Suzuki GSR 600

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Vad anser ni om dem modeller förresten? Vet att jag har andra inlägg men har bara lite funderingar om man kanske skulle äga en sådan bredvid en glidare i framtiden. Är dem ok hur känns dem och vad anser ni på dem är + och - ??? Körställningen osv
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Har ljuva minnen från den. Fantastisk motor som lever om ordentligt på höga varv. Bra pang i den.
inga problem med körställning, lätt framåtlutande med betoning på lätt.

Bara att köpa!
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Har ljuva minnen från den. Fantastisk motor som lever om ordentligt på höga varv. Bra pang i den.
inga problem med körställning, lätt framåtlutande med betoning på lätt.

Bara att köpa!
Hade en SV650S och där kändes det i hand lederna. Är denna bättre till längre körningar?
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Glidare eller denna först? Nu är frågan om denna eller glidare ska köpas först. Hur rolig är den på längre sträckor?
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Fan, jag blev litet sugen på en GSR själv när jag läst recension på den tjeckiska sidan:
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
GSR 600 är en trevlig, men ganska tam på lägre varv och surrig vid landsvägskörning.
Motorn är rätt tunn under 8-9000 varv, men sedan skottar den på riktigt bra. Känns dock som det blir mycket att vänta på effekten vid vanlig körning så länge du inte gillar att kontant ha den på 7-8000 varv för att den ska svara på gas. Men om du gillar en ylande rad 4 på 10-14000 varv så kan den vara helt rätt.
Körställning är ok, men du bör inte vara över 180 cm för att sitta riktigt bra (knävinkeln blir konstig då).
Personligen tycker jag att en er-6a har roligare motorkaraktär och är roligare att köra, även om den är klenare (GSR är helt klart snabbare rakt fram).
Enligt min åsikt så är en StreetTriple 675 en mycket trevligare hoj. Bättre / smidigare chassi och en motor som känns mycket mera kraftfull över allt (framförallt i botten / mellanregistret).
Om du hittar en fin är det bara att köpa. Beror självklart på krav och erfarenheter.
Själv tycker jag dock att den är lite mellan mjölk.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
GSR 600 är en trevlig, men ganska tam på lägre varv och surrig vid landsvägskörning.
Motorn är rätt tunn under 8-9000 varv, men sedan skottar den på riktigt bra. Känns dock som det blir mycket att vänta på effekten vid vanlig körning så länge du inte gillar att kontant ha den på 7-8000 varv för att den ska svara på gas. Men om du gillar en ylande rad 4 på 10-14000 varv så kan den vara helt rätt.
Körställning är ok, men du bör inte vara över 180 cm för att sitta riktigt bra (knävinkeln blir konstig då).
Personligen tycker jag att en er-6a har roligare motorkaraktär och är roligare att köra, även om den är klenare (GSR är helt klart snabbare rakt fram).
Enligt min åsikt så är en StreetTriple 675 en mycket trevligare hoj. Bättre / smidigare chassi och en motor som känns mycket mera kraftfull över allt (framförallt i botten / mellanregistret).
Om du hittar en fin är det bara att köpa. Beror självklart på krav och erfarenheter.
Själv tycker jag dock att den är lite mellan mjölk.
Det blev först en VZ 800:a så nu får vi se om vi avvaktar till våren för en rad4:a. Den lilla stunden jag provkörde den var den trevlig men sen gäller det att ha den längre tid också.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top