Suzuki Bandit 1200-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Its alive!! Har smygprovat lite och allt ser bra ut, nu ska det bestyckas om... forts följer :p
 

banditper

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Säffle
Hoj
Bandit 1200S, Gixxer 750,DRZ 400
Stökig vid lågfart...

Hej.
Jag har lagt i R-kammar i min B12-02:a. Tagit hål i luftburken enl. instruktion, höjt nålarna med tre (3) rostfria brickor, bytt till stl. 20 på Pilot Jet, bytt till 115 på Main jet, öppnat till 3,75 varv på Pilot screw. Men.... från tomgång (1500 rpm) till 3500 rpm går den inte att använda. Det som gäller är: In med kopplingen och varva upp men sen händer det saker. Det blir jobbigt i gathörn, korsningar etc. Dessutom har jag problem med att nålarna lossnar dvs. plastplutten med O-ringen på som ska hålla ner nålen kommer ju längre upp p.g.a. att jag lagt på brickor på nålarna och den fastnar inte riktigt bra känns det som. Måste jag byta nålar måntro? och isåfall till vilken nål. Har letat efter DynoJet-kit men inte hittat nåt. Nån som har på hyllan???
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Vad har du för filter? Vad har du för ljuddämpare? Betr nålarna låter det osannolikt med tre "brickor". Två shims brukar ju vara lika med ett spår på nålen. Du har väl inte tagit vanliga brickor? Om du tar ett shims och flyttar clipset ett hack, kommer du inte få problemet med att "plastplutten" lossnar. Har du haft vanliga brickor, misstänker jag du fått för hög nålhöjd.
 

banditper

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Säffle
Hoj
Bandit 1200S, Gixxer 750,DRZ 400
Hej.
Standardfilter (original Suzuki) samt Art slip-on. Jag har lagt på rostfria M3-brickor tjocklek 0,65 mm. Kan det vara för mycket kanske? Tidigare (med två brickor på nålarna och 110-munstycken) gick den ojämnt vid 4500-5500rpm, vilket oxå var trist eftersom det är där man oftast kör.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Är det någon som vet vart man kan köpa vita blinkersglas och orangea lampor till en Bandit 1250 SA 2013?
Jag hittar inga sidor på nätet med svenska leverantörer.
Länka gärna.
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Tjo!

Flaggar lite för att jag kommer att lägga ut min b12:a på blocket i dagarna, det finns ett par bilder i mitt garage för den som vill smygkika. Fler bilder ordnas på begäran.

Årsmodell 1999, 31xx mil, rennsport pakethållare, biltema top-box, Mivv kolfiberljuddämpare (orginal medföljer), LED miniblinkers fram och bak + relä (Orginal medföljer), mörktonad vindruta, bar-end speglar, smartphonehållare passar de flesta modeller.

Motorn är orginal, inga gixxerkammar eller annat lull-lull.

Bara att höra av sig om man är intresserad. :krama
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nån som har en RS- eller FCR-brygga till salu?

(Har testat nu med 40mm CV gasare (från en 1100R -91) på min 1216 motor, det är ett Factory Pro stage 3 kit i dem och hojen ger 160 bakhjulshästar i bänken men när man kör hojen på gatan så är det inte önskvärt gassvar från lägre varv om man ger fullt, det är som att fuggarna inte klarar leverera tillräckligt med soppa snabbt nog för den här motorn. I övre registret svarar den som fan men inte i det lägre vid fullt pådrag.)

Dessa fuggar är f ö till salu om det är någon som behöver CV förgasare till en mer standardbetonad oljekokare än min. De lär räcka till alldeles utmärkt för en 1127 eller 1157 med standardventiler osv...
 

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld

Swediver

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2014
Ort
Falun
Hoj
1996, Suzuki GSF 1200 N Bandit
Hej!

Jag har en 96:a som har problem både med tripmätaren och totala körsträckan. Det verkar som om något kugg i mätaren är paj, men jag har svårt att finna något relaterat på nätet så jag kan åtgärda felet. Vajern bytte jag eftersom den var av, men felet kvarstår.

Är rätt ny på detta så terminologin är svår för mig...
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Hur funkar den på 96an?

Magnetisk eller en vinkelväxel nere på hjulet? :va

Skulle iaf börja felsöka i den änden.
 

Bandit-gpz

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Karlsborg
Hoj
suzuki bandit 1200-97 + kawasaki gpz900-85
Om hastighetsmätaren funkar, med andra ord du ser hur fort du kör, men inte hur långt. Uppenbarligen så är inte felet i framhjulet utan i mätarhuset. Lev med det lr köp en annan mätare. Med vänlig hälsning Rikard
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Någon som vet var man får tag på Wave skivor till min B12 '97 med ABS? (Det är alltså ett annat nav till ABS-varianten):va
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top