Suzuki B-King

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Hej ny på tråden o nybliven ägare till en B-King
Söker slip-on för dom där "dumstrutarna" där bak måste bort är de nån som har nåt system att rekommendera? Och var beställer man till rätt kurs?
Funderar även över backspeglarna... är de nån som ser nåt annat än sina egna armar där:confused: Såg på B-king.org att montering på styrändan går bra och såg helt ok ut... övriga tips om vadsomhelst är välkomna...

Hej.
Jag har nog ett komplett avgassystem om någon vecka.
Jag har beställt "sidewinder" till min, så det "gamla helsytemet kan jag tänka mig att släppa.

- Hayabusans "öppna" grenrör
- Turbo Anderssons mellanrör
- Youshimura ljuddämpare

Mvh
Patrik
 

hdnorr

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2009
Ort
Kalix
Hoj
2008 Suzuki B-King
Nån som provat Oberon Bar end Mirrors??? Pris??? Jag har hittat yoshiburkar o skyltrensarkit till rätt kurs... men tack för erbjudandet
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Nån som provat Oberon Bar end Mirrors??? Pris??? Jag har hittat yoshiburkar o skyltrensarkit till rätt kurs... men tack för erbjudandet

795 kr st kostar Oberons bar end mirrors , om du är intresserad av bara en , har jag en beggad svart för 500 spänn i oklanderligt skick..
 

hdnorr

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2009
Ort
Kalix
Hoj
2008 Suzuki B-King
Hade nog velat haft två st... finns de nån i swe som säljer eller har du beställt från UK?
795 kr st kostar Oberons bar end mirrors , om du är intresserad av bara en , har jag en beggad svart för 500 spänn i oklanderligt skick..
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Hade nog velat haft två st... finns de nån i swe som säljer eller har du beställt från UK?

Ja.jag har det som jag skrev oven, för jag får mitt nya system om någon vecka.
Så skrik till om du vill vara ensam om ett grymt system. För det finns ingn mer som har detta på sin B-King vad jag vet.
Mvh
Patrik

Nån som provat Oberon Bar end Mirrors??? Pris??? Jag har hittat yoshiburkar o skyltrensarkit till rätt kurs... men tack för erbjudandet

Sorry.
Såg inte att du hittat det du sökte, men varför bara "slipon"?
Mvh
Patrik
 
Last edited:

hdnorr

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2009
Ort
Kalix
Hoj
2008 Suzuki B-King
jag är fortfarande i komaläge av effekten i min B-K:D hade en Blackbird för några år sen men alla mina mellanspelshojar har varit utan motor (tydligen):)
Ja.jag har det som jag skrev oven, för jag får mitt nya system om någon vecka.
Så skrik till om du vill vara ensam om ett grymt system. För det finns ingn mer som har detta på sin B-King vad jag vet.
Mvh
Patrik



Sorry.
Såg inte att du hittat det du sökte, men varför bara "slipon"?
Mvh
Patrik
 

Knubblo

Lev nu, dö sen
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
GSX-1300BK (B-King)
Lite blandade frågor och allmänt tugg

Hej,

Själv glad ägare till B-King. Tidigare TL-1000R, GSX-R1000K2, GSX-R1000K6. Alla hojar har sin charm men man brukar säga att första hojen alltid blir fel, andra hojen har man mer kul med. Från tredje hojen vet man vad man vill ha. B-King har precis det jag sökt. Enda önskemålet vore väl att utrymmet under kutsen var något större.

Anyroad, jag tänkte fråga er om ni har tips på var jag kan hitta bra förlängningar till backspeglarna. Dvs någon form av adapter som får ut speglarna lite bredare. Nu ser jag bara mina armar. Har kikat runt lite på nätet men hittar inget som verkar passa/lämpligt.

Jag kommer också montera handtagsvärmare inom kort. Köpt SnoPro-kittet med slingor och motstånd. Undrar om någon har erfarenhet om värmeutvecklingen? Jag funderar nämligen på att sätta/klistra slingorna under plastdelen/rullen för gashandtaget, för att på så sätt slippa rörelse i kablaget när man gasar. Frågan är då om värmen från slingan orkar ta sig genom plasröret och gummit i handtaget. Slingan är 20W.

För övrigt kan jag nämna att jag köpt Duells footpeg lowering kit. Ser fram emot utökat benutrymme även om jag inte upplever det som ett problem med original fotpinnar.

Jag har kört hyfsat mycket bana med mina gixxers men har inte ännu hunnit prova med min b-king. Har någon annan hunnit prova? Hur kändes vikt, nedlägg, kombinationer...var den "för" tung?

Avlsutningsvis letar jag också efter en snygg hugger. Originalets plastbit ser kass ut och dessutom är den för kort. Det sprutar upp massor med skit på mina fina Yoshipipor. Helst vill jag köpa en färdiglackad (bara att montera), ej kolfiber. Har letat på webben men hittar bara obsskyra siter i Holland/Frankrike. Finns det inget i Sverige?

Tack på förhand.

P.S.
Den här hojen byter jag inte bort. Bättre än så här blir det inte. Inte ens frugan har något att tillägga, sitter högt, stadigt och bra. Det känns för övrigt inte ens i hojen att jag har passagerare. Vilken hoj...jisses!
 

hdnorr

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2009
Ort
Kalix
Hoj
2008 Suzuki B-King
En annan fråga... en liten toppkåpa/windscreen skulle inte vara helt fel om man vill åka någe längre och hur i hvete får man fast packsäcken där bak (på hojen) ??? tips eller om nån monterat nåt så gärna bild :) med yshiburkar och mindre skylthållare så finn ju inget kvar att remma fast nåt...
 

Knubblo

Lev nu, dö sen
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
GSX-1300BK (B-King)
Hur surra fast packning

En annan fråga... en liten toppkåpa/windscreen skulle inte vara helt fel om man vill åka någe längre och hur i hvete får man fast packsäcken där bak (på hojen) ??? tips eller om nån monterat nåt så gärna bild :) med yshiburkar och mindre skylthållare så finn ju inget kvar att remma fast nåt...

Hej,

Jag tycker det finns bra möjligheter. Själv monterar jag en tankväska där bak. Väskan är egentligen till för tanken så klart men jag gillar inte att ha grejor framför mig, eller på ryggen heller för den delen.
Jag monterar passagerarsadeln istf. singelkutsen. Under passagerarsadeln finns två band som man kan lägga ut utanför sadeln. Dom fungerar utmärkt att spänna ett band tvärs över / från sida till sida. Sedan spänner jag fast ett spännband på varje sida genom fästet som sitter integrerat i fotpinnarna för passageraren. På detta sätt sitter väskan bergfast och eftersom den sitter bakom min rygg så skapas ingen turbulens. Kör jag med passagerare blir det tankväska. Den sitter stadigt oavsett hastighet trots avsaknad av kåpa.

/Knubblo
 

emwasp

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki B-king 2008
Nybliven B-king ägare med diverse frågor

Hej!
Detta är mitt första inlägg. Jag ser att denna tråd legat nere ett tag, men hoppas att ni börjar skriva igen nu. Våren kommer ju till slut!

Jag har just bytt min Bandit 1250 mot en B-king. B-kingen levereras i slutet av april.
Jag har ännu inte kört B-kingen utan bestämde mig för den när jag läst i diverse forum, nu senast sporthoj.com. Jag stod inför valet att lägga ner pengar på slipon, stöddämpare mm på banditen men det blev ett byte istället.

Det som lockade mig är egentligen att jag gillar god teknik oavsett vilket fordonet är, båt, bil, cykel eller MC. B-kingen verkar ha många goda kvaliteter.

Några frågor:

1. Vilka skillnader mellan B-king och Banditen kommer jag att märka?

2. Jag har en fråga om inkörning. Det finns två skolor har jag förstått, den ena är att köra väldigt hårt och den andra är enligt bruksanvisningen, alltså varierande men enligt de varvtalsgränser som bruksanvisningen säger. .
Vad har ni för erfarenheter? Jag lutar åt att köra in den enligt bruksanvisningen, gärna med ett extra oljebyte. Verkar det vara en bra idë?

3. B-kingen (ny, årsmodell 2008) kommer från Lindroths MC i Luleå. Jag har möjlighet att köpa GPR-slipon med skylthållare för 8000kr (gäller endast vid nyköp). Man kan se den på
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...viewitem=&_trkparms=clkid=8493899199055408648 .
Tänkte isåfall montera dessa efter inkörningen.
Har någon erfarenhet av GPR till B-King? GPR till bandit 1250 verkar ge effektförlust istället för högre effekt (enligt tyskt test). Vill inte få lägre effekt och vill helst inte mappa om motorn. Då behåller jag hellre orginalen.

Hälsningar Anders
 

Fleshcutter

Ny medlem
Gick med
25 May 2010
Ort
Moskva
Hoj
Damcykel
Konstigt att denna tråd har dött ut.
Har alla sålt sina B-kings igen eller är hojen så fet att ni bara ute och kör hela tiden så att ni inte har tid att posta? :rock

Spanar efter en ny naken hoj, står mellan superduke, FZ1 och B-king för tillfället.
 

HAJEN 2

B-cool B-king
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Göteborg, Torslanda
Hoj
B-KING
Konstigt att denna tråd har dött ut.
Har alla sålt sina B-kings igen eller är hojen så fet att ni bara ute och kör hela tiden så att ni inte har tid att posta? :rock

Spanar efter en ny naken hoj, står mellan superduke, FZ1 och B-king för tillfället.

Tjena, jag köpte min B-king hösten 2008 och har sedan dess varit förälskad. Har inte kört något med bättre drag, lätt körd och smidig. Första 10 minuterna var den klumpig, sedan blir det bara bättre för varje meter.

Har snart kört 1000 mil och fortfarande lika kul att starta igång den.

I år har jag börjat köra på bana och den går lika bra där, knäskrap dag 2.

Vad som är dåligt på den är följande.
1. Det går inte att köra i laglig fart.
2. Det är ingen långvägshoj, eftersom man somnar om man kör saktare än 150kmh, och det inte är några kåpor på den, så får man kramp i nacken av all vind efter någon mil.
3. Bakdelen är extremt ful orginal, du måste byta och sätta på slipons, förslagsvis Yoshimura.

Jag rekommenderar starkt B-king. Köp en. Men inte min. Ej till salu.

// Hajen
 

Fleshcutter

Ny medlem
Gick med
25 May 2010
Ort
Moskva
Hoj
Damcykel
Tjena, jag köpte min B-king hösten 2008 och har sedan dess varit förälskad. Har inte kört något med bättre drag, lätt körd och smidig. Första 10 minuterna var den klumpig, sedan blir det bara bättre för varje meter.

Har snart kört 1000 mil och fortfarande lika kul att starta igång den.

I år har jag börjat köra på bana och den går lika bra där, knäskrap dag 2.

Vad som är dåligt på den är följande.
1. Det går inte att köra i laglig fart.
2. Det är ingen långvägshoj, eftersom man somnar om man kör saktare än 150kmh, och det inte är några kåpor på den, så får man kramp i nacken av all vind efter någon mil.
3. Bakdelen är extremt ful orginal, du måste byta och sätta på slipons, förslagsvis Yoshimura.

Jag rekommenderar starkt B-king. Köp en. Men inte min. Ej till salu.

// Hajen

Låter fett. Var och kollade på en igår, ser grymma ut som fan. Bakpartiet var väldigt högt dock, hade problem att få över benet när passagerarsadeln satt på, är inte så lång själv. Får väll ta och träna upp vigheten så att man inte är vig som ett kylskåp :D

Kanske ska ta och vänta att skaffa en tills nästa år, har fastnat på att jag vill ha en med abs men är ju 09 och framåt som har det vad jag sett. De sålde 08 för 109.900 och 09 för 129.900. Känns lite för mycket att punga upp 20 papp för abs typ. Kanske man kan få tag i 09 billigare nästa år alternativt hitta en begagnad.

Tycker bara det känns som en bra säkerhet att ha abs, speciellt när det är blött.
 

måsen1

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
gävle
Hoj
Gsx-r750 K5, KTM 990 adv, Yamaha Wr250f
Tja!
Är nybliven B-King ägare sedan i söndags och har hunnit med ca 120mil.
Är helnöjd med hojen men undrar om någon satt på någon form av kåpa och om det blir stor skillnad isf?
Ska nämligen iväg på lite europa-touring i augusti och det skulle vara just med nån form av vindavvisare.
Annars är det bara sadeln som man kan klaga lite på,blev rejält öm efter 40-50mil på hojen och det var lite trångt att byta körställning.
 

pmarra

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Lerum
Hoj
B-King 2008
Hej Måsen
Är också ny på b-king, fortfarande 75 mil kvar att köra in . Det finns ju kåpor så det hade varit fint med omdöme från användare. Risken finns ju att vinddraget koncentreras istället för att minska.Annars en supermaskin! Trots att jag bara dragit till runt 5 000 rpm känns kraften enorm, dessutom lätt på vägen.
 
Last edited:

pmarra

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Lerum
Hoj
B-King 2008
Konstigt att denna tråd har dött ut.
Har alla sålt sina B-kings igen eller är hojen så fet att ni bara ute och kör hela tiden så att ni inte har tid att posta? :rock

Spanar efter en ny naken hoj, står mellan superduke, FZ1 och B-king för tillfället.

Flechcutter!
Har du gjort ditt val? Jag valde b-king istället för fz1 pga vridet! Kom ifrån en kawa 1200 och ville inte köpa ner mig på denna punkt.
Motorn är verkligen helt grym på b-king! Sjukt stark och potent.
 

Fleshcutter

Ny medlem
Gick med
25 May 2010
Ort
Moskva
Hoj
Damcykel
Flechcutter!
Har du gjort ditt val? Jag valde b-king istället för fz1 pga vridet! Kom ifrån en kawa 1200 och ville inte köpa ner mig på denna punkt.
Motorn är verkligen helt grym på b-king! Sjukt stark och potent.

Är fortfarande sugen på en B-King men har bestämt mig för att vänta ett tag till. Vill gärna ha en med ABS så tar det lugnt tills jag kan hitta en begagnad eller att dom säljer ut gamla årsmodeller med ABS lite billigare. Har heller inte haft möjlighet till att provköra en då affären i Landskrona inte hade någon demohoj som man kunde testa. Tycker det är jävligt skumt av dom, man köper inte en hoj som man inte kunnat testa när den kostar över 100k :huvet

Har också lagt ner FZ1 då den har för lite vrid. Skulle inte funka att byta från Warrior'n som har fett vrid till en sådan. :yoparty
 

wigurt

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2009
Ort
Torsås
Hoj
Yamaha Raptor 700R -07, Ktm 400 exc 03
försäkring

Hej!
Lurar på en b-king nu väldigt väldigt nära.

Jag sitter och funderar på försäkringen jag har kollat in en -08 jag är 25 år haft mc kort i 2 år bor i en mindre by, hur utfattig blir man på försäkringen undrar jag? Någon som har en aning? Alla försäkringsbolag på nätet vill ju ha regnummer för att kunna ge pris och detta är något jag inte har...Någon som har en uppfattning?
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top