Stora Mellanösterntråden

Jag står nog över diskussionen pga hänsyn till rapportörer/journalister och desinformationskampanjer. :hej

Nu ska jag inte dra in dig i en diskussion du inte vill ha, diggar dig för mycket för det Steffe :krama

Men... :hihi Vet du vad Jack Ruby´s riktiga namn va? :fakta Om man kollar på vad en viss folkgrupp blev utsatt för under förintelsen, oavsett om man vill acceptera offentliga siffror eller ej, vad gör den typen av trauma med ett kollektiv? :wiggle Torde det inte vara så att en sådan grupp därefter anser sig berättigade alla medel och knep tillgängliga för att säkerställa den typen av trauma omöjligt att upprepa? Bara ett par frågor av många man borde ställa sig om man vill förstå sig på dagens världsläge, tycker jag iaf :tungan

Sen tänkte jag börja käbbla om epstein och pedofilerna men är för trött och måste hänga tvätt, prioriteringar :tummenupp

Det är nog egentligen på fredag, vid signering av avtalsöverenskommelsen, som sundet ska öppnas (enligt Iran iaf).
Jag gissar att man kan behöva plocka bort en del minor också och/eller eskortera fartygen med amerikanska flottans skepp för att dom skall känna sig säkra.
Kan ha fel här.

Hur går det med dödandet här då... Nehe? Inspektitoner, uran, iran, säger Vance and hinse. Dom har ju vapen, använd dom då! Snacka mindre och SKJUT! Jag hinner för fasen bli gammal och senil innan kriget är över, och sen vet jag ju inte vad allt handlade om, .. vet fortfarande inte vad det egentligen handlar om. Nåt med kärnvapen?

Om nån vill vara snäll, på lätt svenska tack.

.. eller rita en bild.

Ursäkta. Det regnar och jag vill inte ut i vätan med nån hoj idag, och jag är ledig en vecka, och jag dricker inte. Bara kaffe, för mycket dessutom 😜

Det är nog egentligen på fredag, vid signering av avtalsöverenskommelsen, som sundet ska öppnas (enligt Iran iaf).
Jag gissar att man kan behöva plocka bort en del minor också och/eller eskortera fartygen med amerikanska flottans skepp för att dom skall känna sig säkra.
Kan ha fel här.
Märkligt med fredag.
Därför arbetsveckan i Iran är Lördag till Onsdag. Fredag är dagen när Mosken besöks och torsdag som vår lördag.
Därför arbetsveckan i USA är måndag till fredag.
Ska nått beslut fattas så är måndag, tisdag och onsdag gemensamma arbetsdagar. Och med beslut på onsdag är tidigast det kan genomföras gemensamt nästa måndag.
Då har USA haft torsdag fredag på sig för att sprida beslutet ovh Iran lördag söndag.
Sedan tillkommer vilken tid beslutet ska börja gälla på måndag.
Teherantid eller Washingtontid eller GMT eller ????
Mina 25 öre.

Last edited:
Du missade även att Iran har stängt för att det är midsommarafton på fredag....
Kollektivavtalet ger ju ledigt då...
🫣
Tvivlar på att Misommarafton är helgdag i många andra länder är Sverige.
Speciellt tror jag inte tysken / (österrikaren?)-amerikanen i Vita Huset firar Midsommar.
Och de svenskar som finns i Iran idag på välförtjänt(?) semester från Sverige firar nog inte Midsommar i Iran.

Speciellt tror jag inte tysken / (österrikaren?)-amerikanen i Vita Huset firar Midsommar.
Och de svenskar som finns i Iran idag på välförtjänt(?) semester från Sverige firar nog inte Midsommar i Iran.
Kanske dags att vända på steken då och skicka ner en 20-30 pers i svenska folkdräkter på gästspel "Midsommar i Sverige".

.. och håll tummarna. Ska det firas Ejd här så kan det firas midsommar där.

Kanske dags att vända på steken då och skicka ner en 20-30 pers i svenska folkdräkter på gästspel "Midsommar i Sverige".

Jag skulle vilja föreslå Camilla Hansen, Elmi Ali, Janinine Alm Ericson, Emma Berginger, Mats Berglund, Camilla Hansen, Daniel Hellden, Annika Hirvonen, Linus Lakso, Rebecka Le Moine, Amanda Lind. Katarina Luhr, Emma Nohren, Amanda Palmstierna, Jan Rise, Jacob Risberg, Nils Seye larsen, Ulrika Westerlund och Mohamed Yassin till delegationen vi skickar ner i svenska folkdräkter med gästspelet "Midsommar i Sverige" till Iran ! :)

Last edited:

Japp. Tryck ner en jättestor fallos i marken, dansa runt den lik en groda, bli full.

Sjukt bra ide!

Sen kan vi toppa med ett midvinterblot också. 🙂

"Tirgan, också känd som Jashn-e Tiregân (Persiska: جشن تیرگان), är en gammal persisk midsommarfest som firas till vattnets ära. Tirgan hörde till årets viktigaste högtider i det antika persiska riket och firas fortfarande på vissa håll i Iran"

Helt ärligt hade jag ingen koll på att de hade midsommarfirande innan jag precis googlade det 😯 Förvisso en annan dag en vi gör, men det är en stor högtid där med.

Jag skulle vilja föreslå Camilla Hansen, Elmi Ali, Janinine Alm Ericson, Emma Berginger, Mats Berglund, Camilla Hansen, Daniel Hellden, Annika Hirvonen, Linus Lakso, Rebecka Le Moine, Amanda Lind. Katarina Luhr, Emma Nohren, Amanda Palmstierna, Jan Rise, Jacob Risberg, Nils Seye larsen, Ulrika Westerlund och Mohamed Yassin till delegationen vi skickar ner i svenska folkdräkter med gästspelet "Midsommar i Sverige" till Iran ! :)
Sättet du listar upp dom på säger mig att du nog inte tycker att en returbiljett skall ingå...😉

Sättet du listar upp dom på säger mig att du nog inte tycker att en returbiljett skall ingå...😉
Jag tycker visst det ska ingå returbiljett.
Men skulle acceptera om Iran ville behålla delegationen en tid. för sprida Midsommar i Iran.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back