Sverige idag..

Jag tror inte nuvarande S väljare vill blandas ihop med SD och tvärtom.
I SD's fall lite också för att man just lämnat ett S man inte ville vara i.

Jag kan ju ha fel...🤷‍♀️
Så är det ju, men lite lustigt är det allt. I mina ögon är det samma slags folk som röstar på båda dessa partier.....

Det sämsta uttrycket för svensk förmyndarpolitik jag sett på länge var i Karlskrona.
Ett arrangemang nekas alkoholtillstånd för att två av de arrangerande har "bristande vandel". De har dömts för att det uppstått "spontandans" på en av deras krogar för ett par år sen.
Det har varit mycket galenskaper i blekinge ett bra tag men det där är nog någon slags rekord i kontraproduktivitet.

Sen undrar man ju om den tillfrågade, men inkompetente, polismannen ska undslippa repressalier.

Det är som att de gillrat en fälla. Vinsten är väl att polisen får utöva makt utan risk ocj kan låtsas som att de ”gör något”.

Det fel som begåtts har begåtts av polis.

Vi är illa ute med en sån poliskår.

Tillägg:
Om jag minns rätt så uppstod denna spontandans vid ett nyktert och alkoholfritt evenemang där målgruppen i huvudsak var 14-17 år. Att då några dansade tar man som förevändning för att kunna använda vandelsbegreppet mot krögaren. Det och att inte kunna/vilja svara på vilka tillståndsregler som gäller.

Härligt samhälle vi blivit.

Last edited:
Nyheter
Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7