Två frågor...
Efter att ha moterat ny växellåda och bytt skadade lager står jag nu inför ett litet problem.
Manualen är lätt och tydlig för hur jag synkar vev och kam genom en markering innanför rotorn.
Mitt problem är att jag inte har fått av rotorn. Har kanske inte försökt ordentlig nog....
Fråga 1
Känner någon till något annat att synka vevaxelns läge mot kammens läge på en TTR?
Fråga 2
Finns det risker att använda växellådans utväxling som mothåll. Alltså om jag monterar på koppling med mera så att jag kan emot på kedjedrevets axel?
Bifogat är bild på hur manualen beskriver synkningen och det orginalverktyg för att lossa rotor. Mitt hemmagjorda special verktyg får vi kalla en prototyp eftersom mitt spikband sträckte sig och gick av.
Efter att ha moterat ny växellåda och bytt skadade lager står jag nu inför ett litet problem.
Manualen är lätt och tydlig för hur jag synkar vev och kam genom en markering innanför rotorn.
Mitt problem är att jag inte har fått av rotorn. Har kanske inte försökt ordentlig nog....
Fråga 1
Känner någon till något annat att synka vevaxelns läge mot kammens läge på en TTR?
Fråga 2
Finns det risker att använda växellådans utväxling som mothåll. Alltså om jag monterar på koppling med mera så att jag kan emot på kedjedrevets axel?
Bifogat är bild på hur manualen beskriver synkningen och det orginalverktyg för att lossa rotor. Mitt hemmagjorda special verktyg får vi kalla en prototyp eftersom mitt spikband sträckte sig och gick av.