Primuz
Ny medlem
Är på jakt efter en Blå/vit K5:a. Om det är någon som har en svensksåld med max 800 mil på mätaren så var inte blyga med att PM:a !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är på jakt efter en Blå/vit K5:a. Om det är någon som har en svensksåld med max 800 mil på mätaren så var inte blyga med att PM:a !
Jag har en uppsättning kåpor om du vill ha...
Måste fråga er som kör K5/K6 om ni upplever rycket som blir när man går från ingen gas till att vrida på lite gas som störande?
Jag tycker att det blir ett rätt kraftigt ryck på min när man går på gasen från motorbroms, särskillt vid varvtal över 7000rpm...
Är det bara min hoj som är sådan eller är det by design?
Jo, det vet jag...Min är också så, jag tror att det är på alla k5/6. En sporthoj som är på 1000cc har ju stor cylindervolym och högt komp. Detta medför kraftig motorbloms på de lägre växlarna. Sen att den har insprutning gör det ännu mer distinkt respons vid gaspådrag, lite on-off effect.En sporthoj är ju igentligen inte byggd att gå bekvämt på gata utan att vara snabb på bana.
Du har inte kommit åt "dödarknappen" den röda?Hej alla!
Min GSX-R1000 K5 dog 150m från Statoil Gottröra. Mitt under pågående körning slocknade instrumenten och motorn. Inte en gnutta liv fanns det. I parkeringsläget lyser p-ljuset och blinkers funkar, men på "ON" finns det inget liv alls. Jag har bytt/kontrollerat alla säkringar och kollat alla kontakter man kommer åt utan att lyfta tanken. Fick inte upp tanken, eftersom nåt ljushuvud som servade hojen sist skadat ena skruvskallen så att insexnyckeln inte går i helt och därmed drar runt. Hade inte superverktyg så jag kunde fixa det på plats.
Ska ta släpet och åka och hämta liket nu. Någon som har någon idé om vad det kan vara som pajat?
Jag har funderat på: Tändningslås, Databox eller att det är nåt fel med imobilizern.
Du har inte kommit åt "dödarknappen" den röda?
Nej, kollade den först av allt.
Måste fråga er som kör K5/K6 om ni upplever rycket som blir när man går från ingen gas till att vrida på lite gas som störande?
Jag tycker att det blir ett rätt kraftigt ryck på min när man går på gasen från motorbroms, särskillt vid varvtal över 7000rpm...
Är det bara min hoj som är sådan eller är det by design?
Jag är rädd för att den ska va så.. Min är iaf likadan Tycker det är jobbigt som fan! Jag har kört R1 innan och den hade en helt annan utväxling på gashandtaget.
Men jag tycker det blir bättre ju mer varv man har..
07:an är likadan... rätt irriterande om man kommer från en mycket "mjukare" Honda 954...
Å andra sidan är inte suzuki kända för att vara mjuka i övergången... de är bara bra på att göra snabba hojar med bra chassie...![]()
Vi måste ju dra ihop en stor K5-K´6 träff i sthlm i sommar.. nån som e på???
Vore kul. Cool om vi kunde lägga ihop träffen o kanske hyra en bana Gälleråsen/Kinnekulle likn samtidigt![]()
//H
Klart på en Gsxr-träff, VORE väldigt kul... Bosatt i Västerås, inte allt så många K5 här... Fixa en plats samt datum på en lämplig träff, räkna med mig![]()
Tillgång till en bankörning vore också GRYMT KUL/Västeråsaren!!!
Joho du en till K5 ägare finns i västerås....![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |