chukabowa
Håårdcåår
jag hoppas verkligen att du inte slog med hammare eller dyligt på vevaxeln. då finns risken att du har ett "krökt" vevparti när du e klar. säg att du inte gjorde det......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag hoppas verkligen att du inte slog med hammare eller dyligt på vevaxeln. då finns risken att du har ett "krökt" vevparti när du e klar. säg att du inte gjorde det......
På ärat uppdrag från Boost III på SOE vill jag förmedla följande angående att knacka på avdragare, rotor och andra lagrade delar.
Slagen fortplantar sig till vevlagren och kan ge förkortad livslängd. Statorn kan tappa lite magnetkraft också.
Något som är minst lika effektivt och skonsammare är att värma med varmluftspicka eller försiktigt med gasollåga/butanlåga runt själva axeln.
http://forum.soe.se/showpost.php?p=474199&postcount=4
Alltid kan man lära sig.![]()
På ärat uppdrag från Boost III på SOE vill jag förmedla följande angående att knacka på avdragare, rotor och andra lagrade delar.
Slagen fortplantar sig till vevlagren och kan ge förkortad livslängd. Statorn kan tappa lite magnetkraft också.
Något som är minst lika effektivt och skonsammare är att värma med varmluftspicka eller försiktigt med gasollåga/butanlåga runt själva axeln.
http://forum.soe.se/showpost.php?p=474199&postcount=4
Alltid kan man lära sig.![]()
. Har du linjerat ihop balncedrevet och veven? Dvs markeringar på dreven i varandra enligt bok?
Något som är en svag länk på xt/TT är att balaceaxelns mutter gängar upp sig och då krockar veven med balancen. Man måste locktita denna mutter med starkaste locktite som går att frambringa och dra rätt moment!! När du moenterar dessa drev eller andra drev i motorn kan du låsa dom mot varandra med hjälp av pengar
Du tar bara en lämplig peng typ 10 krona eller mässingbit/alu och sätter mellan dreven. Sätt pengen så långt ut på dreven som möjligt för att förhindra för hård isärpressning bara. Aluminium eller mässingbit går ju bra också.
Du tar bara en lämplig peng typ 10 krona eller mässingbit/alu och sätter mellan dreven. Sätt pengen så långt ut på dreven som möjligt för att förhindra för hård isärpressning bara. Aluminium eller mässingbit går ju bra också.
Du tar bara en lämplig peng typ 10 krona
Har du tips på en bra näthandlareeller ÅF i lund-omnejd och specifik sort? Jag tror min hylla hyser en "2701" och en annan tresiffrig som jag inte minns numret på nu....låsa med starkaste locktite och rätt moment.
Nu när jag endå varit med så länge här måste jag fråga, varför loctite när där är låsbleck?
Nu när jag endå varit med så länge här måste jag fråga, varför loctite när där är låsbleck?
Skippade detta och använde min mullemeck-rotorhållare, som det beskrivs i manualen.Du tar bara en lämplig peng typ 10 krona eller mässingbit/alu och sätter mellan dreven.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|