Svårt att köra på slangen me KTM 640

Jag har aldrig kört en husa så varför svarar jag?

Har däremot en 640 och en 520. 520:n är väl ganska lik husan i karaktären, lite klenare dock.

520:n upplever jag som mycket enklare att slanga med. Mer effekt och lättare vilket gör att det är skitenkelt att bara gasa till lite när man kommer lite lågt och så är man uppe i balansläget igen. Växellådan är lite rejsigare oxå så det går fortare att växla vilket oxå är en fördel enligt mig. Kunde knappt slanga med 640:n med motardhjul, sem när jag satte mig på 520:n så gick det hur bra som helst. Nackdelen med 520:n är att den har mindre motorbroms, vilket gör att man kanske inte vågar gå så högt om man inte har koll på bakbromsen. Husan kanske har mycket motorbroms, vet ej..

Är nästan bombsäker på att husan är busenkel att slanga med utan att ha provkört. Har jag fel får ni väl skälla på mig.. :hihi

aGGeLiTO skrev:
jämfört me husa`??

kör själv 640 .. har hört skrämmande historier berättas att husabergarna ska vara riktigt jävliga på slangen :yoparty

men det går ju med 640 med, men det är svårt att ta sig från 2:an till 3:an .. (newbee) :D

Nej det är inte svårt att slanga med en 640. Klart den är tyngre än husan men inte svårt för det.
Har sett att en del har svårt att få upp den, men kan man slanga så är det inte svårt.
Klart att husan är lättare att slanga med. Väger ju mkt mindre och har bra mkt mer effekt.
Fast med 640n kan du ju slanga några mil medans husan nog skulle dö av den typen av körning.
1.640=touring/långa wheelisar
2.Husa=race/hård gatkörning.

420 skrev:
Nej det är inte svårt att slanga med en 640. Klart den är tyngre än husan men inte svårt för det.
Har sett att en del har svårt att få upp den, men kan man slanga så är det inte svårt.
Klart att husan är lättare att slanga med. Väger ju mkt mindre och har bra mkt mer effekt.
Fast med 640n kan du ju slanga några mil medans husan nog skulle dö av den typen av körning.
1.640=touring/långa wheelisar
2.Husa=race/hård gatkörning.

ok.. lutar nog mot en ktm iaf.. var inne på husa.. men för mkt mek ..
mer än körning ..
:(

aGGeLiTO skrev:
klart jag vill ha en husa...

men orkar inte me meket..

sen kommer d bli en del körningar till landet oxå..
vad är det du ska meka med? byta olja och ställa ventilerna är väl det du bör göra.

Blom! Kör du verkligen fortare med Öhlins grejer????? Lite poser över det där!

Marals76 skrev:
Kör?????? Han står ju bara o rullar den fram o tillbaka :va

Man tar ju den på släpet till torget. Startar då och då, drar till varstopp och skjuter lite.

_______

Nej men ingen enduro/offroad/supermotard är direkt svår att köra på slangen för dom har ju bra bottenvrid och högtyngdpunkt. Jag tar upp min KTM 450 på 5:an med ryck och gas och lite special teknik.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka