Svergie ett mål för blodtörstiga muslimer?

Kommer svergie drabbas av en terrorattack ?

• Antal röstningar
    0
bonny skrev:
Du får gärna tycka att rädd är ett dåligt begrepp! Det är oftast därför frågan formuleras "Är du glad för att det kanske kommer att ske ett angrepp på Sverige?"

Givetvis kan jag förklara vad en känsla är, att jag sedan inte har ens ett litet hopp om att du kommer att förstå eller acceptera är en annan sak.
En känsla uppstå när du binder samman dina sunjektiva upplevelser med de förändingar i intensitet och/eller frekvens vissa typer av signaler i ditt nervsystem ger upphov till. D.v.s när du, via inlärning, tolkar dina affekter, som är medfödda, vilket känslor alltså inte är! Inte ens särskilt svårt. :7peta
Istället för att ställa fler fördjupande frågor till mig om just detta så kan du gå till biblioteket, du vet ett av alla dessa peningslukande statliga påfund, och låna en bok av t.ex. S. Tomkins som förklarar detta betydligt mer noggrant!

Jag vet inte om detta är så väldigt knepig filosofi....

Vilken smörja :rofl :rofl
Jag har en känsla av att Dalai Lama har en annan deffinnitjon.

Nej det där var nog ingen förklaring utan bara utantillrapning från "skolboken".

Alla skall ha det bra - genast!

ah17 skrev:
Konspirationens ansikte.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
Vad är det för konspriation?
Fyller bilderna som sådana något självändamål? Bara för att tidningarna har en lagstadgad rättighet att publicera bilder på fistfuKkande läderbögar så är det väl inte fel att ha den goda smaken att låta bli att publicera sådana bilder?!

korvgubbe skrev:
Fyller bilderna som sådana något självändamål? Bara för att tidningarna har en lagstadgad rättighet att publicera bilder på fistfuKkande läderbögar så är det väl inte fel att ha den goda smaken att låta bli att publicera sådana bilder?!

Nyhets värde förstår du, i Danmark är det inget värde i bögar som klädda i läder utför kroppsrörelser.... :rolleyes:

Jag undrar hur dom får tag i flaggorna. :confused: Jag har inte letat speciellt mkt, men det är inte så att det finns överallt. Speciellt inte danska :confused: Bara jag som är dålig på att leta eller?

Alm skrev:
Jag undrar hur dom får tag i flaggorna.

De flaggor jag såg eldas upp på TV var hemgjorda.. De är ju kreativa och driftiga så en dansk flagga är ju snabbt ihopknåpad...

Det jag däremot inte fattade vad det var för fotavtryck de sprayade på flaggorna?!

korvgubbe skrev:
De flaggor jag såg eldas upp på TV var hemgjorda.. De är ju kreativa och driftiga så en dansk flagga är ju snabbt ihopknåpad...

Det jag däremot inte fattade vad det var för fotavtryck de sprayade på flaggorna?!

Nej du är väl inte så kulturellt bevandrad så att du förstår vad det innebär.

korvgubbe skrev:

Varje person som inte är helt verklighetsfrånvänd inser nu att islam och demokrati är oförenliga.

Vad är det rasistfobikerna ständigt har för mantra?

"demokrati inte är något vi ska ta för givet utan något som ständigt måste erövras"

Ja är det inte dags att kämpa lite nu?!

Ja inte du förstås du skulle ju hellre sälja din mamma på postorder än att kritisera islam.

korvgubbe skrev:
Nej, men du som är så kulturellt bevandrad får gärna upplysa oss infantila och obildade! :)

Nej jag ids inte kasta pärlor för svin.

korvgubbe skrev:

Samtidigt som de säger "Vi gillar inte ert land" så tror jag att de försöker säga att David Hasselhoffs version av "These boots are made for walking" är sämre än Nancy Sinatras. :gnissla

Är det ingen som funderat på hur alla dessa stora folkmassor har tid att demonstrera varenda dag år ut å år in, kasta sten, bränna flaggor, skjuta i luften.....
Dom är väldigt bra springa åt andra hållet, skjuta osätt över murar utan att sikta samt sanningshandikappat tala när det bjuds på lite effektivt motstånd från väst ??

ah17 skrev:
Vilken smörja :rofl :rofl
Jag har en känsla av att Dalai Lama har en annan deffinnitjon.

Nej det där var nog ingen förklaring utan bara utantillrapning från "skolboken".

Alla skall ha det bra - genast!
Du e så gullig och intellektuell! Givetvis är det en utantillrapning från "skolboken", jag brukar hämta min kunskap från dem. Jag måste erkänna att jag ofta försöker hämta min kunskap från icke politiska forum. Det är en svaghet... :Bugar
Du tycker kanske att jag skulle kollat med erixon om han hade en bättre förklaring?

fast detta är ju ytterligare ett område som varken du eller Markus har en pejling men det hindrar ju inte er från att uttala er. Som sagt: har du eller han en annan förklaring så varsågod presentera den. Jag utgår från att åtminstone din i så fall inte är hämtad från en bok utan uttänkt på toaletten.

Rent filsosofikskt kan säker Dalai Lama ha en annan definition men den är i så fall inte biologiskt baserad. Min förklaring är strikt neuropsykologisk men det står dig fritt att välja en annan.
Dessutom så svarade jag bara på Markus utmaning (OT) om att förklara vad känslor är utan att använda vissa ord. Att han sedan valde att sätta upp ordet tanke visar ju att han faktistkt inte vet att känslor i grund och botten är tankeverksamhet. Det är därför dem finns i hjärnan... :7peta

"I nöden prövas vännen. Danmark tycks för närvarande inte ha några vänner. Eu som borde ryta i har inte sagt ett ord till stöd för modiga Danmark. I Sverige har utrikesministern Laila Freivalds stuckit en kniv i ryggen på Danmark genom att ringa ett fjäskesamtal till PLO-presidenten. För honom förklarade hon att Sverige inte på något sätt är inblandat, så varför hotas svenskar, ty det mesigaste folket på jorden har inget gjort, och pengar skall ni få, bekymra er inte....."

Bra bloggat om sakernas tillstånd....

http://kurtlundgren.webblogg.se/index.html

ah17 skrev:

Det är skönt att se att du, som alltid gnäller på konspirationen i media, fortsätter att hämta dina länkar från så oerhört objektiva källor...
Duger inte Nationalist.nu längre?

Ett litet utdrag bland övriga objektiva inlägg från Kurtan....
  • "Om AFA-stollar och Hammars hybris"
  • "Hammar har fått homosex på hjärnan"
  • "Vad gör terroristerna här ? Ut med dem !"
  • "Jag vill ha Åke Green som ärkebiskop"
  • "Litet kommunistparti bättre än stort (Lenin)"
  • "USA skapar stora politiker - Vi skapar småpåvar"

korvgubbe skrev:
Det är skönt att se att du, som alltid gnäller på konspirationen i media, fortsätter att hämta dina länkar från så oerhört objektiva källor...
Duger inte Nationalist.nu längre?

Ett litet utdrag bland övriga objektiva inlägg från Kurtan....
  • "Om AFA-stollar och Hammars hybris"
  • "Hammar har fått homosex på hjärnan"
  • "Vad gör terroristerna här ? Ut med dem !"
  • "Jag vill ha Åke Green som ärkebiskop"
  • "Litet kommunistparti bättre än stort (Lenin)"
  • "USA skapar stora politiker - Vi skapar småpåvar"

Tror du inte att de andra som orkar klicka på länken har IQ nog att läsa vad som står på hemsidan? Din beskyddarmentalitet skulle få min gamla mellanstadiefröken att framstå som Kurt Cobain.

För övrigt kan du ju försöka ge en länk till en:

1) Objektiv blogg.
2) Objektiv krönikör.
3) Objektiv tidning.

Gabor skrev:
Jadajada...Har du förhandlat med en fullständig övertygad och uppretad muslimsk fanatiker ?? Om inte, det ger en helt nytt perspektiv på livet...jadajada...Att då säga att det inte finns ett himelrike...ha. lycka till..

Kallar du det att förhandla? Att berätta för den "uppretade muslimska fanatikern" vad som är rätt eller fel? Att påstå att din åsikt och vad du tror är den universella sanningen och att det han/hon tycker är fel? :confused:
Kanske vore bättre att uttrycka din åsikt istället och försöka acceptera att folk kan tycka och tänka olika...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg