Supermoto...på Amerikanskt vis!

Photoshopat lär det inte vara. Vi har många banor med sådana hopp här också.

Hoppa ingår i motard. Ibland långt. Ibland är det långt ner igen bare... :3freak

Daniel

Tur att det inte ser ut så i Sverige, jag föredrar nämligen att inte hoppa alls...

skulle säga att det är synd att det inte är fler större hopp.. hopp är kul att titta på!
har sett lite amerikanska motard tävlingar på tv och där har dom feta hopp!
Men dom tävlingar jag har varit och tittat på i sverige har det varit ganska låga hopp.
hade varit tufft med ett rejält platåhopp eller två :banana

Ser ju ut som om dom har gjort en bana inne i stan?
Det hade varit riktigt roligt om det hade hänt i sverige men här är det bara fotboll som gäller :rolleyes:

Jag tycker inte det ser så hemskt högt ut (ja jag åker på crossbana också) däremot är det jäkla fränt att dom åker inne i stan! :tummenupp

Nä tacka vet jag hoppet som va i X-games in i arenan, det är ett riktigt hopp :kocko

Last edited:
Fler coola bilder från samma rejs.
De kan slå på stort när de vill jänkarna....

DSC00361_001.sized.jpg

DSC00376.sized.jpg

DSC00375.sized.jpg

Mackz skrev:
Börja köra cross om Ni vill hoppa i Sverige!

Varför ska vi i sverige följa en annan standard än övriga supermoto-världen?
Det SKA vara hopp på en supermotobana punkt slut. Sen att det inte alltid finns får man ju acceptera med tanke på vilken fas sporten är i sverige.

Sen är väl inte ngs önskan att få XXXL hopp likt man kan se i staterna ibland. Men små/medelstora platåhopp är väl ändå roligare än de fullfarts hopp vi brukar få nöja oss med.

Fram för hopp på asfalt och i hög fart! Behöver inte vara mer än en halvmeter eller så om man har bra fart (150+) :)

TomK skrev:
Fram för hopp på asfalt och i hög fart! Behöver inte vara mer än en halvmeter eller så om man har bra fart (150+) :)
Om du bygger ett och visar hur man gör ett par tre gånger så lovar jag att följa efter sen :kryckor

Vi har faktiskt ett platåhopp även om det kanske inte är så stort. Dock så stort det får vara enligt reglementet. Om ni som kommer och kör kommenterar detta för tävlingsledningen, domaren och SVEMO så kanske det blir ombyggt till nästa år....

ypvs skrev:
Photoshopat lär det inte vara. Vi har många banor med sådana hopp här också.

Hoppa ingår i motard. Ibland långt. Ibland är det långt ner igen bare... :3freak

Daniel

jahaja :S jag tycker att han i blått ser ut att sitta ner och försöka hålla hojjen på slangen =) och så är bakgrunden lite småsuddig medans åkarna har en mycket bättre upplösning =) ingen som är med mig? :D när man zoomar in så verkar även de som är i luften ha såna där "fel-pixlar" som blir när man försöker snygga till runtom det man klippt in i en bild.. jag kan ha fel =) dom andra bilderna var läckra iaf!

Last edited:
*/ ?>
Back