Suzuki B-King

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Hej halooo!
Nu har man Turbo på Kingen, men inte mappad än, är det någon som vet hur man läser/får fram felkoderna, har ju plockat bort en hel del sensorer och övre raden spjäll och även hela motor paketet som styr övre spjället, går ju att stänga av det mesta i ecun med ecu editor men Fi lampan lyser ändå.....
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu börjar det likna nått....
Men har bekymmer med extra boxen till övre raden spridare, så just nu kör jag den raden original och då har jag 270hk på 0.6bar men får inte varva mer än 9000varv för då börjar den gå snålt, målet är 350hk på hjulet när allt funkar som det ska
B King Turbo.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu kan ni läsa om min B King Turbo i Allt om MC

B King Turbo.jpg

550302ddafef7.jpg
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Tjabba, jag har fått ögonen för B-King, jag har inte lyckats prova den än men har en provkörning på gång, tycker verkligen om utseendet på den plus att den av någon jävla anledning verkar lite halvvettig att försäkra vilket är bra!

Är det något man skall "se upp" för om man nu skulle slå till på BK, verkar vara 08-09 modellerna som är lättast att komma över.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
finns väll bara 08-09 tror jag och -09 har ABS
Finns väll inga direkta "se upp med" på dessa , möjligen bakdäck .... dom gillar att äta gummit på dom :D
Laddregulatorn är en återkallelse som antagligen är gjord
klockren hoj med vettig försäkring , lite tung är väll det enda minuset men motorn är rena drömmen
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
finns väll bara 08-09 tror jag och -09 har ABS
Finns väll inga direkta "se upp med" på dessa , möjligen bakdäck .... dom gillar att äta gummit på dom :D
Laddregulatorn är en återkallelse som antagligen är gjord
klockren hoj med vettig försäkring , lite tung är väll det enda minuset men motorn är rena drömmen

Rullade förbi killen som skall förmedla köpet, skall få en provkörning nästa lördag, kommer bli en lång vecka detta. är 85k för en pedantskött 2008 B-king ett okej pris? skall tydligen vara mycket extra bling bling på den och som sagt väldigt bra skött, men har bara sett den på bild än så länge så jag får helt enkelt vänta och se :)
 

Thomaskalmar

Ledande tekniker
Gick med
2 Jul 2011
Ort
Kalmar
Hoj
2009 Suzuki B-King
Hej, jag har en B-king 09.
jag är sugen på att skaffa power commander och sport filter.
Har dock lite frågor, kanske någon här som kan svara på dem.

Tar power commandern bort den elektriska spärren på 1,2,3ans växel?
Samt börjar min hoj "blurra" i 270.. kvittar om jag ligger på 4,5,6an.. Är den spärrad där?

Mvh. T
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Hej, jag har en B-king 09.
jag är sugen på att skaffa power commander och sport filter.
Har dock lite frågor, kanske någon här som kan svara på dem.

Tar power commandern bort den elektriska spärren på 1,2,3ans växel?
Samt börjar min hoj "blurra" i 270.. kvittar om jag ligger på 4,5,6an.. Är den spärrad där?

Mvh. T

Jäger?
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Har en B-king-08 och har några funderingar, ungefär de som Thomas i Kalmar har + några till frågor.

Jag har monterat Yoshimura-trioval dubbla system. Har sportfilter och funderar på pc5 med mappning.
Mina funderingar är.

* Avgasdelen med spjället är borttaget, är detta en fördel eller nackdel med PC5.
* Som Thomas undrar "Tar PC5 bort den elektriska spärren på 1, 2 och 3:an?
* Nån annan elektronisk enhet som kan behövas installeras på hojen?
* Vad kan effektskillnaden bli när jag i nuläget kör original-motor med Yoshimura-system, sportfilter, borttaget spjäll men ingen PC5 och mappning kontra samma fast med PC5 och mappning?
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Hejsan blev med B-King för ca 1år sedan och tänkte svara på någon av Tomas och Piratens frågor.
PC5 tar inte bort några spärrar på 1an2an3ans växel eller hastighetsspärren det fixar Andersson Turbo

mot en mindre ersättning:tummenupp
Här är min lösning på bakdelen = BiltemaPICT0539.JPG
 

inkognito77

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2023
Hoj
-14 suzuki M1800r
Finns det någon som funderar på att sälja sin b-king. Är ute efter en mvh Benny
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top