Suzuki B-King

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Bra val av hoj, angående försäkring så går det alldeles utmärkt att kolla på bilsport utan regnr. Vet inte var du bor men kollade in lite siffror.
Helförsäkring: 19418 kr
Halvförsäkring: 9858 kr
För du din ålder, men ort umeå! lycka till.(siffrorna stämmer i torsås också)
Ps finns fördelar med att vara äldre :yoparty
 
Last edited:

wigurt

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2009
Ort
Torsås
Hoj
Yamaha Raptor 700R -07, Ktm 400 exc 03
Bra val av hoj, angående försäkring så går det alldeles utmärkt att kolla på bilsport utan regnr. Vet inte var du bor men kollade in lite siffror.
Helförsäkring: 19418 kr
Halvförsäkring: 9858 kr
För du din ålder, men ort umeå! lycka till.(siffrorna stämmer i torsås också)
Ps finns fördelar med att vara äldre :yoparty

Ja de finns vissa fördelar med att vara äldre men inte många.

+billigare försäkringar
+pensionärsrabatter
+billigare att köpa glasögon på synsam är de va som har åldersrabatt

-man luktar illa
-svårt med potensen
-närmare döden
-gråstarr

som synes är de fler - än + =)

Men men jag tror att b-king är ett bra val faktiskt ska åka till jobbet ibland när ja är hemma åka till sweden rock ja lite åka runthoj sådär på det snö och slaskfria halvåret, som man kan ha tjejen på där bak, ingen ryggknäckar hoj men fortfarande med mycket motor som man verkar åka bra på. Så de tror ja blir alldeles strålande! :banana men tror att det är ett måste att byta avgassystem får att få lite manligare ljud :D

Edit: kollade försäkring på IF dom ville ha 6800 i månaden...haha fan va dyrt de är
 
Last edited:

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Jaja att man luktar illa innebär att man slipper skjutsa, starren gör att man inte ser polisen, nära döden upplevelser är inga bekymmer på denna hoj sen så finns det bra medel mot potensen ^^, Största nackdelen med denna hoj är nog packmöjligheterna i övrigt så att skjutsa funkar alldeles utmärkt ,men turer över 30mil är inget som min fru uppskattar. Själv har jag kör turer på över 100mil utan att för den skull vara helt slut.
Jag har inga bekymmer att snitta 180 utan att det känns obekvämt, men ligger man på hårdare så börjar det vara riktigt ansträngande! hoppas du fått lite mer kött på benen av denna info :)
 

wigurt

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2009
Ort
Torsås
Hoj
Yamaha Raptor 700R -07, Ktm 400 exc 03
Jaja att man luktar illa innebär att man slipper skjutsa, starren gör att man inte ser polisen, nära döden upplevelser är inga bekymmer på denna hoj sen så finns det bra medel mot potensen ^^, Största nackdelen med denna hoj är nog packmöjligheterna i övrigt så att skjutsa funkar alldeles utmärkt ,men turer över 30mil är inget som min fru uppskattar. Själv har jag kör turer på över 100mil utan att för den skull vara helt slut.
Jag har inga bekymmer att snitta 180 utan att det känns obekvämt, men ligger man på hårdare så börjar det vara riktigt ansträngande! hoppas du fått lite mer kött på benen av denna info :)

Tackar och bockar, min jakt har så smått börjat nu för att hitta mig en vettig king som inte har gått för långt en -08 eller -09 blir det troligtvis.

Tackar för infon :Bugar
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Bra val av hoj, angående försäkring så går det alldeles utmärkt att kolla på bilsport utan regnr. Vet inte var du bor men kollade in lite siffror.
Helförsäkring: 19418 kr
Halvförsäkring: 9858 kr
För du din ålder, men ort umeå! lycka till.(siffrorna stämmer i torsås också)
Ps finns fördelar med att vara äldre :yoparty

5300:- om året landade jag på hos bilsport, det lönar sig att vara lite till åren. Den blev billigare med hel på kingen än halv på gixxern som jag hade förut.
 

wigurt

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2009
Ort
Torsås
Hoj
Yamaha Raptor 700R -07, Ktm 400 exc 03
5300:- om året landade jag på hos bilsport, det lönar sig att vara lite till åren. Den blev billigare med hel på kingen än halv på gixxern som jag hade förut.

Livet är bra jävla orättvist...:gråta

jaja får väl se till att bli gammal då

dock såg jag att försäkringen blev bra mycket billigare efter att man haft hojkortet några år så de blir ju bättre då :)
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Livet är bra jävla orättvist...:gråta

jaja får väl se till att bli gammal då

dock såg jag att försäkringen blev bra mycket billigare efter att man haft hojkortet några år så de blir ju bättre då :)

njae orättvist? kanske men det var en tid då jag var ung och vacker och då var det bara att slanta upp för att försäkra hoj, men nu är jag bara och! Kan bara lovorda kingen en av de mest mångsidiga hoj jag haft de senaste 25 åren (TLR, SP1, gixxer1000k7 och en massa skrot innan dessa) urstark, smidig(i förhållande till hur klumpig den ser ut), bekväm, bra chassi, bra bromsar ja det mesta är rätt bra på den, inte bäst men bra nog. Att jag sedan köpte en lätt modifierad king med liiiiiite mer pulver är som lök på laxen, alltid kul att ha en sleeper.
 

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Exakt min uppfattning, inte bäst man inte långt efter vad man än gör, och det är det inte många hojar som kan skryta med. Lycka till med sökandet!
 

Mr Black

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2009
Ort
Breddgrad 60
Hoj
HONDA CBR 600F -98
Slipon till b-king

Tjena!

Jag är nybliven ägare till en svart b-king och nu letar jag nya ljuddämpare för att den ska låta lika brutalt som den ser ut! Jag ska även städa upp bakändan med ny skylthållare och blinkers. Vilka ljuddämpare har ni införskaffat och var och till vilket pris?. Funderar på gpr slipons eftersom det verkar vara ett komplett kit med ny skylthållare, blinkers och allt man behöver för montering.
 
Last edited:

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Städade upp min bakända med evotech`s grejor, man behåller dock blinkersen, har inte bytt ut mina kannor så där har jag inget bra svar!
Är själv sugen på ett scorpion system.
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Så då har man inskaffat en B-king igen efter ha kört Ninja-06 i somras, svart-08 med ca 50 mil på mätaren. Nu ska man bara börja modda om denna som min förra.:)
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Det gjorde du rätt i:). Vad står det på shoppinglistan då? Jag letar grejer till min med. Jag tänkte inte montera powercommander så jag letar burkar som är anpassade efter original mappning. Hur gick din förra b-king med yoshi innan pc blev monterat?

Vad kan man säga, saknade hojen men ville prova med andra för att få det ur systemet.:)

Kommer nog att göra som förra, andra fotpinnar så jag får in mina långa ben, blir andra svarta backspeglar, nog ett system som jag har hittat på uk Ebay, tänk tanken att få den så svart som möjligt.

Redan på den är ett mindre vindkåpa, ren kosmetisk samt skydd för instrumenten, tyckte den var snygg bara på hojen.

Nja, jag provade med en pc3 med en nerladdad mapp/cfg med Us settings..Kan ärligt säga jag tyckte den gick minst lika bra med som utan.

Vill dra mig till minnes att jag läst nånstanns att B-kingens org Ecu var bra redan så en pc3 var borkastade pengar, men vill inte svära på det.
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Ja det blir andra speglar för mig med. Det finns billiga på ebay så köper nog där + lite annat kanske men vet inte om jag ska köpa något så dyrt som ljuddämpare på ebay för jag har haft sådan jävla otur när jag beställt till min förra hoj. Beställde ljuddämpare och stötdämpare bak och båda gångerna fick jag fel!. Jag köpte grejerna på två olika svenska sidor. Priserna på ebay lockar ju naturligtvis men tror jag ber min lokala suzuki handlare att ta hem slipon och blir det fel igen så får dom lösa det.

Beställde min gamla yoshi via Ebay us, tog en handlare som jag kontaktade först innan jag köpte, fick rätt saker då.

Har beställt evotechs Tail tidy idag.
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Kul att se att tråden inte dött helt, tyvär har jag inte gjort mycket med min i vintras förutom en ventilkoll, lite olja och ett baklyse från biltema!?
 

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Ja vad ska man säga, service gjord, batteriet i toppform, full tank man va fan det snöar ute!! Gråter blod :huvet
 

Petir

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2011
Ort
stockholm
Hoj
B King
Ingen som satt på en vindavvisare på sin B King ännu..
tar gärna emot tips på var jag kan få tag i en..
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Ingen som satt på en vindavvisare på sin B King ännu..
tar gärna emot tips på var jag kan få tag i en..

Vilken vindavisare är du ute efter, har satt på den lilla orginal för att få bättre ljus på instrumenten..
Ger väl knappt 5% vindavisning. :arsele
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Är fortfarande sugen på en B-King men har bestämt mig för att vänta ett tag till. Vill gärna ha en med ABS så tar det lugnt tills jag kan hitta en begagnad eller att dom säljer ut gamla årsmodeller med ABS lite billigare. Har heller inte haft möjlighet till att provköra en då affären i Landskrona inte hade någon demohoj som man kunde testa. Tycker det är jävligt skumt av dom, man köper inte en hoj som man inte kunnat testa när den kostar över 100k :huvet

Har också lagt ner FZ1 då den har för lite vrid. Skulle inte funka att byta från Warrior'n som har fett vrid till en sådan. :yoparty

Ny hoj ! -08 men....
http://www.avamc.se/fordon/3556-gyl709.html
sorry, vet inte om det är ABS eller inte
 

Petir

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2011
Ort
stockholm
Hoj
B King
Abs kom först 09 om jag inte har fel.
ska leta upp bilden på den jag såg på nätet förut..
kan inte du visa upp din vindavvisare som du har på då jag inte har nån alls
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Abs kom först 09 om jag inte har fel.
ska leta upp bilden på den jag såg på nätet förut..
kan inte du visa upp din vindavvisare som du har på då jag inte har nån alls

Självklart kanjag ta med en bild, om jag lyckas. :tummenupp
 

Bifogat

  • b4.jpg
    b4.jpg
    19.4 KB · Visningar: 143
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top