Jan Isaksson
Sporthojsnörd
Jag köpte en Haynes manual nu och hittade hur man ska testa reläet. Gör det imorgon.
Tack för hjälpen så här långt
Tack för hjälpen så här långt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Instämmer. Bytte till lätt ställbara eftermarknadskopplingshantag. Brytaren fungerar bara med kopplingshandtaget (ej intryckt, fritt) längst ut från styret. Ställer jag kopplingshandtaget närmare styret går hojen inte att starta.Sätter en spänn på brytaren vid kopplingshandtaget. Brytaren vid sidostödet kan man bortse ifrån, den har ingen funktion om växellådan är i neutralläge.
Har du kollat om huvudsäkringen är Hel ? Kollat samtliga säkringar. Dra ut säkringen, kolla säkringen, tryck tillbaka säkring. Dra ut och tryck tillbaka kan ta bort oxider från säkring och säkringskontakter.Men jag önskar ju att det är jag som är en idiot och har glömt hur man startar en hoj
Hej,Men jag önskar ju att det är jag som är en idiot och har glömt hur man startar en hoj
Japp, Suzuki och Triumph (säkert någon mer) har den puckade lösningen.På min Bandit pajade kontakten i kopplingshandtaget, så jag byglade bort den.
Minnet sviker mig, är man tvungen att dra in kopplingen även när friläget ligger i?
Om signalen är jord så kollar du t.ex mellan plus på batteriet att den ger utslag från knappen när du trycker på den, om jag försöker vara tydlig.Det ska jag göra! Kollar man det mellan signal och jord?
Min fix på det hela var att skruva isär nödstoppkontakten 2 skruv och klippa av en av kablarna till nödstoppet, startar den då så är problemet löst, annars löder man ihop kablarna.Hej,
Kolla så att dödknappen är hel , har vi råkat ut för det två gånger på olika hojar
Ta isär och kolla att den inte har hängt sig
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda