SV-Tråden!

Fastball

Drinkare
Gick med
7 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 970RR Race kammar, Portad topp, Helsystem mm.
Jag väntar på mitt danmoto system nu! Titanium GP!!!
Jag kan slänga upp ett ljudklipp här när jag har fått på det!

:yoparty
Nice! Gör det. Har någon här fått något från danmoto?
Jag funderar på att lägga en beställning men det vore kul och veta att det fungerar och att det inte är en kinesisk tegelsten man får på posten:rofl
Har ni någon aning om dessa system går igenom en besiktning?:confused:
 

Fastball

Drinkare
Gick med
7 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 970RR Race kammar, Portad topp, Helsystem mm.
En till sak. Jag antar att man åker på att betala tull också. Någon som vet hur mycket det är?:3freak
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Nice! Gör det. Har någon här fått något från danmoto?
Jag funderar på att lägga en beställning men det vore kul och veta att det fungerar och att det inte är en kinesisk tegelsten man får på posten:rofl
Har ni någon aning om dessa system går igenom en besiktning?:confused:
Hej!
Idag kom posten med en paketleverans till dörren. Jag låg och sov, och tur i oturen så var det tjejen som tog emot paketet :gnissla

Hur som helst, ingen tull, paketet var värderat till 10$
Allt som allt slutade kalaset på 1147sek!

Har inte kommit så långt att jag har fått på det än, fastnade på lunch när jag skulle hämta sågblad hos farsan..
Ni får nöja er med lite bilder så länge!
ImageUploadedByTapatalk1340011499.598095.jpgImageUploadedByTapatalk1340011511.480580.jpg
ImageUploadedByTapatalk1340011525.046761.jpg
 

Fastball

Drinkare
Gick med
7 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 970RR Race kammar, Portad topp, Helsystem mm.
Hej!
Idag kom posten med en paketleverans till dörren. Jag låg och sov, och tur i oturen så var det tjejen som tog emot paketet :gnissla

Hur som helst, ingen tull, paketet var värderat till 10$
Allt som allt slutade kalaset på 1147sek!


Har inte kommit så långt att jag har fått på det än, fastnade på lunch när jag skulle hämta sågblad hos farsan..
Ni får nöja er med lite bilder så länge!
View attachment 363779View attachment 363780
View attachment 363781
Ser riktigt trevligt ut! Visar vågen 1,5kg?
Hur länge fick du vänta?
Lycka till med montaget:tummenupp
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Ser riktigt trevligt ut! Visar vågen 1,5kg?
Hur länge fick du vänta?
Lycka till med montaget:tummenupp
Jepp vågen visar 1,5 kg.. Fick vänta 10 dagar, beställde förra fredagen...
Har monterat nu och kan lova att det blev riktigt stor skillnad!
Ursäkta mina lama kommentarer i ena klippet, men lyckan var fullständig! :yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=P0xrBlqdpyo&feature=youtube_gdata_player
http://www.youtube.com/watch?v=bqUCTx6Pw3c&feature=youtube_gdata_player
 

Fastball

Drinkare
Gick med
7 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 970RR Race kammar, Portad topp, Helsystem mm.
:rofl
Härligt. Jag la en beställning på en likadan i kolfiber. Och en dB killer också för säkerhets skull:crash
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Nice! Gör det. Har någon här fått något från danmoto?
Jag funderar på att lägga en beställning men det vore kul och veta att det fungerar och att det inte är en kinesisk tegelsten man får på posten:rofl
Har ni någon aning om dessa system går igenom en besiktning?:confused:
En polare har danmoto på sin VTR, de låter äckligt mycket. Alldeles för mycket för min smak.
De dämparna går garanterat inte igenom besiktning eller får köras på bana. Med db-killers blir det väl bättre men frågan är om det räcker. Däremot så är de snygga och har bra kvalitet. Låter ganska gött också.
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
:rofl
Härligt. Jag la en beställning på en likadan i kolfiber. Och en dB killer också för säkerhets skull:crash

Jo, dB-killen hade nog varit vettigt så här i efterhand. Ska man åka en bit, eller åka sent på kvällen/tidigt på morgonen så är det skönt att dämpa lite mer...
 

Richard35

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2012
Ort
Flen
Hoj
-
Hur ser man skillanden lättast ..ifall man verkligen har en sv1000 03:a alt. 04:a.
vet att sitt höjden skiljer samt fotpinnarnas placering.. men finns det nåt lättare sätt.
/Richard
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Hur ser man skillanden lättast ..ifall man verkligen har en sv1000 03:a alt. 04:a.
vet att sitt höjden skiljer samt fotpinnarnas placering.. men finns det nåt lättare sätt.
/Richard

Som du skriver, fotpinnarna högre på 03, bakram högre på 03, sadel uppsvängd i baken på 03. Dessutom så vill jag minnas att det är endast på 03:eek:rna som det står SUZUKI på tanken, på de senare är det bara Suzukis S logga som sitter på tanken.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Skärmavbild 2012-06-25 kl. 07.10.13.jpg
Som du skriver, fotpinnarna högre på 03, bakram högre på 03, sadel uppsvängd i baken på 03. Dessutom så vill jag minnas att det är endast på 03:eek:rna som det står SUZUKI på tanken, på de senare är det bara Suzukis S logga som sitter på tanken.

Stämmer utmärkt!

Jag skickar med en bild där jag jagt in två horisontella linjer som visar skillnaden i stuk rätt tydligt. Sen är ju tankemblemet och sadeln som Jocke_K påpekar även de lätta att se skillnad på.
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Hallå!
Hoppas ni får mycket åkt i sommar! Här har det regnat mest hela tiden, men ett par mil har jag skrapat ihop iallafall!

Det är snart dags för service. 1800 mil. Vad ska göras och vad har ni fått pröjsa verkstan för besväret?
Hojen är en Sv650s -05
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Antingen har du utbytt tank eller så har du blivit lurad på årsmodellen, pungt!
Dessutom finns det nakna 03:eek:r, om de togs in av den svenska importören 2003 vet jag ej.

http://www.suzukicycles.org/SV-series/SV1000-SV1000S.shtml

Nej, inte punkt. Har sett väldigt många -04:eek:r både med "S" och Suzuki på tanken. Antar att alla skulle ha bytt tank då?! Alla små ändringar genomförs inte på en & samma gång i en produktion. Efter ett visst chassi-nr t.ex. kan man ändra någon detalj mitt i ett modellår. Samtidigt kan det skilja rejält mellan olika utföranden för olika marknader.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Hallå!
Hoppas ni får mycket åkt i sommar! Här har det regnat mest hela tiden, men ett par mil har jag skrapat ihop iallafall!

Det är snart dags för service. 1800 mil. Vad ska göras och vad har ni fått pröjsa verkstan för besväret?
Hojen är en Sv650s -05

Det ska bytas olja/oljefilter, luftfilter ev bromsvätska om den inte är bytt på ett par år. enl service manual.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top