SV-Tråden!

Nej, inte punkt. Har sett väldigt många -04:or både med "S" och Suzuki på tanken. Antar att alla skulle ha bytt tank då?! Alla små ändringar genomförs inte på en & samma gång i en produktion. Efter ett visst chassi-nr t.ex. kan man ändra någon detalj mitt i ett modellår. Samtidigt kan det skilja rejält mellan olika utföranden för olika marknader.

Ok, så om mc-tillverkare gör en uppdatering på en modell så kommer den smygandes bit för bit på produktionslinan, så måste det vara då..... Nej, jag köper inte det.
 
Att du inte köper det betyder inte att det inte är så. =) Jag har arbetat som produktionstekniker & vet att nästan lika mycket byts under en modells levnadsår som vid varje helt ny modell.

Har du aldrig sett en återkallelse mellan vissa chassinr. av samma bil/hoj...? SMÅ detaljer ändras hela tiden löpande i en produktionslina. Det kan vara viktiga grejor eller obetydliga grejor som dekaler osv. Man skriver ner ett chassinr & byter en pall med material på linan. En helt ny modell är en annan sak...

Nu kan vi iofs sätta punkt ändå om du vill. Detta blev en lång oavsiktlig kapning av en tråd som skall handla om våra goa hojar & inte om hur en fabrik fungerar. Sorry.
 
Att du inte köper det betyder inte att det inte är så. =) Jag har arbetat som produktionstekniker & vet att nästan lika mycket byts under en modells levnadsår som vid varje helt ny modell.

Har du aldrig sett en återkallelse mellan vissa chassinr. av samma bil/hoj...? SMÅ detaljer ändras hela tiden löpande i en produktionslina. Det kan vara viktiga grejor eller obetydliga grejor som dekaler osv. Man skriver ner ett chassinr & byter en pall med material på linan. En helt ny modell är en annan sak...

Nu kan vi iofs sätta punkt ändå om du vill. Detta blev en lång oavsiktlig kapning av en tråd som skall handla om våra goa hojar & inte om hur en fabrik fungerar. Sorry.

Det är sant, det känns inte som att vi kommer så mycket längre.
 
Så där ja, då har man beställt 2 st Jisu-slipons med tillhörande DB-killers. 15 dagar ska det ta, blir spännande. 1850 sek gick det på, otroligt billigt! Behöver man tulla?
 
Så där ja, då har man beställt 2 st Jisu-slipons med tillhörande DB-killers. 15 dagar ska det ta, blir spännande. 1850 sek gick det på, otroligt billigt! Behöver man tulla?
Japp, jag åkte på att tulla. Eller momsa rättare sagt. Posten :mad:krävde se en faktura eller orderbekräftelse då dom inte köpte leverantörens uppgift om att ordervärdet var 10$ :D
Det blev bara 234kr i moms på en 122$ order.:tummenupp

Låter gör det. Även med dB killern. Jag har besiktning imorgon och har fått trycka in en sån där rostfri "switosvamp" för att en ha en sportslig chans att få igenom den:crash
 
GPS - Iphone montering?

någon som har löst Gps eller montering av Iphone på Sv?
Har sett några som kör med Iphone tillbehör som egentligen är till cykel.. fungerar kanon som GPS med ex. Waze eller vad appen nu heter.
Problemet är dock att det inte finns plats på styret att montera med det fästet..
Nån som har tips eller idéer?

266017.jpg

266181.jpg
 
Japp, jag åkte på att tulla. Eller momsa rättare sagt. Posten :mad:krävde se en faktura eller orderbekräftelse då dom inte köpte leverantörens uppgift om att ordervärdet var 10$ :D
Det blev bara 234kr i moms på en 122$ order.:tummenupp

Låter gör det. Även med dB killern. Jag har besiktning imorgon och har fått trycka in en sån där rostfri "switosvamp" för att en ha en sportslig chans att få igenom den:crash

Hehe 234 kr e ju lugnt. Är otroligt nyfiken på hur det kommer att se ut. Inte hittat några bilder på en sv1000 med dessa dämpare. Men du märkte ingen större skillnad eller med och utan db-killers?
 
Hehe 234 kr e ju lugnt. Är otroligt nyfiken på hur det kommer att se ut. Inte hittat några bilder på en sv1000 med dessa dämpare. Men du märkte ingen större skillnad eller med och utan db-killers?
Jag märkte ingen större skillnad. Dock startade jag bara upp motorn en kort stund. Hade jag testat lite mer utförligt så hade jag kanske märkt av skillnaden.
 
Märkte igår att när man tar kurvorna skrapar tårna i hela tiden, har fler samma problem? Jag beställde ett par fotpinnehöjare för 300 spänn (Rear set risers heter de).
Langar upp en bild när de anlänt och är monterade.
 
Märkte igår att när man tar kurvorna skrapar tårna i hela tiden, har fler samma problem? Jag beställde ett par fotpinnehöjare för 300 spänn (Rear set risers heter de).
Langar upp en bild när de anlänt och är monterade.

Tårna tar i därför att du har mitten på fotsulan på fotpinnen, prova att ha tårna/främre delen av foten på fotpinnen vid kurvtagning så går det bättre.
 
Tårna tar i därför att du har mitten på fotsulan på fotpinnen, prova att ha tårna/främre delen av foten på fotpinnen vid kurvtagning så går det bättre.

Jo visst, men sittställningen är inge vidare tycker jag. Jag vill ha fötterna längre bak och lite högre upp. Blir en sportigare körställning kan jag tänka mig. Blir det skit kostade de bara 300 spänn, så jag testar :D

Att flytta foten fram och tillbaka i kurvor låter inget vidare tycker jag.
 
Jo visst, men sittställningen är inge vidare tycker jag. Jag vill ha fötterna längre bak och lite högre upp. Blir en sportigare körställning kan jag tänka mig. Blir det skit kostade de bara 300 spänn, så jag testar :D

Att flytta foten fram och tillbaka i kurvor låter inget vidare tycker jag.

Ja, kör man på bana är det inte fel då det går att ha mer nerlägg innan fotpinnarna skrapar i. Men själv tycker jag att det körställningsmässigt är bekvämare att ha dem som original.

Flytta foten fram o tillbaka är väll inte så jobbigt? Det är väll inte när du söndagsåker du kör i foten i backen lr? Du kanske har stora fötter som fan, vad vet jag....
 
Ja, kör man på bana är det inte fel då det går att ha mer nerlägg innan fotpinnarna skrapar i. Men själv tycker jag att det körställningsmässigt är bekvämare att ha dem som original.

Flytta foten fram o tillbaka är väll inte så jobbigt? Det är väll inte när du söndagsåker du kör i foten i backen lr? Du kanske har stora fötter som fan, vad vet jag....

Det finns dessutom en fördel att flytta tillbaka fötterna i kurvorna ur säkerhetssynpunkt. Om man har hålfoten på pinnarna och svänger så att tårna tar i finns det risk att dessa pga friktionen mellan fot och underlag bryter ner foten under fotpinnen. Har man tur så gör det bara ont, har man otur hamnar foten/benet under hojen med ev. krasch som följd. Hur ofta detta händer vet jag ej men bra är det inte.
Det är alltså att rekommendera att sätta tårna på pinnarna under nerlägg! Att flytta upp pinnarna är ett alternativ då fötterna förhoppningsvis inte längre kommer ta i vid nedlägg före hojens delar gör det.
 
Är det någon som vet vilket av Biltemas (eller andra?) blinkersrelä som funkar till en SV1000? Tänkte montera LED-blinkers och det fungerar inte med effektmotstånd. Försökte med flera olika utan vidare framgång (Oavsett impedans på motståndet blinkade de lika fort??!)
 
Är det någon som vet vilket av Biltemas (eller andra?) blinkersrelä som funkar till en SV1000? Tänkte montera LED-blinkers och det fungerar inte med effektmotstånd. Försökte med flera olika utan vidare framgång (Oavsett impedans på motståndet blinkade de lika fort??!)

Jag har inte provat, men detta borde väll funka: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/El-och-Belysning/Blinkrela-LED-42200/

Jag har inte kommit så långt med att pimpa hojen....
 
Ok, tänkte if. det var 4 kontakter på SV:n? Jag har inte en aning ärn, då jag inte sett orig. än :D Får köpa och testa.
Monterade tail-tidyn i lördags. Blev riktigt bra!

Edit: Det är 7 kontakter för startspärr (stödet) osv.
 
Last edited:
View attachment 364246

Stämmer utmärkt!

Jag skickar med en bild där jag jagt in två horisontella linjer som visar skillnaden i stuk rätt tydligt. Sen är ju tankemblemet och sadeln som Jocke_K påpekar även de lätta att se skillnad på.

Finns fler. Svingen är även kortare för 03. Har för mig även att det ska vara ngt med gafflarna.
Så efter 04 o frammåt så blev det touringanpassat ...
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top