SV-Tråden!

Fick brev om att de ville ha tullpröjs. Får se vad det landar på... 260 usd handla jag för. 8-900 kr i tull+moms eller? :banana
 
Fick hem de nya ljuddämparna igår. Skall monteras idag! :D ca 500 kr blev det i tull+moms, helt ok. Kvalitétskänslan på dämparna är riktigt bra, ser snygga ut! Ska bli intressant att se hur de låter. Ska lägga upp ett klipp på tuben sen då det inte finns någon SV1000 med Jisu där. DB-dödarna var oxå fina, kul att man betalade runt 60 kr för dem, här hemma kostar de runt 300 sek styck (vad jag sett iaf) :D
 
Tjaba=)
Är det någon här på forumet som har moterat Keihin FCR förgasare på sin Sv 650?
Har haft på några av mina gamla hojar och det va ett jävla skjuts i dom hojarna, men dom enda jag hitta är i Usa och dom kiten kostar ca 7000:- så jag vill veta om det verkligen gör så mycket på en så "liten" motor..
Ångrar mig lite att jag sålde min FCR Downdraft brygga för 2000:- när det begav sig :huvet
 
Hej o hå, dags för ett trådlyft :)
Hösten smyger sej på o det är dags att smida planer för vinterns kvallitetstid i garaget, funderar på att byta framgaffel och så blir det en ny lack. Tror att dragbarstyret får ge plats åt ett fatbar och kanske blir det någon annan llysösning än Buellkåpan. Nån annan som har nått på G ?
 
Bidrar till skaran av SV-ägare. Köpte en SV650S för ganska precis en månad sedan, 02:a med ~1300 mil på mätaren, dessutom "strypt" så att jag slapp vänta 23 dagar på tungt-tungt kort. 21 500:- kan ha varit den bäst spenderade lönen än så länge.

Frid och fröjd nykär som man var, ända till Mariefred där jag helt plötsligt satt på en SV325S. Stannar vid kyrkogården, lämpligt nog. konstaterar att den främre cylindern är tvärdöd, öppnar med viss skepsis det medföljande verktygssettet i den friska kvällsluften tillsammans med hela mellansveriges myggstam när jag försöker få ur tändstiftet. Efter att ha vinklat kylaren framåt så långt det går hade jag dock åtskilliga millimeter att röra mig med. Stiftet är snustorrt och ger bra gnista. Förbannade-jävla-förgasarhelveten-skulle-köpt-insprutsmotor gnager i bakhuvudet när hojen tappert står på kärra hem.

Ringer upp den tidigare ägaren dagen efter, skittrevlig snubbe för övrigt, verkade uppriktigt bedrövad över problemet. Han föreslår att vakuumslangar och andra svartkonster kan vara boven. Lyfter tanken där det lyckligtvis finns plats för människohänder att verka. Allt tycks sitta på typiskt japanskt vis. Insugsgummit hade nämnts någon gång, känner lite halvhjärtat på skruvarna. Sitter löst. :banana Kände mig som Russell Crowe i Gladiator när jag drog åt skruven.

Sanningens ögonblick. Låter fortfarande som en supermotard. En irriterad hopplöshet infinner sig, letar fram startgasen längst bak på hyllan (kört Honda i två år). Går till skoningslös attack mot insuget. Liv! Den undertryckta farhågan om en brusten kamkedja blåses bort. River bort förgasare och ser till min stora lättnad att o-ringen hamnat snett vid insuget.

Bakslag åter igen, den fuckmothering jävla o-ringen vägrar att lägga sig till rätta i insugsgummit. Måste ha warpat vid något tillfälle. Kastar in den lite för stora ringen i frysen och fokuserar istället på att åter byta det jönsiga tonade kåpglaset mot original.

O-ringen passar med övernaturlig precision. Allt på plats igen och den mullrar åter igen som ett italienskt fullblod! (Nåja originaldämpare på ... italiensk symaskin månne) Lättnaden är hur som helst total.



Har sedan dess hunnit lägga 500 mil bakom mig och är fantastiskt nöjd. Säljaren tipsade om att man kunde köpa en ny luftburk för att komplettera ombestyckning av förgasarna och ljuddämparbyte. Beställde ett slipon från Danmoto och funderar på att lämna in den för att få den dynojettad i bänk. Någon som har en uppskattning om vad det senare kan kosta? Någon ny luftburk har jag inte lyckats googla fram, kanske är idé att bara sätta K&N-filter direkt på förgasarna...?


Fortsatt trevlig lördag.
 
Fan nu har man börjat snegla på hojbyte alltså. Tänkte bli student och blev positivt överraskad att SV 650 var betydligt billigare försäkring än min nuvarande TDM.

Så egentligen är det ju ett ekonomiskt genidrag att köpa en eller hur?
 
Har sedan dess hunnit lägga 500 mil bakom mig och är fantastiskt nöjd. Säljaren tipsade om att man kunde köpa en ny luftburk för att komplettera ombestyckning av förgasarna och ljuddämparbyte. Beställde ett slipon från Danmoto och funderar på att lämna in den för att få den dynojettad i bänk. Någon som har en uppskattning om vad det senare kan kosta? Någon ny luftburk har jag inte lyckats googla fram, kanske är idé att bara sätta K&N-filter direkt på förgasarna...?


Fortsatt trevlig lördag.[/QUOTE]

hEJ O HÅ!
Om jag får råda så skiter du i dynojet kittet då många haft problem med att nålarna är mjuka o slits onödigt fort, ett slip on gör inte så mycket på en 650, ett helsystem vore att föredra. Annars så räcker det med att borra/såga bort snorkeln på originalfiltret (näpp man byter inte hela burken) och bestycka om lite, absolut helst med bänkkörning. Sök gärna på www.svrider.com eller www.sv650.org där finns massor med info om bestyckning o annat mysigt.
 
Tjohoo!
Jag är ny här på sporthoj och behöver lite support :)
Jag har precis köpt mig en SV1000 s men är lite sugen på Highpipes samt en helkåpa.
Finns det någon här som kan hjälpa mig med att finna dessa prylar till ett bra pris?
 
Synd att jag bor så långt bort, kan tänka mig sälja min 00:a.
Vance & h slip öhlinsfjädrar nytt drivpaket för c:a 500 mil ännu nyare bakdäck mindre nytt fram.
Rensad bak små blinkers gått 6000 hör av dig om du vill veta mer. M
 
hEJ O HÅ!
Om jag får råda så skiter du i dynojet kittet då många haft problem med att nålarna är mjuka o slits onödigt fort, ett slip on gör inte så mycket på en 650, ett helsystem vore att föredra. Annars så räcker det med att borra/såga bort snorkeln på originalfiltret (näpp man byter inte hela burken) och bestycka om lite, absolut helst med bänkkörning. Sök gärna på www.svrider.com eller www.sv650.org där finns massor med info om bestyckning o annat mysigt.

Tack för svar, flundrar på att bara dra på slip-on:et för tillfället. Är det någonting som bör undvikas på just SV650? Lite avgaspuffar kan jag leva med tills dess att jag får ordning på bestyckningen.
 
Tack för svar, flundrar på att bara dra på slip-on:et för tillfället. Är det någonting som bör undvikas på just SV650? Lite avgaspuffar kan jag leva med tills dess att jag får ordning på bestyckningen.

sitter det en db-killer i och om du inte "sågar upp" luftfiltret så borde du överleva det som är kvar på denna säsong, fast jag skulle nog gjort det ordentligt om jag ändå skulle göra det, känns ju onödigt o riskera att motorn slits i onödan av en för snål blandning, effektökningen blir ju inget o tala om bara för att det låter mer, även om det känns så ibland....men det är ju jag det, du får ju göra precis som du vill :)
 
Synd att jag bor så långt bort, kan tänka mig sälja min 00:a.
Vance & h slip öhlinsfjädrar nytt drivpaket för c:a 500 mil ännu nyare bakdäck mindre nytt fram.
Rensad bak små blinkers gått 6000 hör av dig om du vill veta mer. M

Tack för erbjudandet men det får vänta iaf till nästa säsong.
Och helst vill jag ha 03 eller senare för jag älskar dom baklamporna :yoparty
 
Jag tänkte tipsa om vad som kan vara fel om man råkar köra ner i ett jättehål i gatan och hojen sen går dåligt efter det. I mitt fall hade plastklammern som håller fast bränsletrycksregulatorn till pumpen inne i tanken (2003+) hoppat bort. Det var knappt jag kom hem..
Nu sitter det ett extra buntband runt!
 
nån som har handlat från www.poly26.com ? finns varken onlineshop eller emailadress. har hittat en schysst bellypan där och priset är väldigt bra
 
Jo, de har en webshop. var inne nyss o la till 2 artiklar. Dock lägger de på 19% i skatt?! Så ist. för ca 250 eur blev det över 300 euro... märkligt? Skulle vara nice med en bellypan samt kylarvingar till SV:n :)
 
Jo, de har en webshop. var inne nyss o la till 2 artiklar. Dock lägger de på 19% i skatt?! Så ist. för ca 250 eur blev det över 300 euro... märkligt? Skulle vara nice med en bellypan samt kylarvingar till SV:n :)

går att lägga in artiklar, men hur fasen beställer man? trycker man på purchase så kommer de upp nån "lapp" man ska fylla i och typ faxa till dom... vem fan har en fax?! :död
 
Bara jag som fick ta hojen hem ikväll?
Funkade faktiskt över förväntan. Nu börjar jag faktiskt fundera, ska jag fixa min vinterhoj som har crossdäck och skruvdubb eller ska man dubba sv:n. Motorkaraktären är ju superskön.

2012-10-25 23.42.34.jpg2012-10-25 23.30.31.jpg
 
Bara jag som fick ta hojen hem ikväll?
Funkade faktiskt över förväntan. Nu börjar jag faktiskt fundera, ska jag fixa min vinterhoj som har crossdäck och skruvdubb eller ska man dubba sv:n. Motorkaraktären är ju superskön.

View attachment 372230View attachment 372231

Känns dumt att piska snövägar med en clip-onhoj... :/ Känns som att framhjulet viker sig ännu lättare då man ligger så framlutad typ?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top