Studenterna på konstfack arga

John Huntington skrev:
- I viss mån sysslar vi med lagöverträdelser. Vi har bytt plats på prislappar i mataffärer och flyttat affischer från lagliga affischeringsytor till olagliga. Jag ser det som ett trotsigt vardagsbeteende som syftar till att bryta normer. Om Konstfack skulle bestämma att man inte får visa sådana verk är det så klart problematiskt för min verksamhet.

Vicken OwTLÅÅ!! :yoparty

Om fanskapet är så kåt på att bryta normer föreslår jag att han skaffar kontaktlinser, klipper sig, skaffar ett par jeans som faktiskt passar och rakar bort muschen. För just nu så ser han ut som vilken jävla fisk som helst i det där nedrans konstfackakvariet! :mad: ( jepp, förutfattade meningar här med)

Nödslakt på konstfack! :mattias

Jag har inget emot gatukonst. I många fall så kan det till och med vara en trevlig färgklick i den gråa staden.

Det här är inte konst:
[YOUTUBE-ID]iJfb5jyIlKQ[/YOUTUBE-ID]

Hela konstfrågan känns som sagan om kejsarens nya kläder.

Hmmmmm, skulle jag dra förbi polisen på bakhjulet i 200km/h så är det alltså bara att hävda att jag ägnade mig åt att skapa konst...... Polisen ska då möta mig med nyfikenhet istället för att bli arga.

Det du ägnar dig åt då är en "installation", där man kan se arresteringen, rättegången och fängelsevistelsen som en fortsättning och viktig del i "installationen". :rolleyes:

Jag har inget emot gatukonst. I många fall så kan det till och med vara en trevlig färgklick i den gråa staden.

Det här är inte konst:
[YOUTUBE-ID]iJfb5jyIlKQ[/YOUTUBE-ID]

Hela konstfrågan känns som sagan om kejsarens nya kläder.

För mig är det helt otroligt att ingen i vagnen slår sönder människan.

För mig är det helt otroligt att ingen i vagnen slår sönder människan.

för vi bor i sverige!
jag skulle gärna vilja slå sönder alla ben på den killen men i sverige så kan du ge dig fan på att det är jag som åker dit för det och han blir offret.

Det är därför inte människor i Sverige vågar ingripa för det kan väldigt lätt bli omvända roller.

Åhh, skulle vara så tillfredsställande att se någon/några killar ställa sig jämte henne, dra er gylfen och pissa ner henne (medan hon pissar). inte för att jag har den sexuella läggningen, inte det minsta, men att hon skulle kunna få "smaka på egen medicin" :D

Hur mycket får man sagt av att pinka? förutom "innan var jag pissenödig, men inte nu längre"? :va

Åhh, skulle vara så tillfredsställande att se någon/några killar ställa sig jämte henne, dra er gylfen och pissa ner henne (medan hon pissar). inte för att jag har den sexuella läggningen, inte det minsta, men att hon skulle kunna få "smaka på egen medicin" :D

Hur mycket får man sagt av att pinka? förutom "innan var jag pissenödig, men inte nu längre"? :va

:rofl :hihi

I Umeå kan vi konst!

Jag känner Dramturgen bakom piss-föreställningen...
Jag känner hennes man som också är konstnär...
Jag känner ytterligare ett par konstnärer i Umeå...

En svensk konstfavorit är ju uppföljningen på den där historien:
http://umea.expressen.se/Nyheter/1.673033

10.000 av Umeå kommuns skattepengar gick till den där utmärkta konstnärinnan :tummenupp

Det är onekligen dags att låta "konsten" stå på sina egna ben. Man ska fan inte behöva sponsra sån dynga med surt förvärvade skattepengar bara för att några attention whores i klubben för inbördes beundran inte kan försörja sig på sin "konst".

10.000 av Umeå kommuns skattepengar gick till den där utmärkta konstnärinnan :tummenupp

Det är onekligen dags att låta "konsten" stå på sina egna ben. Man ska fan inte behöva sponsra sån dynga med surt förvärvade skattepengar bara för att några attention whores i klubben för inbördes beundran inte kan försörja sig på sin "konst".

Hon stog ju på egna ben, och kissade, vad gnäller du på?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D