Suzuki Bandit 1200-tråden

Har gått till RS fuggar på min.

Om någon är ute efter en CV40 brygga med ett tillhörande FactoryPro stage 3 kit inkl. lite extra main jets och K&N dual pod filter så skicka ett PM.
 
Jag vet inte hur man postar nytt ämne,så jag får tränga in mej här om det är okej.

Fråga: Håller på att ta lös kåporna fram och började med vänster sida. Alla skruvar lösa,men kåpan sitter fast i en plastflärp upp mot backspegeln. Har provat att dra den neråt/sida men får den inte att släppa! Vill inte börja utöva brutalmekanik för den ser inte speciellt stadig ut. Är det nåt speciellt man skall göra för att få lös den?
 
Har gått till RS fuggar på min.

Om någon är ute efter en CV40 brygga med ett tillhörande FactoryPro stage 3 kit inkl. lite extra main jets och K&N dual pod filter så skicka ett PM.

Bumpar detta

Ingen som behöver fräna cv fuggar till en 1216? ;)
Min cykel gav 156 på gummit med dessa. :crash
 
Hej.
Jag har lagt i R-kammar i min B12-02:a. Tagit hål i luftburken enl. instruktion, höjt nålarna med tre (3) rostfria brickor, bytt till stl. 20 på Pilot Jet, bytt till 115 på Main jet, öppnat till 3,75 varv på Pilot screw. Men.... från tomgång (1500 rpm) till 3500 rpm går den inte att använda. Det som gäller är: In med kopplingen och varva upp men sen händer det saker. Det blir jobbigt i gathörn, korsningar etc. Dessutom har jag problem med att nålarna lossnar dvs. plastplutten med O-ringen på som ska hålla ner nålen kommer ju längre upp p.g.a. att jag lagt på brickor på nålarna och den fastnar inte riktigt bra känns det som. Måste jag byta nålar måntro? och isåfall till vilken nål. Har letat efter DynoJet-kit men inte hittat nåt. Nån som har på hyllan???

Vet inte exakt bestyckning jag körde på men min gick klockrent med R-kammar, slipon, 2" mod och originalnålar. Gav 129 i bänken då. Så det ska lira utan dynojet eller FP nålar.
 
Jag vet inte hur man postar nytt ämne,så jag får tränga in mej här om det är okej.

Fråga: Håller på att ta lös kåporna fram och började med vänster sida. Alla skruvar lösa,men kåpan sitter fast i en plastflärp upp mot backspegeln. Har provat att dra den neråt/sida men får den inte att släppa! Vill inte börja utöva brutalmekanik för den ser inte speciellt stadig ut. Är det nåt speciellt man skall göra för att få lös den?


Kan denna bild hjälpa dig hur det ser ut?
cowling.JPG
 
Lite Bandit-porr :kär

IMG_45102065600686.jpeg
 
Den var fan skitful. :dummer
Vem tänker? :tungan

:3freak konstigaste jag hört. ja lysena är inte vackra, jag skulle inte heller ha dem så, men de är klassiska endurance style så gillar man classic rejsing så är de spot-on.
i övrigt så den så sjukt vacker, fattar inte hur man kan tycka något annat? :kär
jag skulle förstås ha min 1216 motor i den istället ;P
 
Hej!

Skulle vilja ha ett råd vilken olja jag skulle byta till. Har nu Biltemas racingolja, dock inte riktigt nöjd med den, känns som den slirar lite. Har funderat på castrol 20w50 power1 (gps) eller motul 15w50 5100.

Någon som kan rekommendera den ena eller andra? Hojen har originalkoppling. Är årsmodell 2001 och 1200cc
 
Min gamla 1127 Gixxermotor skrotade kammar och ventilmekanism så nu har hojen fått en 1999 1157cc Banditmotor.
Hur mycket effekt kan man förvänta sig från en helt standard sådan motor med Mikuni RS36 förgasare/individuella K&N-filter och Vance&Hines SSR grenrör/mellanrör med väldigt öppen ljuddämpare?

_BC82592.jpg
 
Last edited:
Med lite tur tappar du inte så många av Banditens originalhästar :)
Roligt att min gamla motor lever vidare.
 
Med lite tur tappar du inte så många av Banditens originalhästar :)
Roligt att min gamla motor lever vidare.
Får se hur den pallar att användas lite aktivt...
Ang. tappade hästar: Är framme på sidan 33 i denna tråden, finns en hel del man kan göra för att få bättre nytta av de gamla grejorna. Gamla toppen tyckte RG att man kunde bygga om...
 
Min gamla 1127 Gixxermotor skrotade kammar och ventilmekanism så nu har hojen fått en 1999 1157cc Banditmotor.
Hur mycket effekt kan man förvänta sig från en helt standard sådan motor med Mikuni RS36 förgasare/individuella K&N-filter och Vance&Hines SSR grenrör/mellanrör med väldigt öppen ljuddämpare?

_BC82592.jpg

Du får inte ut så mycket toppeffekt med B12 kammar men ett mulligt mellanregister borde du kunna få... med R-kammar i den och rätt bestyckad skulle jag gissa på 130 hjulhästar. Med en bra portning och lite högre komp kanske 145 - 150. Mina RS ville ha trattar, mellanregistret blev mycket bättre jmf med såna filter som du har rakt på fuggarna.
 
Du får inte ut så mycket toppeffekt med B12 kammar men ett mulligt mellanregister borde du kunna få...
Har läst tråden från sid 1 nu och har förstått att 115+ är OK och 120 ska man vara glad för. Men facit kommer, hojen är inackorderad hos en med bromsbänk tills det blir bra nog väder att köra hem den.


Mina RS ville ha trattar, mellanregistret blev mycket bättre jmf med såna filter som du har rakt på fuggarna.
Inuti i luftburk eller helt utan filter (myggnät räknas inte...).
 
Last edited:
Har läst tråden från sid 1 nu och har förstått att 115+ är OK och 120 ska man vara glad för. Men facit kommer, hojen är inackorderad hos en med bromsbänk tills det blir bra nog väder att köra hem den.




Inuti i luftburk eller helt utan filter (myggnät räknas inte...).


Ingen luftburk, 50mm trattar och filtersockor över.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top