Raderad medlem 51742
Guest
Ja, absolut, men nu handlade jämförelserna om de senaste veckornas prisökning. Energiskatten är densamma nu som för två veckor sedan, men elpriset är dramatiskt mycket högre.Har energiskatten höjts i år?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, absolut, men nu handlade jämförelserna om de senaste veckornas prisökning. Energiskatten är densamma nu som för två veckor sedan, men elpriset är dramatiskt mycket högre.Har energiskatten höjts i år?
Det var ju där senaste storbranden lämnade avtryck. När jag kört från Bjursås mot 301'an Ingels/Furudal och kommit till korsningen 296 norrut mot Los och Kårböle har jag tänkt "dit ska jag åka nästa gång". Men det har inte blivit av. Tredje gången gillt kanske. Motsols funkar också, 272'an från Uppsala-Bollnäs och sen Alfta Edsbyn 301 till Los-korsningen 296 norröver.titta så fint det är i Kårböle.
Jag tycker inte det håller.Ja, absolut, men nu handlade jämförelserna om de senaste veckornas prisökning. Energiskatten är densamma nu som för två veckor sedan, men elpriset är dramatiskt mycket högre.
Ja, om det handlar om elpriset generellt håller jag absolut med, men det som var nyheten i sammanhanget var att elpriset ökat dramatiskt senaste dagarna och förklaringarna till det.Jag tycker inte det håller.
Om folk bryr sig om elpriset borde de informeras om vad elpriset i huvudsak består utav
På den poppiga filmen de hade gjort var det ännu värre, han rabblade upp en mängd områden som påverkar priset, jag är inte alls säker på att alla de han rabblade går att kategorisera som hastigt uppkomma.
Inget om kärnkraft, inget om skatt, helt enligt MPs kontroll över regimens propaganda.
På nyheterna sa Dom satt strömmen har blivit dyrare pga
Att bränslepriset har stigit
Va fan har det med varandra at göra, kör dom ut strömmen med lastbil.
Jo så är det ju med allt. Men det ett jävla bluff.Det är bara energi, och kan ofta ersättas med billigaste alternativet.
Kan man göra arbitragevinster så gör man det även på energi och därmed får all energi ungefär samma värde.

Jo så är det ju med allt. Men det ett jävla bluff.
Det blir inte dyrare att göra ström i sverige bara för att bensinen stiger o inte blir det dyrare att göra ström för att det är lite vatten i magasinen. Lite vatten i magasinen på höst, vinter har det alltid varit. Det är en natur lag. Snösmältning på våren.
Att dom plötsligt måste höja nätavgiften för att reparera o bygga ut nätet, det ju det vi har betalt tillgenom alla år så dom har tid att spara ihop till reperation o dylikt. Men dom stålerna har dom oxå stoppat l fickorna.
Dom höga elpriser hänger ihop med att vi är kopplade ihop med övriga europa. så blir det dyrt i typ portugal blir det dyrt här oxå, fast vi inte har ett skit med portugalsström att göra.
Det bluff o båg, bara så dom kan fylla sina fickor med våra pengar.
Undra va det är för fel på folk, skriker o gnäller för att man ska ta en spruta, men att vi blir knullade i huved o röv ekonomisk är det inte en jävel som bryr sej om![]()
Jag har nyligen kommit på ett nytt sätt att knulla tillbaka lite! ?Jo så är det ju med allt. Men det ett jävla bluff.
Det blir inte dyrare att göra ström i sverige bara för att bensinen stiger o inte blir det dyrare att göra ström för att det är lite vatten i magasinen. Lite vatten i magasinen på höst, vinter har det alltid varit. Det är en natur lag. Snösmältning på våren.
Att dom plötsligt måste höja nätavgiften för att reparera o bygga ut nätet, det ju det vi har betalt tillgenom alla år så dom har tid att spara ihop till reperation o dylikt. Men dom stålerna har dom oxå stoppat l fickorna.
Dom höga elpriser hänger ihop med att vi är kopplade ihop med övriga europa. så blir det dyrt i typ portugal blir det dyrt här oxå, fast vi inte har ett skit med portugalsström att göra.
Det bluff o båg, bara så dom kan fylla sina fickor med våra pengar.
Undra va det är för fel på folk, skriker o gnäller för att man ska ta en spruta, men att vi blir knullade i huved o röv ekonomisk är det inte en jävel som bryr sej om![]()
Ja det just det, folk är så korkade att dom bara betalarPriset på en vara styrs sällan eller aldrig av produktionskostnaden.
Man tar betalt vad någon är beredd att betala för varan.
Jaha kom du på hur man tjyvar ström ?Jag har nyligen kommit på ett nytt sätt att knulla tillbaka lite! ?
Ja det just det, folk är så korkade att dom bara betalar
Jag tror hon sitter kvar fram till valet och kommer fortsätta regera på högerbudgetar. Som det parlamentariska läget ser ut nu ser det inte riktigt ut att finnas förutsättningar för något annat alternativ. Ingen kommer vilja ha nyval utan alla partier kommer fokusera på att profilera sig inför nästa ordinarie val.Ska vi byta ämne nu när Maggan återigen blivit vald till statsminister.
Hur länge blir hon kvar den här gången?
Jag bedömer henne iofs som smartare än Löfven men jag tror hon är sämre på att samarbeta och lyckas knyta ihop säckarna så jag tror inte att en minoritetsregering är rätt spelplan för henne.
Som det ser ut just nu tror jag MP har goda förutsättningar att öka och jag tror definitivt de kommer finnas kvar i riksdagen. När de inte tyngs av att sitta i regeringen kommer de kunna ta alla möjligheter att profitera på att deras frågor syns mycket i media. De kommer säkert locka över en och annan centerväljare.Tyvärr tror jag att du har rätt i det säger. Förhoppningsvis så åker miljöpartiet ur då skulle det bli lite bättre men det är bara ett önsketänkande vi kommer aldrig att slippa dom
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |