Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Måste fråga er som kör K5/K6 om ni upplever rycket som blir när man går från ingen gas till att vrida på lite gas som störande?

Jag tycker att det blir ett rätt kraftigt ryck på min när man går på gasen från motorbroms, särskillt vid varvtal över 7000rpm...
Är det bara min hoj som är sådan eller är det by design?
 
Måste fråga er som kör K5/K6 om ni upplever rycket som blir när man går från ingen gas till att vrida på lite gas som störande?

Jag tycker att det blir ett rätt kraftigt ryck på min när man går på gasen från motorbroms, särskillt vid varvtal över 7000rpm...
Är det bara min hoj som är sådan eller är det by design?

Min är också så, jag tror att det är på alla k5/6. En sporthoj som är på 1000cc har ju stor cylindervolym och högt komp. Detta medför kraftig motorbloms på de lägre växlarna. Sen att den har insprutning gör det ännu mer distinkt respons vid gaspådrag, lite on-off effect.En sporthoj är ju igentligen inte byggd att gå bekvämt på gata utan att vara snabb på bana.
 
Last edited:
Min är också så, jag tror att det är på alla k5/6. En sporthoj som är på 1000cc har ju stor cylindervolym och högt komp. Detta medför kraftig motorbloms på de lägre växlarna. Sen att den har insprutning gör det ännu mer distinkt respons vid gaspådrag, lite on-off effect.En sporthoj är ju igentligen inte byggd att gå bekvämt på gata utan att vara snabb på bana.
Jo, det vet jag... :)
Tänkte mer på att den fått ganska bra kritik i tester angående on-off effekten...
Har bara kört två hojar med insprutning, en -05:a och min -06:a, så jag har inte så mycket att jämföra med...
Tidigare hojar jag haft har haft förgasare...

Kommer inte ihåg att -05:an jag provade hade så tydlig on-off effekt men det var ju snart två år sedan så jag kan ju ha glömt... :) Dessutom var det just en provkörning och då brukar iaf inte jag köra så hårt... :)
 
Hej alla!

Min GSX-R1000 K5 dog 150m från Statoil Gottröra. Mitt under pågående körning slocknade instrumenten och motorn. Inte en gnutta liv fanns det. I parkeringsläget lyser p-ljuset och blinkers funkar, men på "ON" finns det inget liv alls. Jag har bytt/kontrollerat alla säkringar och kollat alla kontakter man kommer åt utan att lyfta tanken. Fick inte upp tanken, eftersom nåt ljushuvud som servade hojen sist skadat ena skruvskallen så att insexnyckeln inte går i helt och därmed drar runt. Hade inte superverktyg så jag kunde fixa det på plats.

Ska ta släpet och åka och hämta liket nu. Någon som har någon idé om vad det kan vara som pajat?

Jag har funderat på: Tändningslås, Databox eller att det är nåt fel med imobilizern.
 
Hej alla!

Min GSX-R1000 K5 dog 150m från Statoil Gottröra. Mitt under pågående körning slocknade instrumenten och motorn. Inte en gnutta liv fanns det. I parkeringsläget lyser p-ljuset och blinkers funkar, men på "ON" finns det inget liv alls. Jag har bytt/kontrollerat alla säkringar och kollat alla kontakter man kommer åt utan att lyfta tanken. Fick inte upp tanken, eftersom nåt ljushuvud som servade hojen sist skadat ena skruvskallen så att insexnyckeln inte går i helt och därmed drar runt. Hade inte superverktyg så jag kunde fixa det på plats.

Ska ta släpet och åka och hämta liket nu. Någon som har någon idé om vad det kan vara som pajat?

Jag har funderat på: Tändningslås, Databox eller att det är nåt fel med imobilizern.
Du har inte kommit åt "dödarknappen" den röda?
 
Heldött. Ingen soppapump, INGET! Batterispänningen ligger för övrigt på
12,5V och det funkade inte bättre med den andra tändningsnyckeln.

Din MC får hojen imorgon eller på tisdag. Det känns som ett garantiärende. Annars blir jag mycket irriterad.
 
?

Vart hitta jag ett bra och billigt dubbel bubbel (rökfärgat) kåpglas till K5:an?

Edit: Hittade på touringbutiken :)
 
Last edited:
Måste fråga er som kör K5/K6 om ni upplever rycket som blir när man går från ingen gas till att vrida på lite gas som störande?

Jag tycker att det blir ett rätt kraftigt ryck på min när man går på gasen från motorbroms, särskillt vid varvtal över 7000rpm...
Är det bara min hoj som är sådan eller är det by design?

Jag är rädd för att den ska va så.. Min är iaf likadan Tycker det är jobbigt som fan! Jag har kört R1 innan och den hade en helt annan utväxling på gashandtaget.

Men jag tycker det blir bättre ju mer varv man har..
 
Jag är rädd för att den ska va så.. Min är iaf likadan Tycker det är jobbigt som fan! Jag har kört R1 innan och den hade en helt annan utväxling på gashandtaget.

Men jag tycker det blir bättre ju mer varv man har..

07:an är likadan... rätt irriterande om man kommer från en mycket "mjukare" Honda 954...

Å andra sidan är inte suzuki kända för att vara mjuka i övergången... de är bara bra på att göra snabba hojar med bra chassie... :yoparty
 
07:an är likadan... rätt irriterande om man kommer från en mycket "mjukare" Honda 954...

Å andra sidan är inte suzuki kända för att vara mjuka i övergången... de är bara bra på att göra snabba hojar med bra chassie... :yoparty

Justerar man bort spelet i gashandtaget och höjer tomgången lite så blir det bättre tycker jag...
 
Mc-träff!!!

Vi måste ju dra ihop en stor K5-K´6 träff i sthlm i sommar.. nån som e på???


Vore kul. Cool om vi kunde lägga ihop träffen o kanske hyra en bana Gälleråsen/Kinnekulle likn samtidigt :tummenupp

//H[/QUOTE]

Klart på en Gsxr-träff, VORE väldigt kul... Bosatt i Västerås, inte allt så många K5 här... Fixa en plats samt datum på en lämplig träff, räkna med mig:yoparty
Tillgång till en bankörning vore också GRYMT KUL/Västeråsaren!!!
 
Vore kul. Cool om vi kunde lägga ihop träffen o kanske hyra en bana Gälleråsen/Kinnekulle likn samtidigt :tummenupp

//H

Klart på en Gsxr-träff, VORE väldigt kul... Bosatt i Västerås, inte allt så många K5 här... Fixa en plats samt datum på en lämplig träff, räkna med mig:yoparty
Tillgång till en bankörning vore också GRYMT KUL/Västeråsaren!!![/QUOTE]

Joho du en till K5 ägare finns i västerås....:D
 
Idag har E & D Mc-verkstad hittat felet på hojen. Det är ett kabelbrott i kabelstammen till tändningslåset. Det ska snart vara fixat. Känns bra!
 
Klart på en Gsxr-träff, VORE väldigt kul... Bosatt i Västerås, inte allt så många K5 här... Fixa en plats samt datum på en lämplig träff, räkna med mig:yoparty
Tillgång till en bankörning vore också GRYMT KUL/Västeråsaren!!!

Joho du en till K5 ägare finns i västerås....:D[/QUOTE]

:tummenupp Tja! Kul med en till i stan, tänkt åka lite imorrn lördag.. Ska du med? Roligare med fler:)
 
Joho du en till K5 ägare finns i västerås....:D

:tummenupp Tja! Kul med en till i stan, tänkt åka lite imorrn lördag.. Ska du med? Roligare med fler:)[/QUOTE]


Jupps jag ska ut imorgon fast jag har fortfarande moppen i bromma men ska ut med en polare från enköping och ska röra oss mot västerås senare under eftermiddagen...



Vart ska ni åka ??
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top