SV-Tråden!

Tjohoo!
Jag är ny här på sporthoj och behöver lite support :)
Jag har precis köpt mig en SV1000 s men är lite sugen på Highpipes samt en helkåpa.
Finns det någon här som kan hjälpa mig med att finna dessa prylar till ett bra pris?

Här är enligt mig de snyggaste piporna samt helkåpesetet till SV,n. Sök på E-BAY så hittar du säkert de där.

Schyssta pipor: http://www.holeshot.com/sv1000/

Snyggt kåpset: http://sharkskinz.com/sv1000s.aspx

http://i363.photobucket.com/albums/oo71/GTV630/Southern IN 9-09/Maviryk.jpg
 
Finns så många sidor här så.......

SV650 -02
Kan någon berätta vad ventilspelet är på denna kärra?
Finns det en digital "verkstadsbok" nånstans på nätet....
 
Finns så många sidor här så.......

SV650 -02
Kan någon berätta vad ventilspelet är på denna kärra?
Finns det en digital "verkstadsbok" nånstans på nätet....

Förr så fanns det en verkstadshandbok att hämta på sv650.org, i den finns allt det du behöver
 
Förr så fanns det en verkstadshandbok att hämta på sv650.org, i den finns allt det du behöver

Tack så mycket för input.
Nu har det ju gått en tid o luskade då fram nån annanstans. 2200 mil och fick då justera sex ventiler och den spinner som en katt nu :)

121207b11.jpg
 
Någon so vet när kamkjedjan bör bytas?

Jag har iaf aldrig hört nått att den behöver bytas, utan det är bara att köra. Generellt Asså är det ganska så ovanligt att man byter kamkedjor oavsett. Det du kan göra om du river är att kolla sträckarna så de är i bra kondition.
 
Nu har jag ju ingen erfarenhet vad gäller sv650, men vad jag nu kunnat läsa mig till så verkar varken kedja eller sträckare(sträckaren till skillnad från vissa andra modeller) vara ett problem. Sträckarna sitter dessutom retligt trångt till, så nära men ändå så långt borta.

Den bakre: Fick lossa höger fotpedal och lägga den åt sidan.
Den främre: man måste nog ta bort luftfilterboxen för att komma åt den inre insexskruven.

Eftersom det inte verkar vara ett problem med grejjorna(eller?) och det är ventilkoll var 2400 mil så det är väl lämpligast att kolla upp dom i samband med ventilkoll.

121207b9.jpg


121207b16.jpg


121207b22.jpg
 
Nu har jag ju ingen erfarenhet vad gäller sv650, men vad jag nu kunnat läsa mig till så verkar varken kedja eller sträckare(sträckaren till skillnad från vissa andra modeller) vara ett problem. Sträckarna sitter dessutom retligt trångt till, så nära men ändå så långt borta.

Den bakre: Fick lossa höger fotpedal och lägga den åt sidan.
Den främre: man måste nog ta bort luftfilterboxen för att komma åt den inre insexskruven.

Eftersom det inte verkar vara ett problem med grejjorna(eller?) och det är ventilkoll var 2400 mil så det är väl lämpligast att kolla upp dom i samband med ventilkoll.

121207b9.jpg


121207b16.jpg


121207b22.jpg

Det ska inte vara några problem, har väl hört att folk har fått byta sträckarna men jag vet inte hur frekvent det problemet är.

Men har du ändå grejerna lös så skulle iaf jag bytt sträckarna,om nu den har gått långt?
 
den har gått o gått! Men låter bra! närmar mig 6000 så var lite orolig bara, vill ju inte att det ska smälla av när det går lite fort i någon fin kurva. nä annars är det imponerande hur tillförlitligt det går bara fortare o fortare.
byter väl lite oljor o klossar, o åker på, eftersom ventilerna inte låter gott nytt alla
 
den har gått o gått! Men låter bra! närmar mig 6000 så var lite orolig bara, vill ju inte att det ska smälla av när det går lite fort i någon fin kurva. nä annars är det imponerande hur tillförlitligt det går bara fortare o fortare.
byter väl lite oljor o klossar, o åker på, eftersom ventilerna inte låter gott nytt alla

Att dom inte låter betyder inte att dom är bra. Tvärtom, mer skada om spelet är för tajt(går tyst) än för stort(tickar/slamrar).
 
