Gabor
Guest
McFille skrev:Kallar du det att förhandla? Att berätta för den "uppretade muslimska fanatikern" vad som är rätt eller fel? Att påstå att din åsikt och vad du tror är den universella sanningen och att det han/hon tycker är fel?![]()
Kanske vore bättre att uttrycka din åsikt istället och försöka acceptera att folk kan tycka och tänka olika...
Jag sa inte att det var det jag sa, läs om..eller åxå förstod du inte innebörden i meningen.
När det står ett antal innevånare som vill inget annat än att alla från västvärlden ska uppslukas av eld som framakallats av ...ja det vet dom inte själva, när dom inte kan läsa, men däremot lyssna på kraftfull propaganda från deras bakåtsträvande präster....ja vad tror du själv...att man säger åt dom att deras mamma å en icke här namngiven djursort avlat fram avkomman som står framför med fradgan spridandes.
Knappast...
Min åsikt om hur det ska till världsfred, eller det lite enklare. Fred i mellanöstern, tja vad tror du är lösningen? Jag vet deras lösning på problemet. En gud, vilket dom inte kan komma överns om själva, en text bok att följa, ja där tvistar dom fortfarande, en religion, ja , vilken ska man välja ?
Tyvärr är det så att det aldrig kommer att bli fred så länge det finns olika religioner i den delen av världen. Tron är högre än livet, dom bryr sig inte i vad vi i väst tycker å säger. Dom kan ta livet av dig , din familj, dina vänner för att du säger å tycker en hel del om deras sätt att leva, tro, och dyrkan.
Jo, kan tillägga att "dom" inte bryr sig i vad du tycker, det är "deras" tro som betyder allt.
Respekt å förståelse.....en utopi. hedersmord, självmords attentat, vad tror du en sådan som genomför ett sådant tror och tycker ??
Last edited: