Sverige idag..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tänker som så att justitiedepartementet i detta sammanhang verkar för bibehållet förtroende för myndigheter.


Buy quality, cry once
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tänker som så att justitiedepartementet i detta sammanhang verkar för bibehållet förtroende för myndigheter.


Buy quality, cry once
Ja det är bara tråkigt att du missförstår precis varenda tillfälle det bjuds.

Du får väl fundera på vad det beror på vid tillfälle.


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja det är bara tråkigt att du missförstår precis varenda tillfälle det bjuds.

Du får väl fundera på vad det beror på vid tillfälle.


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Istället för att tala i gåtor så kan du väl förklara hur du tänker?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
a983ba9a517d3ae30bbeb323714ddd7c.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
a983ba9a517d3ae30bbeb323714ddd7c.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Gäller det förskingringen av välfärdspengar till turister ?
Så blir det väl ganska tomt i riksdagsbänkarna ifall vanliga straff utdöms ?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Gäller det förskingringen av välfärdspengar till turister ?
Så blir det väl ganska tomt i riksdagsbänkarna ifall vanliga straff utdöms ?
Ingen aning vad vare sig stycke ett eller två handlar om men det ska bli skönt med jul

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Vad svamlar du om? :)

Det är bra att det granskas och att signalerna går fram att det inte är acceptabelt.

De som däremot har varit VÄLDIGT tydliga med att tjänstemäns resultat skall styras politiskt är SD. Märkligt att inte brunsvansen ser det problemet.


Buy quality, cry once

Epic fail:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vad svamlar du om? :)

Det är bra att det granskas och att signalerna går fram att det inte är acceptabelt.

De som däremot har varit VÄLDIGT tydliga med att tjänstemäns resultat skall styras politiskt är SD. Märkligt att inte brunsvansen ser det problemet.


Buy quality, cry once

Oj! Jag trodde du var ironisk med ditt ”väldigt bra” :gnissla


Så du tycker det är bra när uppgifterna från statistiska rapporter inte accepteras av politiken? Hur tänker du kring det, för det låter väldigt intressant? Vad mer ska politiker styra för undersökningar? Korruption? Valbarometrar?
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Oj! Jag trodde du var ironisk med ditt ”väldigt bra” :gnissla


Så du tycker det är bra när uppgifterna från statistiska rapporter inte accepteras av politiken? Hur tänker du kring det, för det låter väldigt intressant? Vad mer ska politiker styra för undersökningar? Korruption? Valbarometrar?

Tvärtom, jag anser att statistik och forskningsresultat ALLTID skall presenteras. Sedan får politiken dra rimliga slutsatser.

Varför får ni för er att jag tycker något annat?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tvärtom, jag anser att statistik och forskningsresultat ALLTID skall presenteras. Sedan får politiken dra rimliga slutsatser.

Varför får ni för er att jag tycker något annat?

Nu är du klart förvirrande; läs om mitt inlägg om att folk från BRÅ blivit inkallade till JD just för detta.... har du tappat bort dig?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Hyfsat förvirrande diskussion nu. :va

Det är möjligtvis inte så att det handlar om ett missförstånd som bottnar i att BrooklynS råkat läsa fel myndighetsförkortning och därför tolkade inlägget som att det handlade om efterspelet till skandalen när det snarare handlade om det som hände under skandalen som sådan?

JD = Justitiedepartementet
JO = Justitieombudsmannen (riksdagens kontrollmyndighet som granskar andra myndigheters verksamhet)

Jag råkade nämligen själv felaktigt läsa JO istället för JD och tolkade därför inlägget på det sättet, troligen därför att JD inte är en förkortning som brukar användas i allmänt tal, medan JO är det. Att jag har en ögoninfektion och ser lite halvgrumligt gjorde inte saken lättare.

En liten skillnad, svår för ögat att uppfatta, som får en helt avgörande skillnad - tycker jag det är bra att skandalen skedde eller tycker jag det är bra att det blir ett efterspel med ansvarsutkrävande.
 
Last edited by a moderator:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hyfsat förvirrande diskussion nu. :va

Det är möjligtvis inte så att det handlar om ett missförstånd som bottnar i att BrooklynS råkat läsa fel myndighetsförkortning och därför tolkade inlägget som att det handlade om efterspelet till skandalen när det snarare handlade om det som hände under skandalen som sådan?

JD = Justitiedepartementet
JO = Justitieombudsmannen (riksdagens kontrollmyndighet som granskar andra myndigheters verksamhet)

Jag råkade nämligen själv felaktigt läsa JO istället för JD och tolkade därför inlägget på det sättet, troligen därför att JD inte är en förkortning som brukar användas i allmänt tal, medan JO är det. Att jag har en ögoninfektion och ser lite halvgrumligt gjorde inte saken lättare.

En liten skillnad, svår för ögat att uppfatta, som får en helt avgörande skillnad - tycker jag det är bra att skandalen skedde eller tycker jag det är bra att det blir ett efterspel med ansvarsutkrävande.

Öhh.... spot on! :tummenupp
 

Raderad medlem 51742

Guest
Bra, låt oss nu ta varandra i hand och sjunga "we shall overcome" innan vi hjälps åt att baxa upp den här tråden ur diket igen - en olycka händer så lätt när man har blicken på fel ställe. :krama
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Lite kul att den som är huvudförfattare till rapporten om BRÅ påstås ha sökt jobb på BRÅ och inte fått det.
Den typen av forskning ska nog bedrivas på institut som är fria från myndigheternas styrning.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Lite kul att den som är huvudförfattare till rapporten om BRÅ påstås ha sökt jobb på BRÅ och inte fått det.

Vem påstår det och har det kommit någon replik på det påståendet?
Hittar ingen info, finns det att läsa någonstans?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hyfsat förvirrande diskussion nu. :va

Det är möjligtvis inte så att det handlar om ett missförstånd som bottnar i att BrooklynS råkat läsa fel myndighetsförkortning och därför tolkade inlägget som att det handlade om efterspelet till skandalen när det snarare handlade om det som hände under skandalen som sådan?

JD = Justitiedepartementet
JO = Justitieombudsmannen (riksdagens kontrollmyndighet som granskar andra myndigheters verksamhet)

Jag råkade nämligen själv felaktigt läsa JO istället för JD och tolkade därför inlägget på det sättet, troligen därför att JD inte är en förkortning som brukar användas i allmänt tal, medan JO är det. Att jag har en ögoninfektion och ser lite halvgrumligt gjorde inte saken lättare.

En liten skillnad, svår för ögat att uppfatta, som får en helt avgörande skillnad - tycker jag det är bra att skandalen skedde eller tycker jag det är bra att det blir ett efterspel med ansvarsutkrävande.
Klart att han "råkade" läsa, tänka, svara och sedermera argumentera fel.

En olycka händer så lätt, kanske beror på hur hög häst man valt just för dagen.

Eller så är det här nivån i det vänsterliberala träsket, vad vet jag.




Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top