Last edited:
den har gått o gått! Men låter bra! närmar mig 6000 så var lite orolig bara, vill ju inte att det ska smälla av när det går lite fort i någon fin kurva. nä annars är det imponerande hur tillförlitligt det går bara fortare o fortare.
byter väl lite oljor o klossar, o åker på, eftersom ventilerna inte låter gott nytt alla

Då skulle jag ha passat på att bytt dem när du ändå är där och river. Då slipper man tänka på det framöver, det är ju surt att behöva riva motorn igen om du måste byta dem.

Det är bara min åsikt :)

Gott nytt år!
 
Här är en till som ansluter sig till SV familjen.
Haft min SV650S -00 sedan i höstas men nu börjar det närma sig byggslut på denna streetfighter och 14:e så är det uppkörning...

View attachment 362658

Mer bilder kommer i en byggtråd nära dig (när jag orkar skapa en)..

Våren närmar sig och det suger hårt i köra tarmen.
På min front har hänt väldigt mycket sedan mitt förra inlägg.

Kortet bärgades på första försöket och Jibby 2.0 blev färdig att användas med många mil som följd.

Här är version 2.0 av min 650S som den rullade förra året.
549515_10151028015814646_579007397_n.jpg

487887_10150948391644646_799318426_n.jpg

Eftersom man har bygg-damp så kan jag inte sluta bygga, så därför byggs version 2.1 as we speak.
Koso mätaren skall bytas ut till något mindre och en huggerskärm skall monteras.

Hur ser det ut i övriga garage inför säsongen?

/J
 
Jag har typ de där på min SV1000S och de ligger an mot smalbenet lite titt som tätt för mig när jag kör.
Det gör väll iof inte så mycket, men iom att det fästet är så långt bak borde det hända de flesta över 1.80(jag är 1.85).
(ps, så att de aktuella var till SV650S nu ;-))
 
Jag har typ de där på min SV1000S och de ligger an mot smalbenet lite titt som tätt för mig när jag kör.
Det gör väll iof inte så mycket, men iom att det fästet är så långt bak borde det hända de flesta över 1.80(jag är 1.85).
(ps, så att de aktuella var till SV650S nu ;-))

Okej, så de är så pass störande när man kör. Vet du/eller någon annan några bättre craschpuckar, för ungefär samma pris?
 
Funderar på ett yoshimura slipon, vet dock inte om jag ska ha TRS, eller RS3, någon som har något utav de?
 
Ingen som råkar sitta på en uppsättning bolt on till en SV 1000? Dom med 4 bultar i anslutningen.Skulle behöva till min TLR.:rolleyes:
 
Jag hade ett yoshi helsystem på min, tror det var ett TRS (den var trekantig..). Om du orkar kan du kolla tillbaka i den här tråden så har jag lagt upp lite bilder hur det såg ut.

Jag tyckte den funkade bra, med lite andra "trix" så fick jag upp min (gen 1) SV till 74 bakhjulshästar vilket är helt klart godkänt, fint ljud var det också :)
 
Någon som har bytt till en annan ljuddämpare ifrån original. Vad exakt är det man behöver, (vad exakt för) verktyg, såg, lim? :va
 
Någon som har bytt till en annan ljuddämpare ifrån original. Vad exakt är det man behöver, (vad exakt för) verktyg, såg, lim? :va

Du måste kapa orginalröret. Jag gjorde det med en tigersåg. Köper du ett modellanpassat slipon så ingår allt sedan för att sätta på nya röret :) iaf när jag köpte min yoshimuraburk. Mellanrör, upphängning och kraftig slangklämma för att få fast nya röret över gamla röret, allt det ingår. Barnlek! :)
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top