BostonGurka skrev:
Jag har fått en sticka i fingret! Vad ska jag göra?
Aj då, kan jag få ditt personnr till att börja med?
Tack, vad har du stuckit dig på?
Ok, en taggbuske i trädgården, vart sitter stickan?
I fingertoppen ja, hur ser huden ut runt omkring?
Nej eftersom huden ser ut som vanligt verkar det inte vara nån akut blodförgiftning. Sitter stickan kvar?
Nej antibiotika levererar vi inte hem till folks dörrar men har du försökt att dra ut den då?
Nähä du hade ingen pincet eller nål att försöka med och vill att vi här ska göra det åt dig?
Jaha att en doktor ska göra det på dig, då förstår jag.
Jaha, NU förstår jag, du vill att en doktor ska komma hem till dig och göra det. Tyvärr blir det nog svårt, vi jobbar inte så.
Jaså du betalar minsann skatt så du känner att du förtjänar det, jo men tyvärr kan jag inte ändra på reglerna för din skull.
Jo du nämnde just att du betalade skatt och att du aldrig brukar besvära sjukvården annars men tyvärr kan vi inte tillgodose vad du önskar.
Nja, jag kan nog tycka att det är lite för mycket begärt.
Nej jag kan inte skicka hem ett intyg om sjukskrivning heller.
Doktorerna är upptagna med andra patienter som har ett mer trängande vårdbehov än dig så du kommer inte kunna träffa dem men jag ska se vad jag kan hitta... jo om jag dubbelbokar mottagningssjuksköterskan så kan hon dra ut stickan kl 2 idag.
Nej du kommer inte drabbas av blodförgiftning av att vänta en halvtimme.
Ambulansen har andra arbetsuppgifter än att skjutsa folk hit, du får ta dig hit för egen maskin.
Ja jag tror att du klarar av att köra bil trots stickan.
Nej du får gå hit från parkeringen, rullstolen är inte tänkt att användas till sånt.
Ja det är möjligt att den skatt du betalar varje månad kan köpa 2 rullstolar bara så jag vet. Men ska vi säga klockan två då?
Ja det kommer kosta 70 kr.
Betalade skatt, så var det ja men det kostar 70 kr för alla som träffar sjuksköterskan.
900 kr, sedan täcker frikortet.
Jo det kan tyckas men det är inte jag som bestämmer priserna.
Nej det är ingen jude som äger denna VC.
Men då är du välkommen hit idag kl 2 för att träffa sjuksköterskan.
Nej hon kan inte skriva ut antibiotika.
Ja om du dör innan du får vård så har du skrivit en lapp o lagt på bordet att det var jag som nekade dig ambulans och att mitt huvud ska rulla, det är helt ok med mig.
Nej jag menade inte att du skulle dö. Kör hit nu så att du inte missar din tid.
Jaså stickan lossnade när du knöt näven i fickan och planerade för att spy galla över svensk sjukvård på ett forum på nätet, skönt att det löste sig iaf!
*klick*
Hardrock Ragge skrev:
Vilken standard patient! Jag ligger 5 min före telefonlistan, tror jag slösurfar nån minut innan jag ringer nästa! Bara inte alla andra som arbetar i Sverige blir arga på mig, dem jobbar ju nämligen varje minut av arbetsdagen...