Sverige idag..

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Guldläge för svetsarn om han kan distansera sig från det här... ”jag var felinformerad”
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
"Nu är det viktigt att vi sätter oss ner och tittar på detta i lugn och ro och gör saker och ting i rätt ordning"

(samtidigt springer människor i full panik runt i korridorna i regeringskansliet)

I min profession är det vanligare att man gör rätt saker i tur och ordning med lite stuns.

Paniken i korridorerna - letar alla efter de saknade vapnen?
 

Raderad medlem 51742

Guest
I min profession är det vanligare att man gör rätt saker i tur och ordning med lite stuns.

Paniken i korridorerna - letar alla efter de saknade vapnen?

Nej, de letar efter en talepunkt som låter handlingskraftig och en rökridå som de kan lägga ut, så de kan skjuta upp att ta tag i det verkliga problemet. Det är det som menas med att göra saker och ting i rätt ordning.
 
Last edited by a moderator:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
OM nu BRÅ´s statistik visar sig vara partiskt vinklad, och en mer "omaskerad" rapportering faktiskt kommer publiceras, tror jag att kunderna - en del av svenska folket - kommer känna sig riktigt yrvakna och fucked-up av sin stat.
Rimligen kommer en sann statistik visa att vårt stora våldsproblem både vad gäller skjutningar, våldtäkter, sprängningar osv. i huvudsak beror på okontrollerad invandring.
Nästa stora utmaning blir för migrationsfrågan att hitta ett verktyg för att kunna skilja på flyktingar och icke-behöriga invandrare.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
OM nu BRÅ´s statistik visar sig vara partiskt vinklad, och en mer "omaskerad" rapportering faktiskt kommer publiceras, tror jag att kunderna - en del av svenska folket - kommer känna sig riktigt yrvakna och fucked-up av sin stat.
Rimligen kommer en sann statistik visa att vårt stora våldsproblem både vad gäller skjutningar, våldtäkter, sprängningar osv. i huvudsak beror på okontrollerad invandring.
Nästa stora utmaning blir för migrationsfrågan att hitta ett verktyg för att kunna skilja på flyktingar och icke-behöriga invandrare.

Läste du alls rapporten ifråga och vad som kritiseras i den?

Den finns tillgänglig: läs den och fundera sedan på om din analys har någon bäring på verkligheten...
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Läste du alls rapporten ifråga och vad som kritiseras i den?

Den finns tillgänglig: läs den och fundera sedan på om din analys har någon bäring på verkligheten...

- Jag talar om BRÅ´s statistikrapportering generellt. Vinklad resp. oförskönad rapportering.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Hur mycket de än vinklar och förskönar kommer man ändå se och förstå hur det ligger till. De som inte vill se och förstå kommer förstås inte göra det. De kommer inte titta i BRÅrapporten heller för det spelar ingen vilket ursprung gärningsmän har mm.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur mycket de än vinklar och förskönar kommer man ändå se och förstå hur det ligger till. De som inte vill se och förstå kommer förstås inte göra det. De kommer inte titta i BRÅrapporten heller för det spelar ingen vilket ursprung gärningsmän har mm.
Helt korrekt, de troende kommer inte byta religion. Å andra sidan är det 26-30% SD sympatisörer nu jämfört med 2-3% när mångkulturen tog fart.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vad är det som är bra, att Justitiedepartementet styr propagandan som råkar falla dig i smaken?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Vad svamlar du om? :)

Det är bra att det granskas och att signalerna går fram att det inte är acceptabelt.

De som däremot har varit VÄLDIGT tydliga med att tjänstemäns resultat skall styras politiskt är SD. Märkligt att inte brunsvansen ser det problemet.


Buy quality, cry once
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad svamlar du om? :)

Det är bra att det granskas och att signalerna går fram att det inte är acceptabelt.

De som däremot har varit VÄLDIGT tydliga med att tjänstemäns resultat skall styras politiskt är SD. Märkligt att inte brunsvansen ser det problemet.


Buy quality, cry once

Jag tror det var du som inte förstod inlägget du citerade. Eller så har du som vanligt inte hängt med i vare sig nyhetsrapporteringen eller samhällsutveckling.
Du som verkar ha så mycket tid och allt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top