SV-Tråden!

Funderar på att lägga beslag på en sv650s 06:a som har gått 1600 mil. Sitter ett eftermarknads slipon på och den ser allmänt välvårdad ut på alla bilder som jag har sett. Däcken är nästan nya och serviceboken är fullstämplad.
Vad känns som ett rimligt pris?
 
Impulsköpte en SV650S från 2000 och det ser ut som att det är projektor-lampa på halvljuset, stämmer det? Vore ju kanon i sånt fall om man vill trycka i xenon.
 
Jag svarar mig själv och säger att ja, det är projektor på halvljuset.
 
Någon som bytt till stålomspunna bromsslangar på SV 650s? Samt tankgrips?
Har själv inte bytt men det sitter nu ett par på som funkar fint. Kan inte tänka mig att det skulle vara värst skillnad mellan märken. Har dock inte kört sv650 utan så kan inte bedömma skillnaden. Dessutom är mina sådär och kan bara tänka mig att det är lika viktigt att även ha fräscha belägg och smorda bromsok (vilket min inte har för tillfället).

När det gäller tankgrepp så har jag köpt dubbelhäftande tejp och halkskyddsmatta, INTE Glidskyddsnätet till hoj (har testat funkar bra men kort livslängd), som jag slängt på. Kan bara glatt rekommendera att skaffa någon typ av tankgrepp, det gör en oerhörd skillnad.
 
Jag bytte för några veckor sedan, köpte kit hos Leles lite lurigt bägge fram ska upp till "pumpen".
Trodde först jag fått fel. Det finns någon sida som jag inte hittar nu med steg-för steg.
Men egentligen är det bara att ta det lungt pumpa ut all luft. Köpte en bit plast slang att trä på luftnippeln
så man inte sölar ner,och sen hålla ett öga hela tiden så det inte blir låg nivå i kärlet för du får du ned luft.
Lycka till
 
Igår la hastighetsmätaren av!
Någon som har råkat ut för liknande?
Det verkar ju va eletrisk styrt o då är det ju inte så logiskt.
Va är det som styr det hela?
Tacksam för tips!
 
Igår la hastighetsmätaren av!
Någon som har råkat ut för liknande?
Det verkar ju va eletrisk styrt o då är det ju inte så logiskt.
Va är det som styr det hela?
Tacksam för tips!

När jag köpte min var den trasig. Visade sig vara öronen nere vid hjulet som var av vilket gjorde att själva magneten inte snurrade tillsammans med hjulet utan istället var låst vid gaffeln.

Avhjälpte problemet genom att fila till gropar i magneten som jag sedan lyckades fixera i hjulet mha lite metallbitar.
 
Någon som ev har en hastighetsmätargivare över?
Som byttvgaffel eller så. Egentligen behövs bara bakelit delen, det brukar va den som pajar.
Gärna när man monterar på framhjulet! Vem fan använder BAKELIT???
Hela paketet kostar nästan 2 tusen om jag ska köpa nytt.
 
Bifogar en bild från Gotland Ring strax efter midsommar. SV650 är en kompetent liten cykel, men lider av den begränsade nedläggningsvinkeln och undermåliga stötdämpare. På cykeln på bilden sitter bakdämpare från ZX10 -06 (drop in) och modifierad framgaffel. Tyvärr bytte jag bara fotpinnar utan att flytta upp dem. Resultatet syns tydligt på den undre bilden. 1.38:00 blev bästa tid

PER_1863.jpg
footpeg.JPG
 
Bifogar en bild från Gotland Ring strax efter midsommar. SV650 är en kompetent liten cykel, men lider av den begränsade nedläggningsvinkeln och undermåliga stötdämpare. På cykeln på bilden sitter bakdämpare från ZX10 -06 (drop in) och modifierad framgaffel. Tyvärr bytte jag bara fotpinnar utan att flytta upp dem. Resultatet syns tydligt på den undre bilden. 1.38:00 blev bästa tid

View attachment 389722
View attachment 389723

Hur gör man om man vill höja fotpinnarna, måste man köpa ett helt nytt set?
 
Det finns flera sätt som jag listat nedan, men alla höjningar av forpinnarna förutsätter att man byter bromsslangen till bakbromsen, åtminstone om hojen är nyare än -03.

Billigast: Begagnad fotpinnesats från en GSXR. Flera årsmodeller är kompatibla med SVn och fås väldigt billigt på exempelvis Ebay.
IMAG0721.jpg

Också billigt: Plattor med förborrade hål på olika höjder som passar originalfortpinnarna. Brukar kosta ca 5-600:- från exempelvis Valtermoto
Valter Moto Setback Plate-X.jpg

Halvdyrt: Halvsats eftermarknad. Ersätter infästningsplattan för själva fotpinnarna, bromscylindern mm, men återanvänder broms- och växelpedal. Finns från exempelvis Woodcraft och Valtermoto.
050224350.jpg

Dyrast: Helsats eftermarknad. Finns hur mycket som helst i alla prisklasser.
SuzukiSV1000_RS_L.jpg
 
Last edited:
Är det någon som har en originalljuddämpare över till en SV650 (första generationen)? Pris?

Är på gång att skaffa en SV och behöver originalsystem för bandagar, så blir det en med slipon där original saknas vill jag kolla möjligheterna att skaffa ljuddämparen på annat håll.
 
Det finns flera sätt som jag listat nedan, men alla höjningar av forpinnarna förutsätter att man byter bromsslangen till bakbromsen, åtminstone om hojen är nyare än -03.

Billigast: Begagnad fotpinnesats från en GSXR. Flera årsmodeller är kompatibla med SVn och fås väldigt billigt på exempelvis Ebay.
View attachment 389756

Också billigt: Plattor med förborrade hål på olika höjder som passar originalfortpinnarna. Brukar kosta ca 5-600:- från exempelvis Valtermoto
View attachment 389757

Halvdyrt: Halvsats eftermarknad. Ersätter infästningsplattan för själva fotpinnarna, bromscylindern mm, men återanvänder broms- och växelpedal. Finns från exempelvis Woodcraft och Valtermoto.
View attachment 389758

Dyrast: Helsats eftermarknad. Finns hur mycket som helst i alla prisklasser.
View attachment 389759

Då både ett par sånna här funka? http://www.ebay.co.uk/itm/Riser-Pla...30?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cd4bfb8c6
 
Hjälp!Har en 99:a alltså med förgasare plötsligt efter att ha vart jätte pålitlig vill den inte gå på bägge cylindrarna!
Går c:a 1 min när jag startar upp den men när den börjar bli varm o jag drar av choken läggen en cylinder av!
Och så låter den som en gammal fiskesmack! låter man den stå nån timme samma sak o mönster igen!
Nya tändstift, en skvätt ny soppa med STP-boost.
Tips emotages om någon råkat ut för liknande, eller har någon bra mek i sthlms trakten

M
 
Hjälp!Har en 99:a alltså med förgasare plötsligt efter att ha vart jätte pålitlig vill den inte gå på bägge cylindrarna!
Går c:a 1 min när jag startar upp den men när den börjar bli varm o jag drar av choken läggen en cylinder av!
Och så låter den som en gammal fiskesmack! låter man den stå nån timme samma sak o mönster igen!
Nya tändstift, en skvätt ny soppa med STP-boost.
Tips emotages om någon råkat ut för liknande, eller har någon bra mek i sthlms trakten

M

Om det är helt korrelerat till att du stänger av choken så torde det ju vara ena förgasaren som inte släpper igenom någon soppa förutom när choken är i. Testa göra rent förgasaren och speciellt då munstycken då det låter som att det är stopp någonstans.
 
Kan berätta va de va. Vatten i främre förgasaren säkert halv dl!!
Bildade vattenlås , så det förklara vaför den gick på bägge på choke,
men blev encylindrig när jag slog av choken.
Förmodligen acumelerad kondens så ett tips va att slå i k-sprit ibland för att undvika.
 
Bifogar en bild från Gotland Ring strax efter midsommar. SV650 är en kompetent liten cykel, men lider av den begränsade nedläggningsvinkeln och undermåliga stötdämpare. På cykeln på bilden sitter bakdämpare från ZX10 -06 (drop in) och modifierad framgaffel. Tyvärr bytte jag bara fotpinnar utan att flytta upp dem. Resultatet syns tydligt på den undre bilden. 1.38:00 blev bästa tid

View attachment 389722
View attachment 389723

Vad kör du med för däck? Och har du gjort någonting åt framdämparen?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top