Suzuki Bandit 1200 händer inget när jag trycker på startknappen

Min fix på det hela var att skruva isär nödstoppkontakten 2 skruv och klippa av en av kablarna till nödstoppet, startar den då så är problemet löst, annars löder man ihop kablarna.
Alla säger att det händer inte, men det har hänt mig två gånger.
Grattis!
Att det tog så lång tid för någon att föreslå det. Det tänkte jag från början.

Tycker det verkar rimligare att problemet ligger i kretsen till brytarknappen, iom att hojen inte startade när du körde startmotorn.
Men om jag har kontinuitet genom nödstoppet när det är på och ingen kontinuitet när det är av borde det väl indikera att det är ok? Signalkabeln till startreläet går till startknapp och nödstopp och till tändningen. Följer jag den borde jag hitta nåt, eller tänker jag fel?

Men om jag har kontinuitet genom nödstoppet när det är på och ingen kontinuitet när det är av borde det väl indikera att det är ok? Signalkabeln till startreläet går till startknapp och nödstopp och till tändningen. Följer jag den borde jag hitta nåt, eller tänker jag fel?

Startmotorn går väl inte normalt när killswitchen är i avstängt läge? Den bryter isf mao både strömmen till startreläet och till tändningen.

Du kopplade ström direkt på startmotorn och lyckades köra den utan att motorcykeln startade. Iom att hojen fungerat tidigare får vi nog anta att andra mekaniska fel är uteslutna och att det är tändning som saknas. Om både tändning och startmotor saknar ström kan vi anta att felet ligger i en krets som täcker båda systemen, vilket då blir tändningslås eller killswitchen.

Detta förutsätter givetvis att du kollar säkringar och andra brytare (stöd, koppling, osv), men det verkar det som du gjort.

Personligen hade jag tagit fram en voltmeter och mätt mig fram till var felet ligger.

Edit: googlade lite och det ska finnas en 10A-säkring för tändningskretsen utöver huvudsäkringen.

3e718089676a5b7dd4a2d28f792e3af8.jpg

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...