Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bingo skrev:Svammel..blah..menlös ironi..
:kockoGSXR1100R skrev:Nej för tusan, men texten passar rätt bra in på dagens samhälle, profiten kör skiten ur folket, sveriges industri styrs av ekonomer, man går över lik för att tjäna en krona, budgetmålen hissas varje år trots nerskärningar bland personalen.
Bara att inse att tempot och kraven höjs varje år och allt detta för det sk välståndet, mitt nuvarande jobb har gått från styrsystemsutvecklare till att sitta som helpdesk, mailboxen är fullproppad och telefonen ringer hela dagarna, mitt riktiga jobb hinner jag inte med, mellan samtalen så slösurfar man på SH och försöker koppa av.
Kompetensen sjunker hos marknadsbolagen eftersom det är för dyrt att gå på kurs och lära sig hur saker fungerar, det är billigare att ringa/maila och fråga om allt mellan himmel och jord.
Hallå där .. Lev dit eget liv Jag har jobbat i ett femtiotal länder och många av dom är bra om man är utlänning och jobbar, trots detta bor jag kvar i sverige, mycket som tas upp i denna tråd är dagens I-landsproblem, det finns mer än 800 miljoner som svälter på detta klot, trots det så brottas vi mest med våra egna I-landsproblem.Bingo skrev:Edit II: är det ok att fortfarande vara glad för att man är svensk eller måste man vara ledsen för det numera? Man blir ju lite osäker på denna punkt.
Att titta ut genom köksfönstret och läsa aftonbladets löpsedel, är det något att komma med?Gixxer-Anders skrev:Titta, det gamla jag-har-inget-att-komma-med-så-jag-är-ironisk-istället-greppet..:kocko
Tänk jag har alltid tänkt att Sverige är jättebra men att det kan bli ännu bättreGSXR1100R skrev:Sverige är ok men kan bli bättre.
Bingo skrev:http://www.scb.se/Grupp/Allmant/_dokument/A05ST0102_03.pdf
http://www.scb.se/Grupp/Allmant/_dokument/A05ST9904_08.pdf
Duger såna grejjer eller skall det till mer hårda data?
Gixxer-Anders skrev:Dessa data säger ingenting.
Jåro, visst gör de det. De säger bl a att Sverige, tillsammans med Canada, lägger ner störst andel av BNP på sjukvård efter USA och Frankrike bland länderna i jämförelsen. De säger också att folkhälsan förbättras över tiden och att medellivslängden ökar. De ger naturligtvis inte hela bilden men de antyder att den svenska sjukvården inte är särskilt katastrofal. Om man ser i stort alltså.Gixxer-Anders skrev:Dessa data säger ingenting.

Är du säker på att man inte är överutbildad?Markus skrev:Jo, att man är sannolikt underbegåvad om man bildar sin verklighetsuppfattning genom en tabell.
Snacka om tacksamt att vara diktator och ha sådana medborgare, bara att skriva att det är demokrati i en tabell så tror folket på det och håller sig lugna.

Bingo skrev:Jåro, visst gör de det. De säger bl a att Sverige, tillsammans med Canada, lägger ner störst andel av BNP på sjukvård efter USA och Frankrike bland länderna i jämförelsen. De säger också att folkhälsan förbättras över tiden och att medellivslängden ökar. De ger naturligtvis inte hela bilden men de antyder att den svenska sjukvården inte är särskilt katastrofal. Om man ser i stort alltså.
Bingo skrev:Ser man till det lilla så kan jag nämna att det är skitlätt att få sjukvård i Ystad. Bra är den också. Himla trevlig personal![]()
Bingo skrev:Är du säker på att man inte är överutbildad?![]()
![]()
![]()

Så kan man se det, men kan man styrka det?Gixxer-Anders skrev:Nåja. Man kan väl också se det som att Sverige har en groteskt kostnadsineffektiv sjukvård.
Kul för er som bor där då. Alla tre.
Lite värre för oss miljonen Stockholmare.
Gixxer-Anders skrev:
Bingo skrev:Vad innebär det? Bara gymnasieutbildning?
Markus skrev:(Och som kan skriva meningar á 150 ord).

Eftersom effektivitet är något väldigt subjektivt, nej. Men man kan tycka det. Och det gör jag (och säkert du också, egentligen).Bingo skrev:Så kan man se det, men kan man styrka det?
Bingo skrev:Skit i Stockholm då. Det verkar ju vara ett riktigt skithål. Ta tag i ditt liv och flytta ner till oss i Skåne. Vänta inte på att någon annan skall göra ditt liv bättre! Ring när du gjort det så delar vi en pickis och drar till Rostock och köper ett par pallar tyskt fulöl![]()

benrangel skrev:Ser bara två till tre i senaste inlägget![]()
|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller