Suzuki B-King

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Visst kan det vara skönt att den går tyst, men original så är den lite väl tyst tycker jag!
Det systemet gillar inte jag, men har kollat lite på Barracuda RS3 Kolfiber dom gillar jag och även priset 5800kr
Lägger även upp en bild på hur dom har gjort med bakdelen på min!
 

Bifogat

  • Barracuda RS3.jpg
    Barracuda RS3.jpg
    27.4 KB · Visningar: 103
  • img_8696-2.jpg
    img_8696-2.jpg
    31.4 KB · Visningar: 142
  • IMAG1161.jpg
    IMAG1161.jpg
    249.3 KB · Visningar: 123
Last edited:

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tyckte för att alla här på B-King sidan överdrev och öste bara bra saker över denna hoj, ok att jag förstod att alla var nöjda med sina B King.......
Men nu vet jag bättre, fy fan vilken guld hoj detta är, så grymt lättkörd och effekt i massor!
Tror jag är nykär:tummenupp
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Någon som vet vilken tillverkare det är på den här ljuddämparen?
317821_2282366510196_1579832759_2221325_423061446_n.jpg
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Tyckte för att alla här på B-King sidan överdrev och öste bara bra saker över denna hoj, ok att jag förstod att alla var nöjda med sina B King.......
Men nu vet jag bättre, fy fan vilken guld hoj detta är, så grymt lättkörd och effekt i massor!
Tror jag är nykär:tummenupp

Jasså du har bytt upp dig igen hehe

Dags för mapning snart då?:yoparty
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Jasså du har bytt upp dig igen hehe

Dags för mapning snart då?:yoparty

Är väll dax att avslöja att jag och Hondan hamnade i dike för ca 2 veckor sedan, försökringsbolaget löste in den, om ni inte har kollat med Svedea försäkringar så kan jag varmt rekomendera dom, billiga, låg självrisk (2500) och bra service...

Tankarna fins Andersson, men just nu är det tomt med flis.....


Tack Pisken, varför ska alla system vara så jävulusiskt dyra......
Man får samla lite pengar i vinter.....
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
om jag inte är helt ute och cyklar så har jag för mig att Bodis system är "komplett" med nrplåt hållare å grejjer .... iaf ett av dom snyggare systemen på marknaden :) ..... är det "komplett" så är priset inte uberdyrt
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
om jag inte är helt ute och cyklar så har jag för mig att Bodis system är "komplett" med nrplåt hållare å grejjer .... iaf ett av dom snyggare systemen på marknaden :) ..... är det "komplett" så är priset inte uberdyrt

Nä det är klart att då är det lite mer prisvärt, har även kollat lite på Zard, den och Bodis är favoriter just nu!
http://www.zardexhaust.com/?page_id=211
suzuki-bking-part.jpg

suzuki-bking-dx.jpg
 
Last edited:

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu blinkar hela blinkersen, men hjälp av 7st lysdioder

296307_2309360465028_1579832759_2241673_291690323_n.jpg


[YOUTUBE-ID]AhFGuOYiFPw[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
snyggt!!!...
Behöver hjälp....B-king eller Bandit 1250?...för och nackdelare tack!...positivt om B-King?
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
snyggt!!!...
Behöver hjälp....B-king eller Bandit 1250?...för och nackdelare tack!...positivt om B-King?

Jag kan bara svara för dom ca 60mil som jag hunnit med på min B King och dom är bara positiva, trodde den skulle kännas mycket tyngre, hade en Honda Hornet 900 innan! Sedan finns det ju effekt så det räcker när man vrider på rullen, gumman trivs kanon bakpå också..... Har aldrig kört en Bandit...
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu börjar bakdelen likna något med den nya belysningen!
Nu står nya pipor högt på önskelistan....

[YOUTUBE-ID]H5lHJ9fYxPE[/YOUTUBE-ID]
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
snyggt!!!...
Behöver hjälp....B-king eller Bandit 1250?...för och nackdelare tack!...positivt om B-King?

Enda fördelen jag kan se med en Bandit är väll att den har centralstöd och lite mera packmöjligheter , men det finns faktiskt en ställning för toppkåpa eller vad det kallas till Kingen åxå :zpy om man nu tycker det är viktigt

stog i valet och kvalet mellan dom 2 jag med (skulle byta ut VZ1600'an endå till 2012 och börja heltids pendla med hoj), men blidde Kingen och ångrar inte det en sekund

Bandit=förnuftigt och lite trist (som en Skoda ungefär)
B-King=Fruktansvärt kul med lite förnuft (som en BMW M5 kombi)
Banditen är dyrare än Kingen med....av någon anledning
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu blir allt silver kolfiber istället på B Kingen

IMAG0270.jpg

IMAG0269.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Fria andningsvägar

Har även stoppat i ett KN filter, men vad är dom två små behållarna i luftburken till?

IMAG0279.jpg

Det gamla behövdes bytas
IMAG0278.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
vet inte men det är borta på min och 2 extra trattar till för att låta motorn andas lite bättre, är tydligen lite av en flaskhals även med orginalmotor.

Tycker jag har läst det någon stans med, någon som har en bild på en ombyggd luftburk?
Är som sagt inte stora hål in i luftburken.....
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu tror jag att jag vet vad dom två burkarna är i luftburken, är någon form av ljuddämpare för insugsljudet.....

IMAG0279.jpg

Blev lite mer kolfiber på hojen i dag.....

B King Kolfiber 001.jpg B King Kolfiber 003.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Gott nytt år till alla B King lovers
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top