Suzuki Bandit 1200-tråden

Its alive!! Har smygprovat lite och allt ser bra ut, nu ska det bestyckas om... forts följer :P

Stökig vid lågfart...

Hej.
Jag har lagt i R-kammar i min B12-02:a. Tagit hål i luftburken enl. instruktion, höjt nålarna med tre (3) rostfria brickor, bytt till stl. 20 på Pilot Jet, bytt till 115 på Main jet, öppnat till 3,75 varv på Pilot screw. Men.... från tomgång (1500 rpm) till 3500 rpm går den inte att använda. Det som gäller är: In med kopplingen och varva upp men sen händer det saker. Det blir jobbigt i gathörn, korsningar etc. Dessutom har jag problem med att nålarna lossnar dvs. plastplutten med O-ringen på som ska hålla ner nålen kommer ju längre upp p.g.a. att jag lagt på brickor på nålarna och den fastnar inte riktigt bra känns det som. Måste jag byta nålar måntro? och isåfall till vilken nål. Har letat efter DynoJet-kit men inte hittat nåt. Nån som har på hyllan???

Vad har du för filter? Vad har du för ljuddämpare? Betr nålarna låter det osannolikt med tre "brickor". Två shims brukar ju vara lika med ett spår på nålen. Du har väl inte tagit vanliga brickor? Om du tar ett shims och flyttar clipset ett hack, kommer du inte få problemet med att "plastplutten" lossnar. Har du haft vanliga brickor, misstänker jag du fått för hög nålhöjd.

Hej.
Standardfilter (original Suzuki) samt Art slip-on. Jag har lagt på rostfria M3-brickor tjocklek 0,65 mm. Kan det vara för mycket kanske? Tidigare (med två brickor på nålarna och 110-munstycken) gick den ojämnt vid 4500-5500rpm, vilket oxå var trist eftersom det är där man oftast kör.

Är det någon som vet vart man kan köpa vita blinkersglas och orangea lampor till en Bandit 1250 SA 2013?
Jag hittar inga sidor på nätet med svenska leverantörer.
Länka gärna.

Tjo!

Flaggar lite för att jag kommer att lägga ut min b12:a på blocket i dagarna, det finns ett par bilder i mitt garage för den som vill smygkika. Fler bilder ordnas på begäran.

Årsmodell 1999, 31xx mil, rennsport pakethållare, biltema top-box, Mivv kolfiberljuddämpare (orginal medföljer), LED miniblinkers fram och bak + relä (Orginal medföljer), mörktonad vindruta, bar-end speglar, smartphonehållare passar de flesta modeller.

Motorn är orginal, inga gixxerkammar eller annat lull-lull.

Bara att höra av sig om man är intresserad. :krama

Nån som har en RS- eller FCR-brygga till salu?

(Har testat nu med 40mm CV gasare (från en 1100R -91) på min 1216 motor, det är ett Factory Pro stage 3 kit i dem och hojen ger 160 bakhjulshästar i bänken men när man kör hojen på gatan så är det inte önskvärt gassvar från lägre varv om man ger fullt, det är som att fuggarna inte klarar leverera tillräckligt med soppa snabbt nog för den här motorn. I övre registret svarar den som fan men inte i det lägre vid fullt pådrag.)

Dessa fuggar är f ö till salu om det är någon som behöver CV förgasare till en mer standardbetonad oljekokare än min. De lär räcka till alldeles utmärkt för en 1127 eller 1157 med standardventiler osv...

Hej!

Jag har en 96:a som har problem både med tripmätaren och totala körsträckan. Det verkar som om något kugg i mätaren är paj, men jag har svårt att finna något relaterat på nätet så jag kan åtgärda felet. Vajern bytte jag eftersom den var av, men felet kvarstår.

Är rätt ny på detta så terminologin är svår för mig...

Hur funkar den på 96an?

Magnetisk eller en vinkelväxel nere på hjulet? :va

Skulle iaf börja felsöka i den änden.

Om hastighetsmätaren funkar, med andra ord du ser hur fort du kör, men inte hur långt. Uppenbarligen så är inte felet i framhjulet utan i mätarhuset. Lev med det lr köp en annan mätare. Med vänlig hälsning Rikard

Någon som vet var man får tag på Wave skivor till min B12 '97 med ABS? (Det är alltså ett annat nav till ABS-varianten):va

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025