Svergie ett mål för blodtörstiga muslimer?

Kommer svergie drabbas av en terrorattack ?

• Antal röstningar
    0
Chris Ash skrev:
Givetvis är det, den muslimska fanatismen är enorm och den ondskefulla horderna växer sig starkare för varje dag. Dessutom har de uppstått av sig själv utan yttre påverkan och är dessutom roten till allt annat ont som finns i världen.

Då har vi alltså isolerat problemet till islam. Eller möjligen folk som bor i mellanöstern.

Det liknar mycket nazisternas problemidentifiering på 20 och 30 talet. De har ju dessutom ett väl beprövat åtgärdspaket som kanske uppmuntrar till fler försök?

:tummenupp

Inga problem. bara ta fram åtgärdspaketet ano 1932...den fungerar, bara man får lite tid och spelrum utan störande inverkan av humanister som tycker att allt är så bra bara man kramas.... :rolleyes: :tummenupp

Santo skrev:
:D :rofl

Och det gör du då eller? Hahaha.. med tanke på dina inteligenta inlägg så tvivlar jag starkt!

Jag går bara efter magkänslan... :kocko
eller åxå har jag jobbat i de länderna en hel del, sysslat med frågor om vapenhandel, narkotikahandel och underrättelseverksamhet i över 10 år....

När var du senast nere i Jordanien eller Syrien ???

Gabor skrev:
Inga problem. bara ta fram åtgärdspaketet ano 1932...den fungerar, bara man får lite tid och spelrum utan störande inverkan av humanister som tycker att allt är så bra bara man kramas.... :rolleyes: :tummenupp

Ja just, det så framgångsrika ögonbindel- och eftergiftskonceptet.

Gabor skrev:
Jag går bara efter magkänslan... :kocko
Eller efter dina föruppfattade meningar som du förmodligen är uppväxt med. (med tanke på tidigare inlägg)

Gabor skrev:
eller åxå har jag jobbat i de länderna en hel del, sysslat med frågor om vapenhandel, narkotikahandel och underrättelseverksamhet i över 10 år....
Med den erfarenheten i bagagen borde man kunna påvisa en stor mognad... det gör inte du! (tidigare inlägg)

Gabor skrev:
När var du senast nere i Jordanien eller Syrien ???
1,5 år sen

Använder man ordet blatte när man skriver inlägg så får man nog finna sig i att många inte är så mottagliga för vidare argument.

Jag fattar inte vad det är med araberna! Irritera sig på att någon hånar deras religion är så...medeltid!!! :kocko
Nej, här i Sverige så sätter vi upp dödslistor på homosexuella istället. Så mycket mer modernt, tolerant, respektfullt och humant! :banana
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,771510,00.html

Å för att svara på frågan: nej jag är inte rädd för muslimsk, eller någon annan, terrorism riktat mot Sverige. Dels för att jag inte tror att det kommer att hända, dels för att det vore att låta dem vinna. Vägra vara rädda, fegisar!!!!

bonny skrev:
Jag fattar inte vad det är med araberna! Irritera sig på att någon hånar deras religion är så...medeltid!!! :kocko
Nej, här i Sverige så sätter vi upp dödslistor på homosexuella istället. Så mycket mer modernt, tolerant, respektfullt och humant! :banana
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,771510,00.html

Å för att svara på frågan: nej jag är inte rädd för muslimsk, eller någon annan, terrorism riktat mot Sverige. Dels för att jag inte tror att det kommer att hända, dels för att det vore att låta dem vinna. Vägra vara rädda, fegisar!!!!
Precis, det sitter folk i Sverige med minst lika konstiga idéer och dömmer ut folk långt bort med andra dumma idéer. :va

Och som sagt dom har redan vunnit halva slaget genom att få oss rädda, så bli inte rädd!

bonny skrev:
Dels för att jag inte tror att det kommer att hända, dels för att det vore att låta dem vinna. Vägra vara rädda, fegisar!!!!

Var skriver folk att att de är rädda? Jag tror att det händer förr eller senare men det är inte samma sak som att jag är rädd för det. Det händer saker varje dag och man ska ha en rejäl otur om man ska bli drabbad i ett attentat.

Santo skrev:
Eller efter dina föruppfattade meningar som du förmodligen är uppväxt med. (med tanke på tidigare inlägg)

Med den erfarenheten i bagagen borde man kunna påvisa en stor mognad... det gör inte du! (tidigare inlägg)

1,5 år sen
Mina inlägg , är till för att retas lite, trodde du förstod det. :rolleyes:
Japp, jag är mycket medveten om hur prästerskapet utnyttjar de analfabeta och mycket underutvecklade foket för sina egne syften.Kan man indoktrinera och hålla ett folkslag så till den mildra grad kvar i tron på profheten och att koranen är det enda man bör kunna, att ständigt fördöma västvärlden, som för övrigt är deras enda riktiga inkomstkälla, varför ska man ändra det ??

Snacka om att bita sig i sin egen .....

Har du förhandlat med en fullständig övertygad och uppretad muslimsk fanatiker ?? Om inte, det ger en helt nytt perspektiv på livet...

Han bryr sig inte om han dör, han kommer bara till himelriket där det väntar ett antal jungfrur på honom. Något han inte har en chans att uppleva på jorden,Tror du han bryr sig i vad du säger ?

Att då säga att det inte finns ett himelrike...ha. lycka till..

Last edited:
Blip skrev:
Var skriver folk att att de är rädda? Jag tror att det händer förr eller senare men det är inte samma sak som att jag är rädd för det. Det händer saker varje dag och man ska ha en rejäl otur om man ska bli drabbad i ett attentat.
Om du tror att vi ska bli utsatta för ett attentat utan att ha någon fakta som stödjer det ("Det kan ju hända någon gång" är inte att anses som fakta!) är per definition att vara rädd. Förresten så hade du varit rädd även om du hade haft fakta om stödde antagandet. Vilken annan känsla skulle du annars vilja sätta på det? Glädje?? :va
Terrorism bygger ju på att folk är rädda och otrygga, helst mer rädda än det reella hotet. Trots allt har ju "offer för terrorism" haft en relativt marginell inverkan på dödsorsaker i västvärlden.
Rädsla uppstår när vi, av en eller annan anledning, uppfattar ett hot mot vår trygghet, existens eller hälsa. Tyvärr får rädsla oss också att tänka betydligt sämre och man tar då oftare till "enklare" lösningar.
Sedan är det väl en annan sak att alla killar i skinnkläder, utom bögarna då, aldrig är rädda....
Så Nej, jag har inte sett att någon har skrivit att dem är rädda men förklara gärna vad det annars skulle vara.

bonny skrev:
Vilken annan känsla skulle du annars vilja sätta på det? Glädje??

bonny skrev:
....förklara gärna vad det annars skulle vara.

Rädd är ett dåligt begrepp, jag är rädd för att bensinpriset ska gå upp - och för att dö, långt ifrån samma känsla.

Och om det är knepiga filosofiska frågor vi ska hålla på med så kan du förklara vad en känsla är, du får inte använda känsla eller tanke eller tillstånd.

Clifton skrev:
Va juh nån snubbe dom intervjua på radion. O hans kärlek till mohammed va större än kärleken till hans mor. Jag fattar inte det där riktigt =)

Undrar vem hans mor var :rofl

bonny skrev:
Om du tror att vi ska bli utsatta för ett attentat utan att ha någon fakta som stödjer det ("Det kan ju hända någon gång" är inte att anses som fakta!) är per definition att vara rädd.
Sätter man inte någon tidsgräns på "förr eller senare" så måste det ju betraktas som mycket sannolikt rent matematiskt, att Sverige förr eller senare drabbas av ett terroristdåd.

Last edited:
ah17 skrev:
Du påminner mig ständigt om varför jag inte besökt denna sandlådan på över en månad.

Vad bra att du tycker så,men gå någon annan stans då och ha meningsfulla konversationer med någon som inte befinner sig i sandlådestadiet.

Markus skrev:
Rädd är ett dåligt begrepp, jag är rädd för att bensinpriset ska gå upp - och för att dö, långt ifrån samma känsla.

Och om det är knepiga filosofiska frågor vi ska hålla på med så kan du förklara vad en känsla är, du får inte använda känsla eller tanke eller tillstånd.
Du får gärna tycka att rädd är ett dåligt begrepp! Det är oftast därför frågan formuleras "Är du glad för att det kanske kommer att ske ett angrepp på Sverige?"

Givetvis kan jag förklara vad en känsla är, att jag sedan inte har ens ett litet hopp om att du kommer att förstå eller acceptera är en annan sak.
En känsla uppstå när du binder samman dina sunjektiva upplevelser med de förändingar i intensitet och/eller frekvens vissa typer av signaler i ditt nervsystem ger upphov till. D.v.s när du, via inlärning, tolkar dina affekter, som är medfödda, vilket känslor alltså inte är! Inte ens särskilt svårt. :7peta
Istället för att ställa fler fördjupande frågor till mig om just detta så kan du gå till biblioteket, du vet ett av alla dessa peningslukande statliga påfund, och låna en bok av t.ex. S. Tomkins som förklarar detta betydligt mer noggrant!

Jag vet inte om detta är så väldigt knepig filosofi....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg