Suzuki B-King

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Å en PC5 och bänkning på det så har man ett lika monster som min :)
Vilken grym skilnad det blir med ett kugg mindre i fram :)
Hastighetsmätaren visar ca 9km för fort, men det är ju åt rätt håll, kan man tuta 100 på 90 med gott samvete....
Sugen som f.. att köpa någon form av vinavvisar jag med, vad blev det för pris hemma i Sverige och vilken firma?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Någon som vet var "Quaden" fått tag i sina luftintag på tanken?
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Sorry har inte varit in på ett tag, åker ju mest hoj hela tiden över 700mil i år redan :)
Ebay från någon tysk, men dom var slut efter jag köpt mina, men såg dom en sväng till efter det, ingen bra kvalite mycket jobb innan lack, dålig passform, så jag har bara wrappat dom svarta så länge.....
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Glömde skriva att det är inte luftintag, bara utformat som sådana.....
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Saxat ur handboken:

"Underhållsintervall
Indikeringen för underhållsintervall visas för att varsko om att det är dags för underhåll. Underhållsintervallen är inledningsvis förinställd på 1000km. Bokstaven M visas i indikeringsfönstret för att uppmärksamma om förinställd tid för underhåll. En "M"-indikering visas växelvis positivt och negativt, när mätaren för underhåll har nollställts. Återställ indikeringen för underhållsintervall för att få "M"-indikeringen att slockna.
För att återställa underhållsintervallen:
1. Slå av tändningen.
2. Håll knappen SET och slå på tändningen. Vänta i tre sekunder tills indikeringen "R" visats positivt och negativt tre gånger i följd och sedan slocknat."

Sedan följer en instruktion om hur man kan ändra underhållsintervallen i displayen.
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Saxat ur handboken:

"Underhållsintervall
Indikeringen för underhållsintervall visas för att varsko om att det är dags för underhåll. Underhållsintervallen är inledningsvis förinställd på 1000km. Bokstaven M visas i indikeringsfönstret för att uppmärksamma om förinställd tid för underhåll. En "M"-indikering visas växelvis positivt och negativt, när mätaren för underhåll har nollställts. Återställ indikeringen för underhållsintervall för att få "M"-indikeringen att slockna.
För att återställa underhållsintervallen:
1. Slå av tändningen.
2. Håll knappen SET och slå på tändningen. Vänta i tre sekunder tills indikeringen "R" visats positivt och negativt tre gånger i följd och sedan slocknat."

Sedan följer en instruktion om hur man kan ändra underhållsintervallen i displayen.

Tusen tack:tummenupp
 

Rynna

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Ort
katrineholm
Hoj
Suzuki sv650 s såld Honda X11 såld Suzuki B-King såld, Triumph speed triple
Hej alla B king ägare! ska byta fram och bakdäck nu till våren, vad för däck kör ni på och vilka kan ni rekomendera?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Hej alla B king ägare! ska byta fram och bakdäck nu till våren, vad för däck kör ni på och vilka kan ni rekomendera?

Beror helt på vad/hur du kommer köra ... men nästan vilka sport/sporttouring svålar funkar , jag trivs bra med mina Dunlop så det kommer bli nya sådana :)


Satt å slösurfade å drömde lite på ebay.se ... ramlade på detta : http://viewitem.eim.ebay.se/Two-Bro...Aluminum-Suzuki-BKing-08-09/380510883565/item

Sjukt billigt.... nästan så "det är för bra för att vara sant" billigt ..... fnulade lite på antingen Yoshi eller TBR burkar nån gång i framtiden... men med en juicebox och luftfilter så .....nästan så man skulle låna ihop lite deg :tummenupp
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Apropå däckbyte; vad väljer ni för dimension, 200/50 är ju en udda dimension, nästan lika platt som på Volvon. 190/55 skulle kanske bli mer lättkörd? Vad säger ni?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Nog för jag gillar fetstuk , men tänkte faktiskt prova 190 puppa bak när de e dags å byta ..... har du prövat ännu , märks det nån jätteskillnad ?
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Det bidde Bridgetstone BT020, 200/50 för min del, Det finns dock ett betydligt större utbud på 190, från bakelit till smulgummi. Det ska vara samma fälgar som till Busan har jag fått uppgift om, och på Busan sitter det 190-däck, så det borde inte vara något problem med detta däck på Kingens fälg.
 

nosferatu

Hallowed Be Thy Name
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Kungsängen
Hoj
Ingen med motor....
Köpte mig en B-King -08 idag :banana
Min farsa som haft den sen ny, så är helt original.
Måste ju bygga om baken o slänga på ett par slipon, troligtvis Yoshimura.
Nån som har nått bra tips på nån sida med skylthållare/baklyse?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Vart barnsligt nöjd över rumprensarkittet från GPR ....gillar man stuket så e det bara handla , rubbet följde med, det enda jag behövde var grejjer till å skarva sladdarna
 

Bifogat

  • 20130706_100704.jpg
    20130706_100704.jpg
    226.5 KB · Visningar: 162
  • 20130706_100717.jpg
    20130706_100717.jpg
    231.4 KB · Visningar: 136
  • 20130706_100749.jpg
    20130706_100749.jpg
    227.7 KB · Visningar: 121

ivah

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Gävle
Hoj
2008 Suzuki Hayabusa
Som nybliven ägare till en BK har jag lite småfunderingar som jag hoppas någon vänlig själ har lust att hjälpa mig med.

Min mätarkonsoll, alltså hela plastdelen med varvräknare etc, skakar när jag kör. Som om den satt typ gummiupphänd fast ganska löst. Jag tycker inte att det känns helt rätt.
Hur ser det ut på era hojar, sitter det fast eller sitter det lite löst och skakar?


Någon som har monterat xenon lampa?
Isf hur löste ni det med monteringen? Kabeldragning, placering av ballast etc?


Har för närvarande bara Leo Vince Slipon monterat men jag är sugen på filter+mappning.
Vad finns det för alternativ när det kommer till mappaning, Powercommander som gäller?
Finns det färdiga mappar som funkar eller måste man lämna iväg den och få den injusterad i bänk?


Tacksam för svar :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top