Stora Mellanösterntråden

Hamas säger nej till vapenvilan.
Genomtänkt...😵

Då kanske det löser sig ändå då, och med fri rörlighet i Europa - välkomna hem till Al Sveriyea.

1000059636.jpg

50.000 döda.
20.000 barn.
600.000 barn svälter.
Även om man halverar siffrorna är det många.
När är kampanjen slut?

När är kampanjen slut?
När Israel är klara med sin slutgiltiga lösning på Palestinafrågan och får sitt livsrum som de kan flytta in sina bosättare till....

Dåligt skämt, ja. Men det är ju lite det som de håller på med just nu. Det går ju liksom inte kalla det nått annat.
Ja, de har fortfarande rätt försvara sig från attacker, men det det ger dem inte rätt att begå folkmord.

När Israel är klara med sin slutgiltiga lösning på Palestinafrågan och får sitt livsrum som de kan flytta in sina bosättare till....

Dåligt skämt, ja. Men det är ju lite det som de håller på med just nu. Det går ju liksom inte kalla det nått annat.
Ja, de har fortfarande rätt försvara sig från attacker, men det det ger dem inte rätt att begå folkmord.
Någonstans tar det moraliska övertaget slut.
Fortsätter det tror jag bilderna som kommer komma ut av detta kan utmana de från andra världskriget. 😟
Jag tror inte det finns någon annan, kortsiktig, lösning än att omlokalisera hela Gaza.
Hellre etnisk rensning än totalt folkmord.
Långsiktigt tror jag dock detta kan vara slutet på Israel.
Hoppas jag har fel.

Det är folkmord redan nu.
Men de bestämmande i Israel är så hårt inne på att en gång för alla eliminera hotet mot Israel så att de kommer att gå hela vägen ut. De är redo att ta straffen för att garantera sitt folks framtid.
Ganska exakt så som Tyskland gjorde när de redan visste att de skulle förlora kriget, men ändå accelererade med förintelsen av judarna. Man gjorde det för de framtida generationerna. Tror Eichman sa det i något förhör/intervju.

Konventionen om förebyggande och bestraffning av brottet folkmord (genocide) New York den 9 december 1948. Ratificerad av Sverige den 9 maj 1952.
1753184908285.png
1753184926281.png

Det är folkmord redan nu.
Men de bestämmande i Israel är så hårt inne på att en gång för alla eliminera hotet mot Israel så att de kommer att gå hela vägen ut. De är redo att ta straffen för att garantera sitt folks framtid.
Ganska exakt så som Tyskland gjorde när de redan visste att de skulle förlora kriget, men ändå accelererade med förintelsen av judarna. Man gjorde det för de framtida generationerna. Tror Eichman sa det i något förhör/intervju.

Konventionen om förebyggande och bestraffning av brottet folkmord (genocide) New York den 9 december 1948. Ratificerad av Sverige den 9 maj 1952.
View attachment 518675
View attachment 518676
Ja, dom flesta brukar nu vara överens om att det bedöms som folkmord.
När jag skriver "totalt folkmord"menar jag att Israel dödar alla i Gaza.
Hellre då en omlokalisering.
Går det? Ingen aning. Antagligen inte.
Redan nu är bilderna av barn som dött av svält outhärdliga.
Jag vill bara inte behöva se bilder på ytterligare 600.000 barn, ett helt Göteborg, som dött av svält.😟

Ja, dom flesta brukar nu vara överens om att det bedöms som folkmord.
När jag skriver "totalt folkmord"menar jag att Israel dödar alla i Gaza.
Hellre då en omlokalisering.
Går det? Ingen aning. Antagligen inte.
Redan nu är bilderna av barn som dött av svält outhärdliga.
Jag vill bara inte behöva se bilder på 600.000 barn, ett helt Göteborg, som dött av svält.😟
Det största problemet för folket i Gaza är att de spenderat flera årtionden med att orsaka problem för alla länder de flyttat till i kringområdet, så ingen vill ha dem i sina länder.

Jag misstänker att vi ser ett återtåg till att folkmord blir mer vanligt inom åtminstone vår livstid, just på grund av sånt här skit. Det är ju poppis i Afrika fortfarande, och har börjat hända i Asien igen, och jag tror inte utvecklingen kommer sakta ner .

Det största problemet för folket i Gaza är att de spenderat flera årtionden med att orsaka problem för alla länder de flyttat till i kringområdet, så ingen vill ha dem i sina länder.

Jag misstänker att vi ser ett återtåg till att folkmord blir mer vanligt inom åtminstone vår livstid, just på grund av sånt här skit. Det är ju poppis i Afrika fortfarande, och har börjat hända i Asien igen, och jag tror inte utvecklingen kommer sakta ner .
Ja, inte omöjligt.

Men var går gränsen för världssamfundet?
Tydligen inte vid 20.000 döda barn.
Vid 50.000, 100.000 en halv miljon?
Borde finnas en gräns någonstans.
Även för israeler.
Måste vara svårt att förbli människa om man rättfärdigar, och kanske medverkar till, att en halv miljon barn svälter ihjäl?

Ja, inte omöjligt.

Men var går gränsen för världssamfundet?
Tydligen inte vid 20.000 döda barn.
Vid 50.000, 100.000 en halv miljon?
Borde finnas en gräns någonstans.
Även för israeler.
Måste vara svårt att förbli människa om man rättfärdigar, och kanske medverkar till, att en halv miljon barn svälter ihjäl?
Jag tror att världen är upptagen med viktigare saker just nu, och ignorerar mellanöstern eftersom att det området inte är jätteviktigt sålänge som vi får olja därifrån. Har inte världen reagerat på ICJs deklaration om ockupationen tvivlar jag på att det kommer större reaktioner.
Ska väst (och det är ju bara väst som någonsin skulle lägga sig i) göra något så måste Ryssland/Ukraina och Kina hanteras först, innan dess har vi inte militära styrkan att ge oss in i mellanöstern. Och USA måste bli ovänner med Israel, och det lär ju inte hända heller.

Och i EU har vi svällande folkopinion om att kasta ut hela grupper av folk, vilket tekniskt sett räknas som folkmord det med.

Och i EU har vi svällande folkopinion om att kasta ut hela grupper av folk, vilket tekniskt sett räknas som folkmord det med.
Nja, definitionerna av folkmord är ju de som står ovan. Det är FN-konventionen och den svensköversatta delen som Sverige skrev under.
Om EU, som Ryssland i Ukraina, med våld skulle tvinga barn ur en folkgrupp till en annan så skulle det ju vara folkmord. Eller som danskarna, tvångssterilisera ursprungsbefolkning på Grönland.
Men att skicka ut/hem folk ur ett land är inte det. Dessutom skickar ju inte EU ut homogena folkgrupper (se definition för folkgrupp ovan)

Israel bryter ju mot; A, B, C och kanske D. E har jag inte hört nått om..

Nja, definitionerna av folkmord är ju de som står ovan. Det är FN-konventionen och den svensköversatta delen som Sverige skrev under.
Om EU, som Ryssland i Ukraina, med våld skulle tvinga barn ur en folkgrupp till en annan så skulle det ju vara folkmord. Eller som danskarna, tvångssterilisera ursprungsbefolkning på Grönland.
Men att skicka ut/hem folk ur ett land är inte det. Dessutom skickar ju inte EU ut homogena folkgrupper (se definition för folkgrupp ovan)

Israel bryter ju mot; A, B, C och kanske D. E har jag inte hört nått om..
Det är iofs sant, det är bara etnisk rensning att flytta på hela grupper.

Har dålig koll på om Etnisk rensning (ethnical cleansing) är ett brott internationellt sett.
Det var inte det tidigare i alla fall. Delar av det skulle säkert kunna hamna under brott mot mänskligheten
Som sagt.
Hellre etnisk rensning, om det går att få till, än totalt folkmord.
Jag har fortfarande tillräcklig tro på mänskligheten att ett tillräckligt stort antal barn som svälts till döds ska tvinga fram ett stopp.
Får väl se om jag får revidera den tron .

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman