Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
såg att ni hade hitta tankar, var hittade ni dom? har letatt ett tag men inte hittat någon vättig, är det på ebay ni har letat?
 
såg att ni hade hitta tankar, var hittade ni dom? har letatt ett tag men inte hittat någon vättig, är det på ebay ni har letat?
Jag har inte köpt någon ännu men jag har varit med i ett par budgivningar på ebay. Felfria tankar går för $100 till $200. Frakten är dock inte helt gratis om den ska skickas från staterna.
 
Går lite i säljtankar..
Vad tror ni man kan begära för en K5:a nu när våren kommit?

Gått 800mil, nya michelin 2CT, ny yoshidämpare, svensksåld (ingen parallellimport)
 

Bifogat

  • anonns1.jpg
    anonns1.jpg
    115.9 KB · Visningar: 144
  • anonns2.jpg
    anonns2.jpg
    124.4 KB · Visningar: 121
Går lite i säljtankar..
Vad tror ni man kan begära för en K5:a nu när våren kommit?

Gått 800mil, nya michelin 2CT, ny yoshidämpare, svensksåld (ingen parallellimport)

Runt 30-35 är lagom... du har PM :gnissla
 
Sveavägen Sthlm 13:18

Nån tokfrans på en K6 Svart iförd brun hood + grön "undertröja" hade lite svårt att hålla båda däcken i backen idag :rolleyes: Passerade mig på sveavägen idag. Hjälm på iaf :D

Den stackars pojken hade tom blitt av med sin regskylt :tungan

Såg vackert ut,,nu när ja nästan har en egen K6 att plåga/leka med.

//H
 
Nån tokfrans på en K6 Svart iförd brun hood + grön "undertröja" hade lite svårt att hålla båda däcken i backen idag :rolleyes: Passerade mig på sveavägen idag. Hjälm på iaf :D

Den stackars pojken hade tom blitt av med sin regskylt :tungan

Såg vackert ut,,nu när ja nästan har en egen K6 att plåga/leka med.

//H


Shiiiiiiiiit,hade han hjälm på nu? kanske börjat tänka om...ELLLLLLLLLLLER inte..:huvet
 
Någon som vet hur man läser felkoder?

Enligt boken ska men koppla in en liten brytare i en plugg under sadeln för att läsa ut dom.... Dealer mode kallas det tydligen...

Vad gör brytaren?

Troligtvis kortsluter den bara men det kan va bra att veta innan man provar....
 
Vet inte hur det är på din men det gick bra med ståltråd på 750 -98 iaf :tummenupp
Dvs, ja den kortsluter bara.

Troligtvis är det väl så även på 05..
Men det vore bra om någon kunde svara med säkerhet att det är så...

Borde väl va många som har koll på detta, så många k5or som finns..
 
Troligtvis är det väl så även på 05..
Men det vore bra om någon kunde svara med säkerhet att det är så...

Borde väl va många som har koll på detta, så många k5or som finns..

Prova i mekforumet. Dr.Bike, andersson_turbo eller nån annan av SH:s supermekar vet säkert :)
 
Är det stor skillnad på en hoj som har power commander och en som inte har en? har hört att en power commander tar bort effektspärren på lägre växlar och, stämmer det?
 
Är det stor skillnad på en hoj som har power commander och en som inte har en? har hört att en power commander tar bort effektspärren på lägre växlar och, stämmer det?

Med bara en PC blir nog största skillnaden att man kan anpassa registret med olika tändkurvor. Nån större effektökning kan man nog inte tala om. Börjar man däremot byta avgassystem, porta toppen och liknande så är det väl nästan ett måste.

Om jag inte är helt ute och cyklar så måste du nog ändå TRE-modda hojen för att få bort "effektspärren" på de lägre växlarna. Sök i mekforumet, det finns massor av trådar om TRE-mod där.
 

Om jag inte är helt ute och cyklar så måste du nog ändå TRE-modda hojen för att få bort "effektspärren" på de lägre växlarna. Sök i mekforumet, det finns massor av trådar om TRE-mod där.

Intressant det där med TRE... Jag har nu ingen aning, men visst borde väl en powercommander ta bort en eventuell effektspärr... Verkar ju mycket konstigt om man skulle behöva båda, varför skippa den funktionen när man bygger en powercommander?
 
Visst kan man styra tändingen med powercommander? Har för mig att det fanns inställningar för det till min r1-03
Du kan styra tändningen om du har en PC3R, alt en PC3-USB med "Ignition-module".

/N
 

Bifogat

  • 219.jpg
    219.jpg
    72.2 KB · Visningar: 47
Last edited:
Intressant det där med TRE... Jag har nu ingen aning, men visst borde väl en powercommander ta bort en eventuell effektspärr... Verkar ju mycket konstigt om man skulle behöva båda, varför skippa den funktionen när man bygger en powercommander?

Jag är som sagt var inte helt säker men det är vad jag har för mig.

Powercommandern styr endast insprut, ej tändkurvor.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2832646&postcount=1486

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2832686&postcount=1487

Förutsatte att man köpte en R eller Ignition Module till när man ändå höll på. My bad.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top