Haha vafan. Såg en zigenarbrud som gjorde samma sak idag, fast på en parkeringsplats. Då vart det nog okej eftersom det är konst
![]()
Street Art!
Du skulle ha filmat hennes preformance och sålt filmen, du hade kunnat vara miljonär!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha vafan. Såg en zigenarbrud som gjorde samma sak idag, fast på en parkeringsplats. Då vart det nog okej eftersom det är konst
![]()
2. Om hon inte kan leva på sin konst så saknas efterfrågan, dvs hennes konst suger. Hur kan hon inte inse detta?
Men asså. Kolla in killarna med glasögon. Har de lösnäsor? Ser ut som en sån där mask jag hade när jag var 5 år, med glasögon, lösnäsa och skägg i ett.
Om ni studerar bilden lite noggrannare så finner ni även en tjej iförd långkalsonger ute till vänster i bild. Missa inte hennes kulturfrilla.

I Umeå kan vi konst!
Jag känner Dramturgen bakom piss-föreställningen...
Jag känner hennes man som också är konstnär...
Jag känner ytterligare ett par konstnärer i Umeå...
Men asså. Kolla in killarna med glasögon. Har de lösnäsor? Ser ut som en sån där mask jag hade när jag var 5 år, med glasögon, lösnäsa och skägg i ett.
Om ni studerar bilden lite noggrannare så finner ni även en tjej iförd långkalsonger ute till vänster i bild. Missa inte hennes kulturfrilla.
Jag har en polare som flera gånger sökt till konstfack. Han skulle passa perfekt där.
Estetjävlar.![]()
Måste man söka dit? Jag trodde man föddes som förlorare men att vilja bli det frivilligt är ju jävligt knepigt.
Konstfacksstudenter står nog högst upp på min lista över mest hatade just nu.
Jag har haft en konstnär som bildlärare och nästan alla mina fördomar förverkligades över en dag med honom. Kristen dessutom, slår aldrig fel...
En svensk konstfavorit är ju uppföljningen på den där historien:
http://umea.expressen.se/Nyheter/1.673033

Nu har jag ett uppslag vad jag skall ha för text på sporthoj tröjan.
"Konstnär" eventuellt med tillägget
"Var inte arg, var nyfiken!"
alternativt
"Det är inte olagligt, det är konst"
så är jag fri från arga poliser ! då är det bara de nyfikna o trevliga kvar.
Skitbra ! Fan att man inte tänkt på det innan.
Jag undrar när någon kommer ut med konstverket
"misshandel på konstfack"
och de får vara ofrivilliga statister.
Det skulle vara intressant att höra deras åsikt efter det verket skapas.
om man inte kan fatta skillnaden mellan konst och att bete sig illa, tja då kan man ju ursäkta vad som helst. Då är ju allt ok.

Nu väntar jag bara på att läsa i tidningarna om hur sir-väs med en kalascnikov gjorde om konstfack till ett konstverk.![]()
En svensk konstfavorit är ju uppföljningen på den där historien:
http://umea.expressen.se/Nyheter/1.673033

Detta är väl ändå att gå över gränsen, vad det gäller konst:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article420851.ab
Känsliga tittare varnas![]()
Moderata kommunalrådet Anders Ågren får ågren när han tänker på det kommande evenemanget:
– Det är inte klokt att använda skattemedel till sånt här.
Tänker du själv avnjuta det konstnärliga urinerandet?
– Du, vill jag se någon som pinkar offentligt behöver jag bara gå ut på stan en fredagskväll.

– Men visst är det här ett starkt konstverk. Annars skulle folk inte bli så upprörda.
Jag har betygsatt den här tråden med fem av fem möjliga, ordet "kulturfrilla" var det som avgjorde.
Fler hetstrådar mot vänstern!![]()

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda