Suzuki B-King

Ja.
Du fick rätt på hästarna.
Vridet är väl okey på 1440 cc?


38,5 g ?????


Men jeg var ikke så langt unna. Jeg tippet vel 215+ hk.

Dårlig vrid dock :)

Ja, det var varmt i rummet kan jag lova, rummet ganska lite och efter ca 80 svängar i bänken så tror jag Andersson var rätt svettig därinne :D
Så det var sä'kert 38,5 grader..

38,5 g ?????


Men jeg var ikke så langt unna. Jeg tippet vel 215+ hk.

Dårlig vrid dock :)
 
Last edited:
Ja.
Du fick rätt på hästarna.
Vridet är väl okey på 1440 cc?




Ja, det var varmt i rummet kan jag lova, rummet ganska lite och efter ca 80 svängar i bänken så tror jag Andersson var rätt svettig därinne :D
Så det var sä'kert 38,5 grader..


Hojen står ju i luftströmen från fläktarna så där blir det inte lika varmt

Väderstationen sitter nog där luften står lite mer stilla tyvär ( får väl fixa det)

Men visst 17 går man nog ner ett par kilo efter ett sådant svettpass:D
 
Jaha.
Då var det ju inte så synd om dig. Du fick massa kall luft och syre från fläktarna i T-shirt.
Men en annan stackare som satt på bänken med underställ, skinnställ och ryggskydd i timme efter timme i avgaserna och 38,5 graders värme... Men det var det värt..
:)
Hojen står ju i luftströmen från fläktarna så där blir det inte lika varmt

Väderstationen sitter nog där luften står lite mer stilla tyvär ( får väl fixa det)

Men visst 17 går man nog ner ett par kilo efter ett sådant svettpass:D
 
Nån som vet om det är möjligt att efter montera ABS på en hoj som B-kingen eftersom det finns med det som tillval?
 
Strypt

Hallå

Är det sant att B-kingen är elektroniskt strypt på de nedre växlarna? Om det är sannt, hur gör man får att få bort det.

Verkar tokigt att strypa en hoj som är byggd för hög prestanda.
 
Hallå

Är det sant att B-kingen är elektroniskt strypt på de nedre växlarna? Om det är sannt, hur gör man får att få bort det.

Verkar tokigt att strypa en hoj som är byggd för hög prestanda.

Visst kan du ta bort strypningen. Men räcker inte 250 på en nakenhoj? Tycker det går sjukt fort i den farten, och inget man håller många minuter.
 
Man stoppar in en tre mod, så är strypningarna borta. Kör själv med healtech 3-mod funkar kanon men som sagt man hänger inte kvar länge i dom högre hastigheterna!
 
Jag hittade denna B-King på Yamahacenter i Berlin för några veckor sedan, extrautrustad och ombyggd för 11600 Euro!

Inget snack om saken, det är den brutalaste hoj jag sett! Motorn var på 2,7 liter :skrämd







 
En liten fråga bara. Ni som kör B-king hur långa är ni.
Har inte haft tillfälle att prova en sådan best, därför undrar jag om jag som
bara är 170 är alldeles för kort för en B-king.

/ Rob
 
En liten fråga bara. Ni som kör B-king hur långa är ni.
Har inte haft tillfälle att prova en sådan best, därför undrar jag om jag som
bara är 170 är alldeles för kort för en B-king.

/ Rob

Halloj.
Tror du är helt perfekt i längd för en B-King. Jag är 182 och egentligen är mina ben lite för långa för att få in mot tanken på ett bra sätt, har dock sänkt fotpinnarna med ca 2 cm, så det känns bättre nu.
Men för dig lär den knappast vara för hög, och vill man sänka så är det ju bara att byta hundbenen till ett par som är ca 10 mm längre.
Mvh
Patrik
 
Halloj.
Tror du är helt perfekt i längd för en B-King. Jag är 182 och egentligen är mina ben lite för långa för att få in mot tanken på ett bra sätt, har dock sänkt fotpinnarna med ca 2 cm, så det känns bättre nu.
Men för dig lär den knappast vara för hög, och vill man sänka så är det ju bara att byta hundbenen till ett par som är ca 10 mm längre.
Mvh
Patrik

Ok tack så mycket för svaret, blir kanske till att skaffa en B-king till nästa
säsong. Skall provköra en nu på semestern.
 
Nepp! 2,7! Som sagt brutalaste hoj jag sett!:yoparty

Nya cylinderhuvuden och sedan en kompressor på det... Jämför!

Det verkar helt osannolikt. En modern sporthojsradmotor har sällan gods mellan burkarna för så mycket mer borr, en B-king med stroke och maxborr brukar inte nli mycket mer än 1600 cc. Vad jag vet.
Skulle den sedan strokas upp med mer än ytterligare 1 liters slagvolym så tror jag inte att originalblocket har plats för veven. Dessutom måste ju cylinderdäcket upp rejält och längre stakar. Jag är tveksam till ens 2 liter.
Se om du kan hitta dokumentation på hojen!
 
Last edited:
Jag är helt övertygad om att jag har rätt då jag blev upplyst om det personligen av en säljare. Tyvärr hittar jag inga specar på nätet men den stod hos Peter Fuhrmann som fram tills för 2 år sedan var Världens största Yamahahandlare http://www.motorrad-fuhrmann.de/
 
... av en säljare... Världens största Yamahahandlare...

Ja det verkar som sagt iaf helt osannolikt med borr och strokning av ett originalblock. Inte lätt att mer än fördubbla slagvolymen på en radsporthojsmotor (som allaredan är byggd så kompakt det går) utan att tex addera fler cylindrar. Det skulle vara troligt om de tex byggt samman två Busamotorer till en V8. Så kan det ju förstås vara.
Det var synd att du inte hittade några detaljer.

Tror jag

/J
 
Last edited:
Helt omöjligt

Jag vet att TTS gjorde nån motor på närmre 2 liter för några år sedan

offset vevstakar offset kolvar cylinder offset både i sidledd och frammåt bakåt + Maxstrokad vev

Förbränningsrum blir helt fel, Tror mer dom byggde den för att det gick

Därimot kan man ha menat att den har vrid och effekt så som en 2,7liter

Det brukar vara ett vanligt argument då man snackar överladdning
 
Hej ny på tråden o nybliven ägare till en B-King
Söker slip-on för dom där "dumstrutarna" där bak måste bort är de nån som har nåt system att rekommendera? Och var beställer man till rätt kurs?
Funderar även över backspeglarna... är de nån som ser nåt annat än sina egna armar där:confused: Såg på B-king.org att montering på styrändan går bra och såg helt ok ut... övriga tips om vadsomhelst är välkomna...
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top