Vääääääänta här nu. Det missförstods tydligen vad jag ville ha sagt. Jag menade inte att man inte kan hjälpa folk som var deprimerade på VC..det är ju något som dom får hantera dagligen och det är underbart att det kan åtgärdas redan på den nivån i de flesta fallen.
Jag syftade mer på de patienter som blir lite institutionaliserade inom sjukvården och blir lite beroende av kontakten med VC. Det måste du ha upplevt, det sker ju på varje vårdställe i stortsett. Folk som riktigt ser fram emot sitt besök o gärna spenderar en halvtimme på att prata (för att dom är ensamma) när läkaren har 15 minuter allokerade till den patienten. Menade att detta kan bidra till brist på tid och i viss mån att en del känner sig överkörda. Jag fattar att detta kommer att missförstås också.
För att jag glömde lägga in de vanliga

smilisarna så missade du min ironi..jag eftersträvar inte att jobba som Florence Nightingale på något sätt. Jag är dock utbildad i ett land där det mesta bygger på hennes principer. Men jag är ju inte dummare än att jag kan se bristerna i hennes teorier och arbeta på ett sätt som tar de bästa ur de olika vårdteorierna (eller vaffasen det heter i sverige).
Här kan jag bara säga Pffft!!
Var säger jag att vi är helgon som skall jobba utan övertidsersättning?
Jag utbildade och vidareutbildade mig inom vården för att jag vill hjälpa folk som inte orkar hjälpa sig själva VETANDES att man inte får hälften betalt av vad man borde få.
Måste säga att ja, jag jobbar fan över för patienternas skull om det är så att det inte finns någon som kan ta vid när mitt skift slutar..det är ju liksom hela grejen med att jobba som syrra. (Nej inte att jobba gratis..utan att se till patienternas hälsa).
Man har ju ett ansvar för dina patienter tills man lämnat över till nästa person. Det är ju inte roligt om man blir utnyttjad men man kan ju inte bara sticka därifrån o säga.."mitt skift är slut..men du kan ju pilla i dig några piller vid tio tiden så kommer nog någon..kanske..sen..typ".
Det är givet att man skall ha skälig ersättning om det blir så att man jobbar över. Men patienternas säkerhet går före allt! Men det är ju MIN personliga åsikt!