Studenterna på konstfack arga

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Märkligt, de ser ut precis så som jag förväntade mig:

1673246508.jpg

Ha ha fler än jag som har förutfattade meningar. Skönt då är man inte ensam.

Varför inte deportera hela jävla konstfack till en öde ö...så kan dom ju leva där & bara vara....konstiga....
Ser ni likheten?

Bifogat

• tartan.jpg
    tartan.jpg
    30.4 KB · Visningar: 137
Last edited:
Vad är dom arga på?
Får dom inte vandalisera tunnelbanevagnar?

Lyssnade förresten på nåt inslag på radio för en tid sedan där en Ylwa ondgjorde sig inför någon politiker för att hon inte kunde leva på sin konst.

Hör ni hur fel detta låter i en marknadsekonomi?

1. Hon kan inte leva på det hon själv har valt att ägna sig åt. Personligen skulle jag vilja kunna leva på att resa/köra hoj. Vore ju perfekt om staten kunde subventionera min hobby.

2. Om hon inte kan leva på sin konst så saknas efterfrågan, dvs hennes konst suger. Hur kan hon inte inse detta?

Hmmmmm, skulle jag dra förbi polisen på bakhjulet i 200km/h så är det alltså bara att hävda att jag ägnade mig åt att skapa konst...... Polisen ska då möta mig med nyfikenhet istället för att bli arga.

Allt enligt Grant Watkins som tar examen ifrån konstfack i år: "Man måste möta konstnärens vilja att kommunicera innan man blir förbannad. Alla skulle tjäna på om konst möttes med nyfikenhet i stället för ilska."

Han säger dessutom att: "I den konstnärliga processen kan det hända att man bryter tabun eller överskrider gränser."

Med andra ord är det helt ok att svina runt med hojen inne i stan så länge man kallar sig konstnär.

Skulle polisen bråka med en när man står o gör donuts på stortorget och dom vägrar inse att man är mitt uppe i en konstnärlig process så kan man ju alltid få tyst på dom med detta oemotsägliga argument från Joakim Forsgren:

"Det är viktigt att komma ihåg att lagen inte alltid har rätt och att konstnärer - ja, alla medborgare - har en skyldighet att ifrågasätta om vårt samhälle är format på bästa sätt."

Vad säger man?

Läser man hela finnar man ju dock detta lilla stycke;

Grant Watkins skrev:
- Den retoriska frågan som ställs i medierna, om man får lov att göra vad som helst i konstens namn, antyder att konstnären gömmer sig bakom en institution, att konsten skyddar en från att behöva stå för vad man gör. Men det finns inget sådant skydd för konstnärer att falla tillbaka på.

Så konstra på bara, men var beredd på att packa en väska för en lite tour på kumla! Kanske blir lite väl mycket verklighet för den genomsnittlige 'konstnären' bara.....

Last edited:
Kulturknuttar sitter på höga hästar som få andra. Och när vanliga dödliga blir förbannande på deras påhitt, vems är det då fel på? Jävla parasiter.

Läser man hela finnar man ju dock detta lilla stycke;

Så konstra på bara, men var beredd på att packa en väska för en lite tour på kumla!

Att förneka ett såndant faktum vore ju bara korkat.

Last edited:
Nu har jag ett uppslag vad jag skall ha för text på sporthoj tröjan.
"Konstnär" eventuellt med tillägget
"Var inte arg, var nyfiken!"

alternativt
"Det är inte olagligt, det är konst"

så är jag fri från arga poliser ! då är det bara de nyfikna o trevliga kvar.
Skitbra ! Fan att man inte tänkt på det innan.

Jag undrar när någon kommer ut med konstverket
"misshandel på konstfack"
och de får vara ofrivilliga statister.
Det skulle vara intressant att höra deras åsikt efter det verket skapas.
om man inte kan fatta skillnaden mellan konst och att bete sig illa, tja då kan man ju ursäkta vad som helst. Då är ju allt ok.

Vi kanske skulle ta och byta ut namnet på avdelningen "Filmer och Bilder (Endast MC)".

Till vadå?

"Konstfack" såklart :hihi

...

Att förneka ett såndant faktum vore ju bara korkat.

Jag vill med anledning av detta förtydliga att min personliga uppfattning om konstnärer i allmänhet (och givet senaste 'aktionerna', konstnärstuderande på konstfack i synnerhet) är att de är just korkade. Underhållande, men påfallande ofta korkade.

Edit; För 100 år sedan eller nåt, när det var EU-toppmöte jobbade jag som vakt i anslutning till det 'alternativa' EU-mötet. Där fanns det ju en del intressanta själar med en milt sagt (från min iallfall) alternativ uppfattning om vad som gällde för dem när de skulle få fram sina ståndpunkter....

Last edited:
Uttalandena om att förbjuda konstverk som bygger på olagliga handlingar är nämligen inte helt okomplicerade, menar de studenter som bara gick med i konstfack för att hitta på dumheter.

Min 'konstnärliga tolkning av texten...
(stod egentligen "menar de studenter som DN har träffat." på slutet)

Nu har jag ett uppslag vad jag skall ha för text på sporthoj tröjan.
"Konstnär" eventuellt med tillägget
"Var inte arg, var nyfiken!"

alternativt
"Det är inte olagligt, det är konst"

så är jag fri från arga poliser ! då är det bara de nyfikna o trevliga kvar.
Skitbra ! Fan att man inte tänkt på det innan.

Skitbra!
byt användarnamn till: Konstfuck
och sen ha den "Var inte arg, var nyfiken!" sloganen på din tröja. Då är det bara att köra hur du vill. Jag tror du blir odödlig också så du behöver inte bry dig om att krasha och sånt heller. :rolleyes:

Jag håller också på mycket med konst :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form