Stora Mellanösterntråden

Stulen Venezuela-olja har nog gått upp i pris också...
Alla skulle tjäna på det, men jag läste någonstans att Ryssland inte är intresserad längre av att sälja till Europa.

Men nu ser det ut som att olje priset skenar så blir priset högt nog kommer det att lämna avtryck i ekonomin. Och det kommer att kännas i den egna plånboken.

Priserna ökar med en rasande fart men inte lönen. Men det är inget konstigt egentligen när företagen får högre kostnader och vinstmarginaler sjunker undantaget vapenindustrin...

Alla skulle tjäna på det, men jag läste någonstans att Ryssland inte är intresserad längre av att sälja till Europa.

Men nu ser det ut som att olje priset skenar så blir priset högt nog kommer det att lämna avtryck i ekonomin. Och det kommer att kännas i den egna plånboken.

Priserna ökar med en rasande fart men inte lönen. Men det är inget konstigt egentligen när företagen får högre kostnader och vinstmarginaler sjunker undantaget vapenindustrin...
Ryssland säljer ju olja till EU, så att de inte skulle vilja göra det låter lite konstigt.

Ser inte ut som att amerikanska opinionen har blivit överdrivet imponerade av äventyret. Och då är jämförelsekurvorna, Trump förra rundan och Biden, inte heller några som gått hem speciellt bra hos folket. Dvs kurvan har börjat gå ner ännu mer från en redan historiskt sett rekordlåg nivå.

1772964712815.png

In Donald Trump’s state-of-the-union speech on February 24th, he boasted that America had made a “turnaround for the ages”. The president’s net approval rating—which fell this week to -19—suggests that Americans are not persuaded.
The polling was conducted mostly after the Trump administration had launched an aerial assault, with Israel, on Iran. Early surveys suggest the war is unpopular. According to an Economist/YouGov poll conducted a week before the first strikes, just 27% of Americans favoured an attack. But the president’s handling of domestic policy is also dragging him down. Americans are especially unhappy about the way the Trump administration has carried out its crackdown on immigration. Democrats are blocking funding of the Department of Homeland Security, which is responsible for immigration enforcement. The government has been partially shut down since February 14th.

Last edited:
Ny eskalering, Efter Israels bombning av en av Irans avsaltningsanläggningar så gjorde Iran samma sak mot Bahrain.
Hela regionen är väldigt beroende av dessa anläggningar.
Tror det var Qatar som sa att om deras största avsaltningsanläggning slogs ut skulle de behöva evakuera huvudstaden inom 3 dagar.

1772964765121.png

Nu har jag ju inte läst hela tråden. Men hoppas ändå att Trumpen kan bomba sönder Mullorna...!
Det var ungefär vad Iraq och bla. USA hoppades 1980. Då var Saddam Hussein så poppis i USA att han vid besök i Detroit presenterades med Detroits nycklar.

Raketramper och kärnanläggningar med mera kan jag förstå, men exakt varför bombar de oljedepåer? Skulle inkomster från dessa användas till att köpa vapen eller vad?

Raketramper och kärnanläggningar med mera kan jag förstå, men exakt varför bombar de oljedepåer? Skulle inkomster från dessa användas till att köpa vapen eller vad?
Vad jag har förstått är det lite öga för öga efter att Iran bombade sina grannars oljedepåer.

Köpa mat gissar jag. En arme marscherar på sin mage. Och det går befolkningen också.
Soyabönor Majs, Ris bland annat
1773079422863.png

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras