Jag skulle inte börja med att klippa nåt, men det är ju jag.
Du verkar ha en multimeter och verkar kunna mäta spänning och resistans, du har även Haynes boken vilken bör innehålla kopplingschema. Detta innebär att du har de två grundförutsättningarna dom behövs för att göra en felsökning.
Med hjälp av kopplingsschemat kan du följa kablaget och mäta dig fram men multimetern, att börja att mäta in och ut från killswitchen ger ju en hint om felet ligger före, efter eller i bryraren och sen får man kolla i schemat vad som finns som mer kan spöka och mäta sig fram och se var spänningen försvinner.
Kretsen till startreläts signal består ju av en hel del grejer som kopplingskontakt, stödbrytare (här har du väl redan testa bygla vilket är bra), neutralkontakt och killswitchen och kanske nåt mer och störst risk är väl att felet ligger där, alternativt kabelbrott runt styrhuvudet. Har Banditen "bara" en "startkrets" bestående av bara brytare eller finns det nåt "säkerhetrelä" inblandat som styrs av alla brytare som på tex KLR650?
Min GSX750ES var död på typ samma sätt då jag köpt den, kollade schemat och konstaterade att spänningen till tändningen och startmotorn gick genom killswitchen. Öppnade och kollade att jag hade spänning fram och genom killswitchen mätte vidare och konstaterade att startknappen inte släppte igenom spänningen.