Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Vart kan man hitta en avgashållare så att man kan få bort fotpinnar bak ?

Titta på E-bay.de. Där köpte jag min. Inte så billigt,,men d e svårt att hitta tycker jag. Köpte en svart pulverlackad. Kostade 440:- inkl frakt.
Har inte fått den än. Kan lägga upp en bild sen. Kan likaväl göra en själv,,men d tar ju tid.. o tid e pengar

/H

Banåkarskrud

Tänkte bara kasta upp en bild på mitt banåkningsanpassningsprojekt.
Har äntligen fått alla kåpor på plats inklusive fram- och baklyse (modell mindre).
Nu är det "bara" det roliga slipjobbet kvar innan det är dags för lack :)

Passade på att förstärka ramen med silvertejp eftersom K5orna är så rackarns veka.

Bifogat

• White GSXR.jpg
    White GSXR.jpg
    139.2 KB · Visningar: 143
skulle tro att alla gör inte det, dom blir experter på att åka fort rakt fram..

Plus att K5/K6 är djävligt lätt fram vilket gör att snubben med 174 på slangen får det ganska hoppigt i sommar..:D

På tal om bänka och så, vad har ni som bänkat hojarna först orginal fått för uppgifter ??

Fick 159,7 Med Yoshi slipon. För mej att Marklund kört en helt ny orginal med 156 om ja inte miss minner mej. Däremot hade dom kört K7 Orginal med samma som K5 med helssystem på Alviks i fö nån vecka sen. Men jag säger bara att jag aldrig tänker köra nånting utan turbo. Nu åker jag med 240hk vid lågt tryck vid högt 288hk men liksom räcker med 240hk för man kan inte utnyttja det fullt ut men det är skönt när det pyser och fräser och man känner fram hjule lyfta på varje gas på drag. Krävs bara att man vrider nån MM;)

Någon som är sugen?

Någon som är sugen på att byta sin K5/K6 mot min R1:a från 05?
den är full utrustad med Öhlins fram och bak, 2set gatkåpor m,m.
Om intresse finns så skicka mig ett PM!:yoparty

Micron GP Slipon

Beställde ett slipon till min hioj i förra veckan och i förrgår monterade jag det.
Jag är nöjd med både utseende och ljud, passformen var också bra.
GSXR1000_1.JPG

GSXR1000_2.JPG

GSXR1000_3.JPG

GSXR1000_4.JPG

Okej men då är allt som det ska.

Hur fungerar det med motorgarantin och servicarna, min har gått 98 mil och ska ju in på 100:a mila. Kan jag köra mer än 100mil utan att det blir något tjafs med motorgarantin ?
Det tror jag inte är några problem, observera tror, på min gjordes 100 mila vid 57 mil... :)

Last edited:
Hjælp, håller på att leta efter ett helsystem till min k5. Har tittat runt och snackat med folk. Jag undrar, ær det skillnad på Yoshimura i USA och Japan, dinmc sæger det, men i USA kan jag køpa ett helsystem till næstan halva priset. Samt så undrar jag vad ska jag med en Powercommander till om jag ændå måste bænka hojen efter bytet till nytt system? Till sist, Yoshi Tri-oval ær så fula, vet någon om TRC ær lika bra. Vill vældigt gærna få det hær øverstøkat. Hjælp uppskattas. David

Är det nån som har eller vet vart man kan få tag i nåra fina streetfighter bilder på k5/6 ?, skulle vara kul och se hur dom ser ut då.

Hjælp, håller på att leta efter ett helsystem till min k5. Har tittat runt och snackat med folk. Jag undrar, ær det skillnad på Yoshimura i USA och Japan, dinmc sæger det, men i USA kan jag køpa ett helsystem till næstan halva priset. Samt så undrar jag vad ska jag med en Powercommander till om jag ændå måste bænka hojen efter bytet till nytt system? Till sist, Yoshi Tri-oval ær så fula, vet någon om TRC ær lika bra. Vill vældigt gærna få det hær øverstøkat. Hjælp uppskattas. David

Tror inte att det är ngn skillnad mellan systemen..

Så det är bara att köpa..

Vad det gäller powercommandern så måste du ha den för att kunna mappa om hojen efter systemet så allt snurrar optimalt

Tack før hjælpen!

:tummenupp

Tack før hjælpen. Nu ska jag børja handla.
Jag ska sætta in bilder nær allt e klart.

Om 14 dagar måste værmen ha kommit........hoppas jag.

Jag är på G att köpa en blåvit K5'a och jag funderar på om den inte skulle vara snyggare med vita fälgar. Nån som har en bild på en sån, photoshoppad eller riktig, så man kan se hur det blir?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman