Sverige idag..

Att köra bil i Göteborg är riktigt spännande. Jag hamnade på Hisingen två gånger och fick ta hjälp av en taxi att hitta in till en konferensanläggning mitt i centrum, för det var spårvagnar och vägarbeten överallt som gjorde det omöjligt att ens följa GPS:en. Jag vete sjutton hur de lyckats så fantastiskt...
Alla vägar leder till Hisingen. True story.

Det är lätt se vilka partier som är feministiska och vilka mest gillar ensamkommande skäggiga pojkar.​

1712327933869.png
från dn.se idag.

Det man måste vara medveten om när man kör i Göteborg är att Hisingen fyller samma funktion som rännan på en bowlingbana - den fångar upp all trafik som är på väg någonstans utan att veta exakt hur.

Hemligheten är att man behöver memorera exakta rutter (sväng för sväng) som finns mellan olika kombinationer av start- och målpunkter. Långt ifrån alla sådana ruttkombinationer existerar ens så om man t ex får för sig att köra från Korsvägen till Järntorget kommer man då upptäcka att den rutten inte existerar utan det hade varit mycket smartare att starta från Centralstationen istället. Man hamnar då oundvikligen i rännan (Hisingen) och får göra ett nytt försök.

Man får även hoppas att inget oväntat (spårvagnar, Stockholmare, landsbygdsbor osv.) dyker upp, för även då hamnar man i rännan (Hisingen) och får börja om på nytt.

En infödd Göteborgare lär sig detta med åren och kan till och med börja ana en viss logik i systemet, men det kan förstås vara lite förbryllande för turister.

Enda staden jag kört i som liknar detta och till och med är värre är centrala delarna av Malaga (då på hoj). Logiken är densamma, men allt går i tredubbel hastighet och utan trafikregler.
Känns igen.
Ny i Gbg 1990 skulle jag sent på eftermiddagen till stora Postterminalen som ligger några 100 meter öster från Centralstationen vid järnvägsspåren (posten hade nog eget spår ...)
Hamnade på Hisingen. Gav upp för den dagen och körde hem.

Som tidigare sagt så är liberalerna inte vad de en gång var… :) Och jag är för gammal för sånt där.
Då är det bara att ta ett annat parti och börja fäkta, man kommer inte undan med "jag är allmänborgerlig liberal men tror på global samverkan" längre, välj ett lag.

Nu är det dax att lämna M åt sitt eget öde i wokebranschen!
Får väl bli ett lappkast till nåt (s)demokratiskt parti. Först så misslyckades M i Stockholm när de slickade Helldens röv fast det har de inte fattat, de undrar ju fortfarande varför de inte fick några röster! Nu är det Kristersson som drar partiet åt vänster.

Nu är det dax att lämna M åt sitt eget öde i wokebranschen!
Får väl bli ett lappkast till nåt (s)demokratiskt parti. Först så misslyckades M i Stockholm när de slickade Helldens röv fast det har de inte fattat, de undrar ju fortfarande varför de inte fick några röster! Nu är det Kristersson som drar partiet åt vänster.
Jag älskar när det går dåligt för M, finns inget parti jag önskar så gärna att det tillintetgörs.

♥️

Tyvärr är det så illa att de behöver annonsera om att det behövs familjehemplatser. Vi är familjehem sen trettonhelgen 2023 till en pojk som nu är 6 år gammal. Många barn och tonåringar bor på HVBhem istället för i ett familjehem.
Det är fantastiskt men min poäng här är att man måste illustrera "familj" på detta sätt.

Citat: Förslaget som underlättar för unga att byta kön vilar inte på vetenskap, självmordsfrekvensen är lika hög före som efter genomgången operation ....
Jovanna Dahlgren, professor och läkare i barnendokrinologi Göteborgs universitet och Drottning Silvias barnsjukhus
från
1712387124799.png

Det positiva med förslaget om byte av Juridiskt kön är att snart kan vi se vilka politiker som har ett intellekt och en integritet över den vanliga hos politiker.
Och vilka som bara är vanliga politiker.

Citat: Förslaget som underlättar för unga att byta kön vilar inte på vetenskap, självmordsfrekvensen är lika hög före som efter genomgången operation ....
Jovanna Dahlgren, professor och läkare i barnendokrinologi Göteborgs universitet och Drottning Silvias barnsjukhus
från
View attachment 496976

Det positiva med förslaget om byte av Juridiskt kön är att snart kan vi se vilka politiker som har ett intellekt och en integritet över den vanliga hos politiker.
Och vilka som bara är vanliga politiker.
Det är ju dags att utföra några studier på hur många av transpersonerna som sedan ångrar sig och återvänder till att presentera som sitt kön.

Det är ju dags att utföra några studier på hur många av transpersonerna som sedan ångrar sig och återvänder till att presentera som sitt kön.
Minns inte detaljerna, men bland de som i tonåren anser sig vara ett annat kön så har detta tillstånd tydligen gått över efter genomgången pubertet hos 80-85% av individerna.

Detta gör det i såna fall extra problematiskt om man underlättar snabbt juridiskt könsbyte för så unga personer, eftersom det med största sannolikhet också kommer leda till att många av dessa personer sedan lättare kan genomgå kirurguskt/medicinskt könsbyte, vilket innebär oåterkalleliga konsekvenser.

Fullkomligt galet.

Har börjat komma, detta blir 2020-talets tvångssteriliseringar, apatiska flyktingbarn, osv. 2030-talet blir det klimatet, det kommer bli ännu intressantare.

Allt påhejat av liberala mörkerkrafter.

@FolkpartietS

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer