Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Hallå gott folk,

Letar med ljus och lykta efter framfälg (gärna med distans och skivor) passandes min K6:a.
Vad jag inte blir klok på är vilka övriga modeller som har hjul som passar rakt av, utan att behöva dona med distanser eller annat bultmönster.

Sitter någon på information kring detta? Delar t.ex. 600:an framfälg med 750 och 1000?

Har hittat trådar som denna:
(jämför fälgar mellan gixxer årsmodeller)
https://www.psychobike.com/threads/01-08-gsxr-wheel-fitment-guide-might-help-ya.73852/

Men i tråden finner man svar som antyder att det kanske finns andra modeller med precis samma fälg som gixxer 1000. Hayabusa, TL, gsxr 600, gsxr 750.

Sitter någon på information kring detta?

Annat nyttigt jag hittat so far:

Suzuki fork matrix interchange.jpg
Suzuki Fork_Caliper_spacer_matrix.jpg
 

Delta1000

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2021
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Hej!
Har kört min K6 i mörker för första gången. Varken halv eller helljus imponerade. Någon som förbättrat detta och i så fall hur?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Styrdämparen på K6, kända problem eller?
Hur illa beter sej cykeln utan dämpare öht?
Tror faktiskt inte så många provat utan och det är väl helt i sin ordning...
Jag märkte bara att den var orolig vid hård acceleration då framdäcket precis ligger och "dansar" över asfalten. Annars lite oroligt någon gång vid ett hårt nedslag från en lång wheelie.
Standard dämpare duger utmärkt vid gatkörning.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Hej!
Har kört min K6 i mörker för första gången. Varken halv eller helljus imponerade. Någon som förbättrat detta och i så fall hur?
Ta ut lampan och kolla vilken modell det är sen är det bara att googla model+led så hittar du ersättningslampor i ledformat. Dock viktigt att det är integrerat motstånd så du slipper hålla på med det. Gjorde samma på skotern och det blev stor skillnad.
Om du dock vill ha det bästa så är det nog bara xenon som duger men då blir det både dyrare, större installation och så kan du få problem med besiktningen.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Styrdämparen på K6, kända problem eller?
Hur illa beter sej cykeln utan dämpare öht?

Original är dålig, speciellt nu 16 år senare. Lägg 2000:- och köp en begagnad eller ny Öhlins som är ställbar så kommer du bli riktigt nöjd. Det är som natt och dag. Att köra utan är lätt att testa, skruva bort den bara :)
 
Last edited:

Delta1000

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2021
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Hej!

Har en gsxr k6. Ca 5200 mil.
Nyservad.
När man lägger i 1'an klonkar det ordentligt. Pinsamt mycket.
Ibland hör man hur kugghjul.
Har blivit värre tycker jag.
Precis som om den inte frikopplade helt.

Vad kan vara orsaken?
Yttrar sig sliten koppling så?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Har blivit värre tycker jag.
Sluta noja. Osynkade växellådor låter. Vill du bli av med problemet, använd hörselskydd eller lyssna på brutal harcore metal medans du kör. En kall motor låter (vid iläggandet av ettan) mer än en fullt uppvärmd - sakers natur dvs hög viskositet iom kall olja. Vill du HELT blir av med ljudet, lägg i ettan med motorn avslagen och sen starta den frikopplad.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Har börjat fundera på en K5/6 alternativt en K7/8 efter att min R1 gick i graven. Kommer man bli nöjd om man kommer från första generationens crossplane R1 eller kommer Suzukin kännas omodern? Känns en K7 mycket tyngre än de tidigare och är det bara avgassystemet som tynger ner dem?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top