Jo nu är jag mycket nöjd, men jag tänkte synka om förgasarna igen bara för att se om de är bra nu efter jag ändrat med varvtalet & tps 😀
Tusen tack för hjälpen till er som skrivit & glad påsk 🐣
Hade lite kärlekstid med min i tisdags. Såg över däck, justerade kedja och hittade krossgrus som borrat sig in rejält i bakdäcket vilket jag drog ut.

Och så bytte jag till sådana här bra ventiler från Kawasaki H2.

d8f3fbed-e571-4b6c-8443-c5e2918c54bd.jpg20240205_043809.jpg

Snyggt! Ja, dem där såg mycket smidiga ut! Var de svårt att byta?
Tack! De finns kopior på Aliexpress för 1/10 av priset men dessa köpte jag för ett antal år sedan.

Tänkte först bara byta i samband med däckbyte, vilket jag gjorde med framdäcket. Men störde mig sen på att jag hade olika fram och bak 🤣

Sen såg jag ett antal Youtube-klipp om hur man kan byta dem med fälgarna kvar på hojen med hjälp av tvingar. Försökte mig på detta men misslyckades.

Men en arbetskollega (Stålgubbe, 75 bast) föreslog att vi tog bort hjulet och använde pressverktyget jag köpte på Biltema för 15 år sedan (säljs ej längre där)

Bara att pressa loss däcket från EN av kanterna och hålla kvar/ner handtaget med ett buntband (eller kollega) och sedan byta ventilen.

Screenshot_20260402_173011_Chrome.jpg

Det som är bra med dessa ventiler är att det sitter en extra tätning i ventilhatten om ventilen i sig skulle läcka.
Och självklart mycket enklare att fylla på luft med tex mackens grejer.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back