Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har gått till RS fuggar på min.
Om någon är ute efter en CV40 brygga med ett tillhörande FactoryPro stage 3 kit inkl. lite extra main jets och K&N dual pod filter så skicka ett PM.

Hej.
Jag har lagt i R-kammar i min B12-02:a. Tagit hål i luftburken enl. instruktion, höjt nålarna med tre (3) rostfria brickor, bytt till stl. 20 på Pilot Jet, bytt till 115 på Main jet, öppnat till 3,75 varv på Pilot screw. Men.... från tomgång (1500 rpm) till 3500 rpm går den inte att använda. Det som gäller är: In med kopplingen och varva upp men sen händer det saker. Det blir jobbigt i gathörn, korsningar etc. Dessutom har jag problem med att nålarna lossnar dvs. plastplutten med O-ringen på som ska hålla ner nålen kommer ju längre upp p.g.a. att jag lagt på brickor på nålarna och den fastnar inte riktigt bra känns det som. Måste jag byta nålar måntro? och isåfall till vilken nål. Har letat efter DynoJet-kit men inte hittat nåt. Nån som har på hyllan???
Jag vet inte hur man postar nytt ämne,så jag får tränga in mej här om det är okej.
Fråga: Håller på att ta lös kåporna fram och började med vänster sida. Alla skruvar lösa,men kåpan sitter fast i en plastflärp upp mot backspegeln. Har provat att dra den neråt/sida men får den inte att släppa! Vill inte börja utöva brutalmekanik för den ser inte speciellt stadig ut. Är det nåt speciellt man skall göra för att få lös den?


Den var fan skitful.
Vem tänker?![]()
konstigaste jag hört. ja lysena är inte vackra, jag skulle inte heller ha dem så, men de är klassiska endurance style så gillar man classic rejsing så är de spot-on.
Får se hur den pallar att användas lite aktivt...Med lite tur tappar du inte så många av Banditens originalhästar
Roligt att min gamla motor lever vidare.
Min gamla 1127 Gixxermotor skrotade kammar och ventilmekanism så nu har hojen fått en 1999 1157cc Banditmotor.
Hur mycket effekt kan man förvänta sig från en helt standard sådan motor med Mikuni RS36 förgasare/individuella K&N-filter och Vance&Hines SSR grenrör/mellanrör med väldigt öppen ljuddämpare?
![]()
Har läst tråden från sid 1 nu och har förstått att 115+ är OK och 120 ska man vara glad för. Men facit kommer, hojen är inackorderad hos en med bromsbänk tills det blir bra nog väder att köra hem den.Du får inte ut så mycket toppeffekt med B12 kammar men ett mulligt mellanregister borde du kunna få...
Inuti i luftburk eller helt utan filter (myggnät räknas inte...).Mina RS ville ha trattar, mellanregistret blev mycket bättre jmf med såna filter som du har rakt på fuggarna.
Har läst tråden från sid 1 nu och har förstått att 115+ är OK och 120 ska man vara glad för. Men facit kommer, hojen är inackorderad hos en med bromsbänk tills det blir bra nog väder att köra hem den.
Inuti i luftburk eller helt utan filter (myggnät räknas inte...).
|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |