Suzuki B-King

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Ja.
Du fick rätt på hästarna.
Vridet är väl okey på 1440 cc?


38,5 g ?????


Men jeg var ikke så langt unna. Jeg tippet vel 215+ hk.

Dårlig vrid dock :)

Ja, det var varmt i rummet kan jag lova, rummet ganska lite och efter ca 80 svängar i bänken så tror jag Andersson var rätt svettig därinne :D
Så det var sä'kert 38,5 grader..

38,5 g ?????


Men jeg var ikke så langt unna. Jeg tippet vel 215+ hk.

Dårlig vrid dock :)
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Ja.
Du fick rätt på hästarna.
Vridet är väl okey på 1440 cc?




Ja, det var varmt i rummet kan jag lova, rummet ganska lite och efter ca 80 svängar i bänken så tror jag Andersson var rätt svettig därinne :D
Så det var sä'kert 38,5 grader..


Hojen står ju i luftströmen från fläktarna så där blir det inte lika varmt

Väderstationen sitter nog där luften står lite mer stilla tyvär ( får väl fixa det)

Men visst 17 går man nog ner ett par kilo efter ett sådant svettpass:D
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Jaha.
Då var det ju inte så synd om dig. Du fick massa kall luft och syre från fläktarna i T-shirt.
Men en annan stackare som satt på bänken med underställ, skinnställ och ryggskydd i timme efter timme i avgaserna och 38,5 graders värme... Men det var det värt..
:)
Hojen står ju i luftströmen från fläktarna så där blir det inte lika varmt

Väderstationen sitter nog där luften står lite mer stilla tyvär ( får väl fixa det)

Men visst 17 går man nog ner ett par kilo efter ett sådant svettpass:D
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Nån som vet om det är möjligt att efter montera ABS på en hoj som B-kingen eftersom det finns med det som tillval?
 

HAJEN 2

B-cool B-king
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Göteborg, Torslanda
Hoj
B-KING
Strypt

Hallå

Är det sant att B-kingen är elektroniskt strypt på de nedre växlarna? Om det är sannt, hur gör man får att få bort det.

Verkar tokigt att strypa en hoj som är byggd för hög prestanda.
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Hallå

Är det sant att B-kingen är elektroniskt strypt på de nedre växlarna? Om det är sannt, hur gör man får att få bort det.

Verkar tokigt att strypa en hoj som är byggd för hög prestanda.

Visst kan du ta bort strypningen. Men räcker inte 250 på en nakenhoj? Tycker det går sjukt fort i den farten, och inget man håller många minuter.
 

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Man stoppar in en tre mod, så är strypningarna borta. Kör själv med healtech 3-mod funkar kanon men som sagt man hänger inte kvar länge i dom högre hastigheterna!
 

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Skåneland
Hoj
XT 660 X Adventure edition
Jag hittade denna B-King på Yamahacenter i Berlin för några veckor sedan, extrautrustad och ombyggd för 11600 Euro!

Inget snack om saken, det är den brutalaste hoj jag sett! Motorn var på 2,7 liter :skrämd







 

universe777

See you in hell don't be late.
Gick med
28 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2000, Triumph Legend 900 *SÅLD* 2008, Kawasaki ER6F *SÅLD* BMW K1100LT 1999 BMW S1000RR 2010
En liten fråga bara. Ni som kör B-king hur långa är ni.
Har inte haft tillfälle att prova en sådan best, därför undrar jag om jag som
bara är 170 är alldeles för kort för en B-king.

/ Rob
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
En liten fråga bara. Ni som kör B-king hur långa är ni.
Har inte haft tillfälle att prova en sådan best, därför undrar jag om jag som
bara är 170 är alldeles för kort för en B-king.

/ Rob

Halloj.
Tror du är helt perfekt i längd för en B-King. Jag är 182 och egentligen är mina ben lite för långa för att få in mot tanken på ett bra sätt, har dock sänkt fotpinnarna med ca 2 cm, så det känns bättre nu.
Men för dig lär den knappast vara för hög, och vill man sänka så är det ju bara att byta hundbenen till ett par som är ca 10 mm längre.
Mvh
Patrik
 

universe777

See you in hell don't be late.
Gick med
28 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2000, Triumph Legend 900 *SÅLD* 2008, Kawasaki ER6F *SÅLD* BMW K1100LT 1999 BMW S1000RR 2010
Halloj.
Tror du är helt perfekt i längd för en B-King. Jag är 182 och egentligen är mina ben lite för långa för att få in mot tanken på ett bra sätt, har dock sänkt fotpinnarna med ca 2 cm, så det känns bättre nu.
Men för dig lär den knappast vara för hög, och vill man sänka så är det ju bara att byta hundbenen till ett par som är ca 10 mm längre.
Mvh
Patrik

Ok tack så mycket för svaret, blir kanske till att skaffa en B-king till nästa
säsong. Skall provköra en nu på semestern.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nepp! 2,7! Som sagt brutalaste hoj jag sett!:yoparty

Nya cylinderhuvuden och sedan en kompressor på det... Jämför!

Det verkar helt osannolikt. En modern sporthojsradmotor har sällan gods mellan burkarna för så mycket mer borr, en B-king med stroke och maxborr brukar inte nli mycket mer än 1600 cc. Vad jag vet.
Skulle den sedan strokas upp med mer än ytterligare 1 liters slagvolym så tror jag inte att originalblocket har plats för veven. Dessutom måste ju cylinderdäcket upp rejält och längre stakar. Jag är tveksam till ens 2 liter.
Se om du kan hitta dokumentation på hojen!
 
Last edited:

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Skåneland
Hoj
XT 660 X Adventure edition
Jag är helt övertygad om att jag har rätt då jag blev upplyst om det personligen av en säljare. Tyvärr hittar jag inga specar på nätet men den stod hos Peter Fuhrmann som fram tills för 2 år sedan var Världens största Yamahahandlare http://www.motorrad-fuhrmann.de/
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
... av en säljare... Världens största Yamahahandlare...

Ja det verkar som sagt iaf helt osannolikt med borr och strokning av ett originalblock. Inte lätt att mer än fördubbla slagvolymen på en radsporthojsmotor (som allaredan är byggd så kompakt det går) utan att tex addera fler cylindrar. Det skulle vara troligt om de tex byggt samman två Busamotorer till en V8. Så kan det ju förstås vara.
Det var synd att du inte hittade några detaljer.

Tror jag

/J
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Helt omöjligt

Jag vet att TTS gjorde nån motor på närmre 2 liter för några år sedan

offset vevstakar offset kolvar cylinder offset både i sidledd och frammåt bakåt + Maxstrokad vev

Förbränningsrum blir helt fel, Tror mer dom byggde den för att det gick

Därimot kan man ha menat att den har vrid och effekt så som en 2,7liter

Det brukar vara ett vanligt argument då man snackar överladdning
 

hdnorr

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2009
Ort
Kalix
Hoj
2008 Suzuki B-King
Hej ny på tråden o nybliven ägare till en B-King
Söker slip-on för dom där "dumstrutarna" där bak måste bort är de nån som har nåt system att rekommendera? Och var beställer man till rätt kurs?
Funderar även över backspeglarna... är de nån som ser nåt annat än sina egna armar där:confused: Såg på B-king.org att montering på styrändan går bra och såg helt ok ut... övriga tips om vadsomhelst är välkomna...
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top