Studenterna på konstfack arga

Haha vafan :rofl. Såg en zigenarbrud som gjorde samma sak idag, fast på en parkeringsplats. Då vart det nog okej eftersom det är konst :huvet

Street Art!

Du skulle ha filmat hennes preformance och sålt filmen, du hade kunnat vara miljonär!

2. Om hon inte kan leva på sin konst så saknas efterfrågan, dvs hennes konst suger. Hur kan hon inte inse detta?

Mästerlig trådstart för det första, less is more med bilden. :tummenupp

Apropå din fråga då, om man är kommunist så är inte marknadsmekanismer ett dugg viktiga.

Förresten:

- Den retoriska frågan som ställs i medierna, om man får lov att göra vad som helst i konstens namn, antyder att konstnären gömmer sig bakom en institution, att konsten skyddar en från att behöva stå för vad man gör. Men det finns inget sådant skydd för konstnärer att falla tillbaka på.

Den här tunnelbanevandalen gömmer sig väl i högsta grad, eller har han kommenterat någonting någonstans som någon läst? :confused:

Last edited:
Men asså. Kolla in killarna med glasögon. Har de lösnäsor? Ser ut som en sån där mask jag hade när jag var 5 år, med glasögon, lösnäsa och skägg i ett.

Om ni studerar bilden lite noggrannare så finner ni även en tjej iförd långkalsonger ute till vänster i bild. Missa inte hennes kulturfrilla.

Men asså. Kolla in killarna med glasögon. Har de lösnäsor? Ser ut som en sån där mask jag hade när jag var 5 år, med glasögon, lösnäsa och skägg i ett.

Om ni studerar bilden lite noggrannare så finner ni även en tjej iförd långkalsonger ute till vänster i bild. Missa inte hennes kulturfrilla.

Till höger :fakta

I Umeå kan vi konst!

Jag känner Dramturgen bakom piss-föreställningen...
Jag känner hennes man som också är konstnär...
Jag känner ytterligare ett par konstnärer i Umeå...

Å det här vågar du erkänna?
Du är då inte rädd om livhanken du inte:)

Begynnande fundamentalistskägg to the left. Terroristvarning !

Fyfan. Är man lite nere eller på dåligthumör... Vad är lösningen??? JO en tripp in på sh:s forum. jag har nu skrattat så JAG själv höll på att skapa konst i vardagsrumet (pissa ner mig) En helt jävla underbar tråd...
Hade gott vi ses i sommar

Jag har en polare som flera gånger sökt till konstfack. Han skulle passa perfekt där.

Estetjävlar. :mad:

Måste man söka dit? Jag trodde man föddes som förlorare men att vilja bli det frivilligt är ju jävligt knepigt.

Konstfacksstudenter står nog högst upp på min lista över mest hatade just nu.

Jag har haft en konstnär som bildlärare och nästan alla mina fördomar förverkligades över en dag med honom. Kristen dessutom, slår aldrig fel...

Måste man söka dit? Jag trodde man föddes som förlorare men att vilja bli det frivilligt är ju jävligt knepigt.

Konstfacksstudenter står nog högst upp på min lista över mest hatade just nu.

Jag har haft en konstnär som bildlärare och nästan alla mina fördomar förverkligades över en dag med honom. Kristen dessutom, slår aldrig fel...

Det lite lustiga i det hela är att han som är förbannat duktig konstnär, må vara old school som bara målar och tecknar, har sökt dit typ fyra gånger utan att blivit intagen. Han gör väl inte tillräckligt underliga/"olagliga" saker för att det ska passa in.

[edit] Oh, fler bilder! Vad lever Esteter på? Dom ser ju undernärda ut hela bunten.
3514695272.jpg

Last edited:
Nu har jag ett uppslag vad jag skall ha för text på sporthoj tröjan.
"Konstnär" eventuellt med tillägget
"Var inte arg, var nyfiken!"

alternativt
"Det är inte olagligt, det är konst"

så är jag fri från arga poliser ! då är det bara de nyfikna o trevliga kvar.
Skitbra ! Fan att man inte tänkt på det innan.

Jag undrar när någon kommer ut med konstverket
"misshandel på konstfack"
och de får vara ofrivilliga statister.
Det skulle vara intressant att höra deras åsikt efter det verket skapas.
om man inte kan fatta skillnaden mellan konst och att bete sig illa, tja då kan man ju ursäkta vad som helst. Då är ju allt ok.

Nu väntar jag bara på att läsa i tidningarna om hur sir-väs med en kalascnikov gjorde om konstfack till ett konstverk. :banana

Detta är väl ändå att gå över gränsen, vad det gäller konst:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article420851.ab

Känsliga tittare varnas:näsblod

Moderata kommunalrådet Anders Ågren får ågren när han tänker på det kommande evenemanget:
– Det är inte klokt att använda skattemedel till sånt här.
Tänker du själv avnjuta det konstnärliga urinerandet?
– Du, vill jag se någon som pinkar offentligt behöver jag bara gå ut på stan en fredagskväll.

:rofl

– Men visst är det här ett starkt konstverk. Annars skulle folk inte bli så upprörda.

Detta beskriver allt som är så fel med deras attityd...

Jag har betygsatt den här tråden med fem av fem möjliga, ordet "kulturfrilla" var det som avgjorde.
Fler hetstrådar mot vänstern! :yoparty

Undrar hur massmedia skulle reagera om ett gäng medborgare åkte till Konstfacks nya fina hus iklädda skidmasker sprayade skiten ur hela huset.....vore ju bara för kul spektakel....

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D